Gå til innhold

Er det mulig å være millionær og samtidig intelligent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo endel millionærer/milliardærer som framstår som nokså oligofrene i det offentlige lys. Virker som om det er sjeldent at de framstår som spesielt intelligente. Et unntak er jo utenriksministeren, han er jo helt klart meget intelligent. Men hva med de andre da....?

Er det en sammenheng mellom å være rik og litt mindre begavet...? (f.,eks Fredriksen-døtrene?)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_linda_*
Skrevet

Tror nok statistisk sett at man må skille den vurderingen avhengig av om man har jobbet seg til pengene selv eller om man har fått dem i fanget f.eks via arv. Jeg vanker i et miljø hvor det er mye penger involvert. Personlighetsutviklingen hos dem som har bare har fått pengene uten å egentlig ha gjort noe for dem ser litt annerlededes ut enn de som ha et reelt forhold til hvordan pengene har kommet ned i lommeboka si

Skrevet
Er det en sammenheng mellom å være rik og litt mindre begavet...? (f.,eks Fredriksen-døtrene?)

Kan ikke si jeg har fulgt så nøye med på hva disse foretar seg, men har de gjort noe som kan indikere at de er mindre intelligente? Jeg deler ikke deres oppfatning av hva som er pent innen klær, sminke og kropp, men vil ikke påstå at de er mindre begavet på grunn av dette.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom mange penger og nedsatt intelligens. Jeg tror bare de uintelligente rike er mere synlig i pressen enn uintelligente fattige :)

Skrevet
Kan ikke si jeg har fulgt så nøye med på hva disse foretar seg, men har de gjort noe som kan indikere at de er mindre intelligente? Jeg deler ikke deres oppfatning av hva som er pent innen klær, sminke og kropp, men vil ikke påstå at de er mindre begavet på grunn av dette.

Nei, men det er vel noe med det at man ser det litt på blikket og uttrykket til folk om de har tankevirksomhet eller ikke, uavhengig av klesstil......(ref. Fredriksen-døtrene).

Skrevet
Det er jo endel millionærer/milliardærer som framstår som nokså oligofrene i det offentlige lys. Virker som om det er sjeldent at de framstår som spesielt intelligente. Et unntak er jo utenriksministeren, han er jo helt klart meget intelligent. Men hva med de andre da....?

Hæ? Er du en v disse millionærene? for et tåpelig fremstilling.

Kan du gi eksempler på status og intelligensen? fredriksendøtrene? kan du gi eksempel på deres intelilligens da?

De har tatt sin utdannelse,jeg har ikke hørt noe de har sagt engang, så jeg vil gjerne ha eksempler.

Skrevet
Hæ? Er du en v disse millionærene? for et tåpelig fremstilling.

Kan du gi eksempler på status og intelligensen? fredriksendøtrene? kan du gi eksempel på deres intelilligens da?

De har tatt sin utdannelse,jeg har ikke hørt noe de har sagt engang, så jeg vil gjerne ha eksempler.

Men er du ikke enig i at det er en forskjell på f.eks Fredriksen-døtrene og Celina Midelfart? Sistnevnte har et intelligent uttrykk i ansiktet, og når hun prater, så skjønner du at hun har noe å si. Fredriksen-døtrene har derimot et litt mer tomt, syndrom.aktig preg, og når de prater, handler det om shopping og mingling around...

Skrevet

Hvis vi først skal snakke om intelligens, vil jeg iallefall påstå at dette innlegget er noe av det mindre smarte jeg har lest. Men, deg om det...

Ja, selvfølgelig er det mulig å være millionær og samtidig intelligent.

Hvis du føler at din tese er korrekt, kan du gi meg et eksempel på alle disse menneskene du mener er svært rike + uintelligente. Det må jo være mengder av dem, siden du gidder å spørre: Er det mulig å være millionær og samtidig intelligent?

Vedr Fredriksen-døtrene så kjenner jeg dem ikke, jeg har aldri hørt noe intervju med dem og jeg har heller aldri satt meg inn i forretningene deres. Men jeg har lest noen avisartikler om dem/Fredriksen, og vil si at de der absolutt har fått hederlig omtale. Utover det har jeg ingen mening om dem.

Skrevet

Og hva er TS, da? Ordvalget tyder på at vedkommende ønsker å fremstå som intelligent (ergo fattig?). Oligofren...? En virkelig intelligent person hadde vel nyansert ordbruken sin litt, overdrivelser virker ikke akkurat overbevisende.

Utover det gidder jeg ikke kommentere. La meg bare si det sånn at jeg kjenner både rike OG intelligente mennesker. De minst smarte menneskene jeg vet om blir aldri millionærer om de ikke vinner i Lotto.

Skrevet

Ja, det har du rett i!

Ganske tåpelig å bruke ordet oligofren. Det betyr faktisk noe ganske annet enn at man er uintelligent. Og det er heller ikke lenger i bruk, så vidt jeg vet.

Skrevet
Ja, det har du rett i!

Ganske tåpelig å bruke ordet oligofren. Det betyr faktisk noe ganske annet enn at man er uintelligent. Og det er heller ikke lenger i bruk, så vidt jeg vet.

Det er vel i bruk, ble jo nettopp brukt, av TS....

Skrevet
De minst smarte menneskene jeg vet om blir aldri millionærer om de ikke vinner i Lotto.

Eller gjennom arv....

Skrevet

Den historien med å sende skjortesnippene over atlanteren, må jo være bevis nok for at S.E.Hagen har noen løsnede skruer bak pannebenet.

Skrevet

Gjest; Du KAN sitere flere personer i samme innlegg, vet du...

Og de lite smarte menneskene JEG kjenner, er ikke millionærarvinger. De millionærarvingene jeg kjenner er tilfeldigvis smarte. Så jeg har fremdeles problemer med å se hvordan IQ og økonomi henger sammen.

Gjest nobilian
Skrevet

Fjottete innlegg.

Skrevet
Men er du ikke enig i at det er en forskjell på f.eks Fredriksen-døtrene og Celina Midelfart? Sistnevnte har et intelligent uttrykk i ansiktet, og når hun prater, så skjønner du at hun har noe å si. Fredriksen-døtrene har derimot et litt mer tomt, syndrom.aktig preg, og når de prater, handler det om shopping og mingling around...

For noe tull.

Skrevet

Nei jeg kan ikke se det intelligente uttrkket hos Celina. Du nevnerjo henne for at du vet hun er rik. Hun er vel som meg og deg????

å dømme folk utifra det du gjør høres helt hinsides ut.Og hva legger du i ordet intelligent? Celina ser velpleid ut, har blå øyne.

Det går 100 av de på dusinet, så du må forklare meg

Skrevet
For noe tull.

:skratte: Tull? Hvorfor det? Sier jo bare høyt noe alle tenker likevel.....

Skrevet
Nei jeg kan ikke se det intelligente uttrkket hos Celina. Du nevnerjo henne for at du vet hun er rik. Hun er vel som meg og deg????

å dømme folk utifra det du gjør høres helt hinsides ut.Og hva legger du i ordet intelligent? Celina ser velpleid ut, har blå øyne.

Det går 100 av de på dusinet, så du må forklare meg

Det handler ikke om øyefargen, men om uttrykket i øynene og uttrykket i ansiktet. Hun har et fast blikk og virker forankret i seg selv. Det er vel ikke verre enn det, egentlig... Du har vel en magefølelse/vurderingsevne når det gjelder mennesker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...