Gå til innhold

verdens vakreste kjole!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vert å prøvd kjoler idag og endte opp me en vakker cymbeline kjole!

Men nedturen var da det stod 17000,- på prislappen! så kommer sko, skjørt og slør itillegg!

Vet noen om det går an å bestille dette merket fra andre plasser???

Vil ha...:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cymbella heter modellen!

Hun som sitter!

Det går ikke an å bestille fra deres hjemmesider:-(

Skrevet

den var nydelig!

så vidt jeg ser er det tre forhandlere i norge (heimdal, oslo, stavanger). kanskje du kan få den billigere i utlandet? danmark (københavn, ribe, etc) eller sverige (gøteborg, stockholm), eller noen av de billigere øst-europeiske landene? kanskje forhandlerne kan sende?

Skrevet
den var nydelig!

så vidt jeg ser er det tre forhandlere i norge (heimdal, oslo, stavanger). kanskje du kan få den billigere i utlandet? danmark (københavn, ribe, etc) eller sverige (gøteborg, stockholm), eller noen av de billigere øst-europeiske landene? kanskje forhandlerne kan sende?

Ja, ikke sant den var fin:-)

Eg kan søke og sende litt mailer rundt!

Takk for svar!!

Skrevet
Ja, ikke sant den var fin:-)

Eg kan søke og sende litt mailer rundt!

Takk for svar!!

Lykke til! Skriv gjerne her om det går i orden :) (nysgjerrig)

Gjest Grafica
Skrevet

Ellers så går det alltids ann å sjekke Ebay.

Gjest Gjest_pupsilure_*
Skrevet

Var det denne? Ikke mange å finne på eBay.... kopiene ligger jo ikke ute med ekte navn.

Skrevet
Var det denne? Ikke mange å finne på eBay.... kopiene ligger jo ikke ute med ekte navn.

Nei, ikke den!

Har søkt på ebay men finner den ikke!

den heter cybella og er som sagt fra cybeline:-)

Har skrevet mail til forhandler i USA for å høre, så venter i spenning. men har ikke for store forhåpninger!

Men det er et fransk merke, er det noen som vet om det da er billigere å kjøpe den i frankrike??

Takker igjen for alle svar:-)

Skrevet
Nei, ikke den!

Har søkt på ebay men finner den ikke!

den heter cybella og er som sagt fra cybeline:-)

Har skrevet mail til forhandler i USA for å høre, så venter i spenning. men har ikke for store forhåpninger!

Men det er et fransk merke, er det noen som vet om det da er billigere å kjøpe den i frankrike??

Takker igjen for alle svar:-)

Jeg ville forsøkt å sende mail til en forhandler i øst-europa (så noen nevnte det over). en venninne gjorde det med en annen merkekjole, og fikk den svært rimelig (bare husk toll og porto).

Gjest Grafica
Skrevet

Men være forsiktig med HVOR i øst-europa... Glem russland, for der er det meste dyrere enn i Norge. De har veldig høye satser og avgifter på ting som importeres.

Skrevet

Nå har eg sendt mailer rundt til alt eg har kommet over som endten er butikk i frankrike og direkte til cymbeline! Så krysser fingrene og håper noen svarer meg iallefall!

Men har ikke store forhåpninger:-)

Blir litt gal av dette, funnet drømmekjolen, men ikke råd! Ingen av de andre kjolene blir liksom "gode" nok nå..

Dere skulle bare vist hvor mye tid og energi eg bruke på kjolejakt! Håper noen andre er som meg:-)

Gjest Grafica
Skrevet

Du kan nå alltids ta kontakt med noen av salongene som får kopikjoler sydd i utlandet, divax.no eller kristins brudesalong er vel to som jeg har hørt mye positivt om her på KG.

Skrevet
Du kan nå alltids ta kontakt med noen av salongene som får kopikjoler sydd i utlandet, divax.no eller kristins brudesalong er vel to som jeg har hørt mye positivt om her på KG.

Ja det går jo an, problemet er at jeg ikke har mange bilder av den!

Vet du hvordan det funker, har de stoff da?

Vet du sånn ca pris?

Takk,

Anette

Gjest Grafica
Skrevet

Hmm pris vet jeg ikke. Det varierer veldig, avhenging av hvor komplisert kjolen er og hvor mye/hvor mange stoffer som går med. Du kan jo evt. dra tilbake til brudesalongen og prøve den igjen, sammen med et par andre, få de ansatte til å ta bilder av deg og forklar at du må høre litt med venninner hva de mener.

Ellers så får du prøve å ta deg en tur til Frankrike.

Skrevet

Da har jeg fått svar fra noen av stedene jeg sendte forespørsel om de kunne sende kjole!

Det kunne de, og det ble bare 30 euro i frakt! og kjolen kostet 11 000,- istedenfor

17 000,-!

Fortsatt litt dyrt, men det er jo kjempe bra at de gjør det:-)

Skrevet
Da har jeg fått svar fra noen av stedene jeg sendte forespørsel om de kunne sende kjole!

Det kunne de, og det ble bare 30 euro i frakt! og kjolen kostet 11 000,- istedenfor

17 000,-!

Fortsatt litt dyrt, men det er jo kjempe bra at de gjør det:-)

Husk at det kommer 10.7% toll, 25% moms og 200 kr i tollbehandlingsgebyr i tillegg...

Skrevet
Husk at det kommer 10.7% toll, 25% moms og 200 kr i tollbehandlingsgebyr i tillegg...

er 10,7 % toll på summen som overstiger 6000,- eller på totalen? hva med momsen? :)

Skrevet
er 10,7 % toll på summen som overstiger 6000,- eller på totalen? hva med momsen? :)

6000 er kun om du fysisk tar den med over grensa, for postforsendelse det kun 200 kr man kan bestille for før man må betale moms/toll.

Kjole + 30 euro i frakt = 11276,00

Toll = 1 206,53 (10,7 % av 11 276,00 (varer + frakt))

Merverdiavgift = 3 120,63 (25 % av 12 482,53 (varer + frakt + toll))

Sum etter fortolling = 15 603,17 (varer + frakt + toll + mva)

I tillegg så tar posten(evt annen fortoller) et gebyr på 200 kr.

Samlet sett så sparer du ikke så mye på det.

Gjest Gjest_kontormus_*
Skrevet

Lekker, lekkrere og lekkrest!! Jeg hadde spist nudler i 2 mnd for en slik. Glatt! :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...