Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Moi_*
Skrevet

Er student, og skal begynne å studere i en ny by. Har en kjæreste her jeg bor nå, har vert sammen i to år. Han vil ikke flytte med meg fordi han har jobben sin, og vennene sine her. Jeg forstår han godt, men synst likevel at det er vanskeli å skulle flytte bort fra han, og at han ikke engang vurderer å bli med meg. Skal studere i fem år til. Jeg er ikke en person som klarer avstandsforhold over lang tid, hva skal jeg gjøre?

Prøve å se hvordan det går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke vil miste ham, så må du nok bare prøve og se hvordan det går.

Jeg syns det er en smue egoistisk av deg å forvente at han skal si opp jobb og flytte fra venner for å være sammen med deg, og du kan vel komme tilbake i helger og ferier?

Gjest Gjest_moi_*
Skrevet

Ja, det er nok ganske egoistisk.. Men han har en utdanning som gjør at han kan jobbe hvor som helst! Å jeg tror også at han hadde hatt godt av å komme seg litt bort fra det samme gamle for noen år.

Jeg vil ikke miste han, men jeg vet selv at avstandsforhold ikke fungerer så bra for meg. Kan komme hjem i ferier, men blir for langt å pendle i helgene..

Skrevet

Vil han ikke, så vil han ikke. Hvis forholdet er ment å vare, så overlever det dette. Det er ikke sikkert at forholdet deres er ment å vare, og da er det jo synd hvis han har flyttet vekk fra jobb og venner kun for deg.

Skrevet

Hei.

Jeg kan forstå dilemmaet. Fra deres begge sider. Er kanksje vondt at han ikke en gan vurderer å fytte med deg, selvfølgelig. Men syns det er et relativt stort men her, selv om du sier han har en utdannelse som han kan jobbe med hvor som helst, det er greit nok, men det har seg slik at nå er finanskrisen relativt godt "plantet" og det kan være vanskelig å skulle finne seg en ny jobb. Derfor syns jeg det er forståelig at han ikke ønsker det. Og det å gi opp alt er et vanskelig og en lang prosess tror jeg. Det er ingen mulighet for deg å fortsette å studere der hvor dere bor nå?

Du sier langdistanseforhold ikke fungerer så godt for deg, det er det vel for de færreste, men der det virkelig er kjærlighet, der holder forholdet. Ser på flere av mine venninner som faktisk studerer utenands og ikke har mulighet til å komme diltende hjem kanskje mer enn 2 ganger i året, forholdet fungerer fortsatt. Det krever slevsagt litt mer av dere begge, men hvis du virkelig bryr deg om kjæresten, syns jeg det er verdt et forsøk. Samt at dere burde finne løsninger på det å kunne få møttes. Hvis det er mulig, møt hverandre på halvveien og ta inn på et motell en gang i blant :)

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Hvem vet, det kan jo hende han kommer diltene etter om et år eller to... Kan jo kanskje være godt for deg å få starte på egenhånd også, så får dere se med tiden hva som skjer... Er det ment to be så går det selv om dere blir boende fem år i hver deres by, er det ikke kan det bli lettere for deg å komme videre når du har ditt eget... Dere får i hvertfall virkelig testet forholdet!! :) Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...