steppi Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Dere som er aktive prøvere, lever dere som om dere skulle være gravid? Jeg har inntrykk av at mange gjør det. Jeg sluttet på pillen i juni i fjor, og har holdt meg unna alkohol etter EL. Men hvor vanlig er egentlig det?? Håper på å få høre noen synspunkter..
Redlady Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Jeg styrer unna alkohol mellom EL og IKM. Liksom for at om det skulle være klaff, så er det greit å vite at jeg ikke har drukket alkohol. Det går helt greit, men jeg syns av og til det kan være vanskelig å bortforklare hvorfor jeg ikke drikker. Om vi kjører hjem etterpå blir det enkelt, jeg er sjåfør, men ikke fullt så enkelt om vi overnatter. Nå drikker ikke vi så ofte, og det var litt spesielt i julen. Så det blir nok litt lettere fremover.
angelou Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Jeg levde som vanlig. Testet hvis jeg var nærme IKM og skulle drikke.
superlady Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Jeg lever også som vanlig. Er i runde to av prøveperioder og det klaffet ikke noen av gangene i første runde, da var jeg svært måteholden og levde som om jeg var gravid nesten konstant. Litt kjedelig i lengden når det ikke klaffer... Nå har jeg bestemt meg for å leve som vanlig. Dvs, jeg går ikke på stupfylla, men dersom jeg har lyst på et glass, tar jeg et glass og biffen spises fortsatt blodig. Både sushi og røkelaks inntas med stor apetitt. Jeg har også funnet på en ny lek og det er at jeg unner meg noe som jeg vanligvis ikke ville gjort hver måned jeg ikke er gravid, for å slippe de enorme skuffelsene. Da kan jeg nemlig glede meg over noe annet. Det blir kanskje litt for dyrt i lengden, men enn så lenge så fungerer det fint
steppi Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2009 Ts her. Takk for svar jenter, setter pris på det! Jeg tenker også at det kjedelig å leve som om man er gravid, når det kan ta så lang tid. Jeg vet ikke om vi kan kalle oss aktive prøvere heller; vi har sex 2-3 ganger i uka, temper ikke og tar ikke el-tester.. Tar det bare med ro . Flere som har det sånn?
angelou Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Jeg hadde det sånn, sex to ganger i uka omtrent. Tok fem måneder
Strix Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 (endret) Vi har prøvd i snart 2 år og har levd mer eller mindre som normalt hele tiden. Jeg har fulgt kostholdsråd ifbm. mistanke om PCO(ikke noe ekstremt!), trent, tar viktige vitaminer og har prøvd akupunktur. Ellers så temper jeg, men det er først og fremst for å vite når jeg får mensen, hadde vært mer stressa om jeg ikke hadde tempa og ikke visst når mensen kom. Røyker ikke, drikker ikke kaffi, drikker et glass vin nå og da i helgene... Sex har vi hele tiden, som vanlig... Endret 19. januar 2009 av Strix
IrmaAdele Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 I starten tenkte jeg nok veldig mye på dette. I allefall i forhold til alkohol. Nå etter at det har gått så lang tid, lever jeg som normalt frem til testen en gang forhåpentligvis blir positiv. Nå skal jeg sies at jeg jo ikke drikker så veldig mye som jeg gjorde før da. Men det skyldes jo mere at jeg rett å slett ikke orker det lenger.
Entil Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Jeg lever normalt bortsett fra at jeg tar noen ekstra vitaminer
Gjest L_C Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har stort sett levd som normalt, men holdt meg unna alkohol fra vi begynte med prøvinga, og helt til jul. Men så fikk jeg høre at det ikke er farlig å drikke alkohol før IKM dersom man skulle være gravid, så da er jeg ikke så "Hysterisk" lengre. Jeg er uansett ikke noen "fester", men av og til er det hyggelig å drikke litt sammen med gode venninner. Sånn ellers tar jeg folsyre, omega 3 og jern - noe jeg ellers ikke hadde gjort.
myanlian Skrevet 24. januar 2009 #11 Skrevet 24. januar 2009 Nå er jeg vel nødvendigvis ikke en aktiv prøver lengre ettersom jeg fikk en positiv test i dag. Men jeg har vært prøver denne måneden. Tok et aktivt valg om å forsøke å få barn i løpet av 2009. Tok et like bestemt valg på at alt skulle være som normalt inntil vi fikk en positiv test. Jeg nevnte dette for ei i som er jordmor og hun støttet meg fullt ut på den. Det eneste hun anbefalte meg var at jeg spiste folat og forsøkte å slutte å røyke slik at det ikke ble en ekstrabelastning (slutte å røyke) i starten av svangerskapet. Så jeg var på en fest tidligere i uka og en fest i går, drakk alkohol og hadde ikke et snev av dårlig samvittighet for det. I dag morges våknet jeg derimot til en helt ny verden. Pluss på pinnen. Jeg har heller ikke dårlig samvittighet i dag. Jeg er bare fornøyd med at jeg fikk meg en siste morsom fest før jeg går i dvale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå