Gå til innhold

Husk å holde buketten lavt nok, bruder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser så mange bryllupsbilder som blir "ødelagt" av at brudebuketten holdes for høyt.

Hvis dere velger en bukett med litt størrelse på, eller en hengende bukett, så skal den holdes i hoftehøyde (der kjolen svinger ut). Holdes den høyere enn livet, ser man tykkere ut. Holdes den enda høyere, ser det bare rart ut.

Husk også at om du velger en hengende bukett, så kan du ikke holde den rett opp og ned som en vanlig bukett med markblomster du plukket når du var liten. Altså, stilkene skal holdes i en 90 graders vinkel i forhold til deg, og skjules bak bukettens front. Fronten av buketten skal peke mot gjestene, ikke mot himmelen :)

Dette hadde vært enklere å forklare om jeg kunne lagt ut noen Facebook-bryllupsbilder som eksempel, men det kan jeg selvsagt ikke.

Egentlig synes jeg blomsterdekoratørene er å skylde for dårlig bukett-holding. Anbefaler at dere spør de som jobber der, hvordan netopp din bukett skal holdes. For det er forskjell om den er liten eller stor, hengende eller rund, eller om det kun er en lilje.

Og ja, dette er en detalj som slett ikke alle tenker over, men det er nok mange som har sett på bryllupsbildene sine i etterkant og tenkt at buketten ødelegger bildet.. Bilde av en bukett liksom, og bakom der, der står det et brudepar :)

:helen::helen::helen:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ser så mange bryllupsbilder som blir "ødelagt" av at brudebuketten holdes for høyt.

Hvis dere velger en bukett med litt størrelse på, eller en hengende bukett, så skal den holdes i hoftehøyde (der kjolen svinger ut). Holdes den høyere enn livet, ser man tykkere ut. Holdes den enda høyere, ser det bare rart ut.

Husk også at om du velger en hengende bukett, så kan du ikke holde den rett opp og ned som en vanlig bukett med markblomster du plukket når du var liten. Altså, stilkene skal holdes i en 90 graders vinkel i forhold til deg, og skjules bak bukettens front. Fronten av buketten skal peke mot gjestene, ikke mot himmelen :)

Dette hadde vært enklere å forklare om jeg kunne lagt ut noen Facebook-bryllupsbilder som eksempel, men det kan jeg selvsagt ikke.

Egentlig synes jeg blomsterdekoratørene er å skylde for dårlig bukett-holding. Anbefaler at dere spør de som jobber der, hvordan netopp din bukett skal holdes. For det er forskjell om den er liten eller stor, hengende eller rund, eller om det kun er en lilje.

Og ja, dette er en detalj som slett ikke alle tenker over, men det er nok mange som har sett på bryllupsbildene sine i etterkant og tenkt at buketten ødelegger bildet.. Bilde av en bukett liksom, og bakom der, der står det et brudepar :)

:helen::helen::helen:

takk for tipset, greit å ha det i bakhodet;-)

Skrevet

Takk for tipset :) Du kan jo mekke deg en blogg hvor du legger ut lure tips med bilder, så kan vi følge med på den :)

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

dytt - for alle sommerbruder!

Anonymous poster hash: b20bd...4b7
  • Liker 1
Skrevet

Slik? :)

post-66377-0-95104700-1374486584_thumb.p

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så uinteressant......

Ingen biler blir ødelagte om man ikke planlegger alt i detalj. Man skal ha bilder av flotte øyeblikk, ikke arrangerte modellbilder.

Hvorvidt man holder buketten oppe 1 eller 4 cm høyere/lavere har null betydning for noe som helst.

Folk som saumfarer andres bilder for å se etter det er usunt opptatt av detaljer ;)

Anonymous poster hash: de694...18b
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Slik? :)

Nydelig bukett! Akkurat slik jeg ønsket meg, men ikke kunne få... Hvilke blomster? Falske eller ikke? Vet det er off topic..

Selv husket jeg på det, etter "OPPSUMMERING-tråden". Holdt buketten laaaavt hele dagen, og jeg ser på brudebilder av ei venninne som holdt den høøøyt. Stor forskjell- men bare en detalj likevel..

Anonymous poster hash: fb0d5...fdc

AnonymBruker
Skrevet

Ingen biler blir ødelagte om man ikke planlegger alt i detalj.

Nei, når bilene begynner å bli ødelagt så har du JAGGU gjort noe feil! :P

Anonymous poster hash: 68f67...647

• Liker 10
Skrevet

Nydelig bukett! Akkurat slik jeg ønsket meg, men ikke kunne få... Hvilke blomster? Falske eller ikke? Vet det er off topic..

Selv husket jeg på det, etter "OPPSUMMERING-tråden". Holdt buketten laaaavt hele dagen, og jeg ser på brudebilder av ei venninne som holdt den høøøyt. Stor forskjell- men bare en detalj likevel..

Tusen takk :) Det er roser av typen memory lane, veldig fornøyd med den.

Skrevet

Tusen takk for tips

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så uinteressant......

Ingen biler blir ødelagte om man ikke planlegger alt i detalj. Man skal ha bilder av flotte øyeblikk, ikke arrangerte modellbilder.

Hvorvidt man holder buketten oppe 1 eller 4 cm høyere/lavere har null betydning for noe som helst.

Folk som saumfarer andres bilder for å se etter det er usunt opptatt av detaljer ;)

Anonymous poster hash: de694...18b

det er ikke snakk om 1-4 cm feil, men 20-30 - og DET synes godt på bilder! Jfr. bildene som noen la ut her oppe er det ikke fint med "bukett i halsen"

Anonymous poster hash: b20bd...4b7

• Liker 5
Skrevet

Det ser latterlig ut å holde buketten nede ved hoftene. Buketten skal holdes slik at det ikke ser ut som man gjemmer en babymage (etter gammelt) men det får da være greiser lissom

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke slik:

dirty_wedding.jpg

Men slik:

bmjohnson_20110528_7740.jpg

Bryllupsbilder er en ting, men en god fotograf ser slikt. Når det gjelder å gå ned kirkegulvet synes jeg det er mye penere å holde den høyt, slik som på første bildet, men det kommer jo an på buketten.

Anonymous poster hash: 94c81...b80

• Liker 1
Skrevet

jo høyere du holder den, jo mer nervøs og forknytt er du.

Se på de kongelige og lær.

HOFTEN skal buketten være. Aldri høyere.

• Liker 4
Gjest Kiara!
Skrevet (endret)

Jeg også! :fnise::fnise:

Endret av Kiara!
Skrevet

jo høyere du holder den, jo mer nervøs og forknytt er du.

Se på de kongelige og lær.

HOFTEN skal buketten være. Aldri høyere.

hvor ser du det ? hvilke kongelige bruder har båret buketten i hoftehøyde ? eller er vi bare uenige om hva "hoftehøyde" er for noe ?

Skrevet

hvor ser du det ? hvilke kongelige bruder har båret buketten i hoftehøyde ? eller er vi bare uenige om hva "hoftehøyde" er for noe ?

Hoftehøyde er samme høyde som hoftene, naturlig nok. Slik som det nederste bildet Murica postet.

Hvis du googler f.eks. ''royal wedding'' ser du hvor de fleste holder buketten - hoftehøyde.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uansett så nydelig og selvsikker at jeg holder buketten der jeg ønsker. Ser amazing ut uansett :)

Anonymous poster hash: 94c81...b80

• Liker 3
Skrevet

Jeg holdt buketten slik jeg selv ønsket. Jeg tror jeg hold den både høyere og lavere en hoftehøyde, men er det virkelig så viktig? Jeg får litt bridezillafølelser av å være så til de grader detaljstyrt.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...