Gjest Betty89 Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Hei, jeg har nettopp skaffet meg to undulater Jeg bare lurte på hvordan dere andre synes det er å ha fugler? (de som har) Gleder meg til jeg kan ha de løs på rommet mitt, men først må de venne seg til buret sitt Noen som har gode tips til meg? Det er forresten en hann og en hunn jeg har kjøpt
ninuska_ Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 (endret) Vanligvis er det lettere å kjøpe undulater med et par måneders mellomrom, da får den ene tid til å venne seg til deg, bli tam, og når den andre kommer, vil den ha det lettere for å bli tam, for den lærer av den første. Jeg ville anbefalt at undulatene blir tamme før du slipper dem ut i rommet fritt, ellers kan det bli veldig vanskelig å få dem tilbake i buret. Jeg satt og snakket med undulaten en stund før jeg åpnet buret og lot hånda mi hvile der inne. Dette gjorde jeg etter at undulaten ble vant til sine omgivelser og ikke var stresset. Det tok ca. 3-4 dager. Etterhvert vil den bli vant til hånda di, og du kan prøve å klø den litt på brystet. Da vil den nok komme på hånda di. Når den er vant til å sitte på hånda di, først da ville jeg tenkt på å slippe den ut av buret. Dette kan ta litt tid, det skjer ikke med det samme. For å oppsummere med et ord hvilket råd jeg vil gi deg: Tålmodighet. Det er veldig koselig å ha fugler, de er veldig givende dyr og jeg savner å ha en liten undulat kvitrende i leiligheten. Min døde dessverre etter 7 år, av hjerteinfarkt, han kvitret og var glad, så døde han ut av det blå, jeg skulle gjerne hatt han lengre Prat masse med dem, så kanskje de lærer seg å snakke. Min lærte seg å gjenta utrolig mange ord, og det var spennende. Lykke til! Endret 18. januar 2009 av ninuska_
Gjest Betty89 Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Tusen takk for tips:) Jeg har nettopp meldt meg inn i www.undulatprat.no hvor det står masse andre tips, så anbefaler denne siden til alle som ønsker eller har undulater Hatt de i 3 dager nå. Gleder meg for hver dag som går, for de blir tammere og tammere =)
Gjest Gjest_Jento_* Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Hei og hopp. Gratulerer med anskaffelse av undulater Jeg synes det er helt fantastik å ha undulat ( jeg har bare en, men vurderer å skaffe meg en til..). det er utrolig steminig, og de lager masse liv. (tro det eller ei=P). Min undulat er rommets midtpunkt og er ekstremt oppmerksomhetsgal. Han er veldig tam og han lært seg å snakke. Det er så gøyalt å høre på. Min flyr ute dagen lang, og er bare lukket inni buret om natten. Vi har alltid radio på når han er alene, sånn at det er litt lyd ( for det liker de:) ) og så bruker vi ripsgreiner til sittepinner, det er en slager. han elsker å bite av barken og det er kjempe bra for negler og bein. plast og de sandpinnene anbefales ikke. første gang og litt mer du slipper de løs bør du ha gardinene igjen. Min undualt ville så gjerne løs så en gang jeg hadde hånden inne for å gjøre han kjent med ann klarte han å ta sats å fly ut. og rett i et vindu..=P gikk heldigvis bra, for han vakke så flygedyktig, så farten va lav. men det kan være farlig for en liten tass! tålmodighet er viktig, men det er verdt det. jeg synes min ble tam kjempe kjapt, så gøyalt:) Uansett, kos deg masse med undulatene dine:) hehe, håper du fikk noe ut av innlegget mitt=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå