Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på pillene i april ifjor. Siden det har vi sånn halveis prøvd å bli gravide..Det vil si at vi har ikke hatt sex hver dag, men bare tatt det som det kom liksom. Uansett da, jeg har ikke greidd å bli gravid enda. Var hos gynekolog om høsten i 2007 for å sjekke om jed hadde hatt en spontanabort.. Hvis det da hadde vært noe galt inni der (utenom spontanaborten), hadde hun da klart å sett det? Føler det er noe galt med meg siden jeg ikke har blitt gravid enda :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis gynekologen sjekket deg for en SA så vil jeg tro at hun primært sjekket deg for det, og ikke nødvendigvis kikket så mye på andre organer.

Men hun ville i hvertfall kunne se om livmor så ok ut og om eggstokker så fine ut.

Men tror nok for at du skal få et skikkelig svar, så bør du få en henvisning av legen din for utredning for ufrivillig barnløshet.

Først da vil du få skikkelig svar. Mannen min må også levere sædprøve. Det gjør man som regel først før man setter igang større undersøkelser av kvinnen.

Skrevet

Hun sjekket deg garantert ikke for noe annet. For å finne ut om alt er i orden med deg må du ta flere blodprøver, sjekke livmor og eggstokker på ul(noe hun kanskje gjorde) og kanskje ta lapraskopi for å se om du har tette eggledere. Og som Nemolinn sa, mannan må også sjekkes. Jeg lover deg at veien kan være lang (håper for all del ikke det..), så det er lov å ta en tur til legen for videre henvisning.. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...