Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei dere !

jeg har tenkt til å slanke meg, og ønsker å trene noe som er veldig slankende(trenger ikke så masse muskeltrening i begynnelsen, om ikke dette hjelper veldig til på slankingen).

jeg er 18 år, 176 høy og veier 86 kg. jeg har lagt på meg 27 kg iløpet av 3 år nå, og føler jeg visner vekk her. spiser forhondsvis ofte og ganske sunt. er vel colaen og godisen som må vekk.

så mitt spm er: hvordan trening er mest slankende? og lønner det seg og trene på treningssenter, eller er det like greit og gå turer hjemme o.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
hei dere !

jeg har tenkt til å slanke meg, og ønsker å trene noe som er veldig slankende(trenger ikke så masse muskeltrening i begynnelsen, om ikke dette hjelper veldig til på slankingen).

jeg er 18 år, 176 høy og veier 86 kg. jeg har lagt på meg 27 kg iløpet av 3 år nå, og føler jeg visner vekk her. spiser forhondsvis ofte og ganske sunt. er vel colaen og godisen som må vekk.

så mitt spm er: hvordan trening er mest slankende? og lønner det seg og trene på treningssenter, eller er det like greit og gå turer hjemme o.l?

En kombinasjon av styrke og kondisjon er mest effektivt, da gjerne styrke på ett senter. Jeg ville meldt meg inn, fått en time med en veileder/Personlig trener som setter opp ett opplegg beregnet til deg, dine mål, din vekt og hva du ønsker med treninger...

Endret av Lotte27
Skrevet

ok, tusen takk for raskt svar :)

har dere noen aning om hva sånt koster? er litt blank på dette her jeg vist ;)

Skrevet
ok, tusen takk for raskt svar :)

har dere noen aning om hva sånt koster? er litt blank på dette her jeg vist ;)

Hva det koster å trene på senteret i nærheten av deg vet jeg ikke, men det inkl. ofte ved innmelding at du får en eller to gratis veilednings/PT-timer. hør med senteret hva de tilbyr...

Skrevet

ok :)

noen erfaringer med elexia og oasen ? varierer sikkert fra plass til plass, men er jo storkjeder så.

Skrevet (endret)

Intervalltrening er også veldig bra hvis man vil ned i vekt. I tilleg blir man i bedre form.

Ellers synes jeg du burde ta en tur til fastlegen og høre med han/ho hva han/ho synes. Kansje vektproblemet ditt har andre årsaker enn brus og snop.

Endret av Cognizance
Skrevet
ok :)

noen erfaringer med elexia og oasen ? varierer sikkert fra plass til plass, men er jo storkjeder så.

Jeg er ikke kjent med hva de tilbyr, ring, sammenlign og finn senteret som tilbyr best det du ønsker med tanke på styrketrening, kondisjon, gruppetimer, pris, tilgjenglighet og om du får gratis veiledningstime/er.

Masse lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...