Gjest lei av usikkerhet Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Hei! Jeg er i ett veldig fint forhold som har vart i 1 1/2 år nå, siste halvåret har vi bodd sammen, det første året var langdistanse forhold, hvor vi møttes ca en uke hver måned. Det har alltid godt utrolig fint, vi kan prate om alt og har aldri hatt store krangler eller opphetede diskusjoner. Han er alt jeg kunne ønske meg og mer til! Fra starten av har jeg i perioder (kanskje en gang hver annen uke eller slikt, og som oftest sent på kvelden) fått en usikker følelse i magen, jeg kan ikke for alt i verden finne ut hvorfor den kommer, og når jeg bestemte meg for at det kom til å gå over så ble den borte i et par måneder. Usikkerheten kom tilbake igjen nå i høst, kanskje en gang hver annen uke/hver uke, mer om jeg tenkte på det og bekymret meg for det, og nå etter jul (spesielt den siste uka) har det vært ganske ille. Jeg har bekymret meg mye for det også, hører så mye om at om magefølelsen er dårlig så kommer ikke forholdet til å vare etc, og det eneste jeg vil er å komme over dette og fortsette forholdet uten denne usikkerheten. Må nesten nevnes at dette er mitt første (og hans første) seriøse forhold, og jeg har hatt store problemer med selvtillit og er fortsatt litt bekymret for at jeg ikke er verdt han, og at jeg ikke skal kunne være lykkelig. Jeg har også slitt litt med depresjoner tidligere og klarte en stund å overbevise meg selv om at man ikke kan ha det bra og at ting alltid går dårlig før eller siden.. Dette ble ett langt innlegg, men det jeg lurte på (om noen har lest så langt) er om noen har lignende erfaringer/tanker rundt dette, helst noen råd om hva jeg kan gjøre.. Jeg vil helst slippe "dump han for dette går aldri" råd, for jeg har aldri vært i tvil om at han er den eneste jeg vil ha, vi har som sagt ingen problemer i forholdet vårt og alltid vært utrolig glade for å ha hverandre og at vi har det så bra. I verste fall så finner jeg ikke ut hvorfor det kommer, og da fortsetter jeg å prøve uansett, jeg vil ikke gi opp pga dette når alt annet er så bra! Tusen takk for at du leste så langt!
Gjest Illiya Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Høres ut som din dårlige magefølelse = din dårlige selvtillit. Jobb med den så får du nok bedre magefølelse også
angelou Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Tror den dårlige magefølelsen din/usikkerheten kommer av din dårlige selvtillit og ikke fordi forholdet ditt ikke funker. Kjenner meg veldig igjen, jeg var slik de første årene med min kjære, og har aldri hatt noen grunn for det egentlig. Annet enn at jeg kanskje bare var redd for at det vi hadde sammen skulle gå i oppløsning? Uansett, nå har vi vært sammen i 8 år, er bunnsolide, og det blir lengre og lengre mellom disse periodene Nå har jeg det nesten aldri sånn lenger. Og jeg ble mye verre av p-piller...............
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har det slik og det skyldes nok at jeg ikke helt greier å tro at det er sant at jeg har funnet en mann som er som drømmprinsen. I tillegg har jeg svært dårlig erfaring fra forrige forhold hvor jeg ble bedratt over en lav sko. Det skyldes nok dårlig selvtillit ja...
Gjest Gjest - TS Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Tusen takk for alle svar! Det var en skikkelig lettelse å høre dette, at flere har lignende erfaringer og tanker. Det stemmer veldig det at jeg ikke kan tro at jeg har funnet en så "perfekt" mann, og at jeg er kjemperedd for at jeg skal gjøre noe/noe skal skje så vi mister det vi har. Han har jobbet med selvtilliten min siden vi ble kjent, og jeg skal prøve å jobbe mere bevisst med den selv også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå