-Fisken- Skrevet 25. juni 2003 #1 Skrevet 25. juni 2003 http://www.kfxpress.no/show.asp?id=5974&c=1 På tide at noen gjorde noe med dette..
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2003 #2 Skrevet 25. juni 2003 Det har jeg hevdet selv inne her på en slanketråd. Jeg fikk så hatten passet av flere. For de hadde gått ned massevis av kilo. Jeg har sendt mail til en godt kjent selskap av slanke/naturprodukter. Jeg har purret uten å få svar. Produktet var vitenskapelig dokumentert og bla.bla.bla. Jeg spurte etter fakta og dokumentasjon på dens vitenskapelige tester. Hørte ingenting. (Selvsagt) Hadde de hatt det, så hadde et så kjent firma svart meg. En annen ting jeg stusser på er, jeg kjøper hjemmet hver uke. I hvert eneste nr.året igjennom har de store reportasjer om folk som har blitt kurert av en eller annen sykdom av et naturmiddel. Det slår aldri feil. Det er samme produsent hver gang. Klart de selger mye om de får reklame i et slikt blad. Det er jo millionbutikk. Har ukebladet betalt for å la de komme hver uke med sine produkter? Jeg vil ikke kalle det en reportasje, som andre ting de har i bladet. Det er ren og skjær reklame bakt inn som en reportasje. Om en person kansje har bedring/blir bra av et produkt, så kan det skyldes andre ting pasienten har blitt bra av. Kjøp ditt og kjøp datt, du blir så bra. Det er å kaste blår i øynene på folk som er plaget/syk. Spesielt slankemidler som er veldig hardt markkedsført og hvor det selges for millioner. Hadde det virket så hadde folk blitt slanke. Jeg kjenner mange som kjøper og kjøper. Ingen blir slank. Det er bare noen som tjener penger på de. Håper det kommer et strengt regelverk for midler som selges under " vitenskapelig dokumentert"
MarianneE Skrevet 26. juni 2003 #4 Skrevet 26. juni 2003 Men kjære.....dette er jo selvsagt. Slankemiddler som dette virker aldri! Skal man slanke seg, så er det sunnt kosthold og trim som gjelder!!!
Gjest Scarlet Skrevet 26. juni 2003 #5 Skrevet 26. juni 2003 Er det noen slankemidler som virker i det hele tatt? Har liksom inntrykk av det er så utrolig mye svindel på det område. Og jeg har også inntrykk av at det er utrolig mange som er misfornøyde med de fleste slankekurene de har prøvd. Huff, det må være utrolig irriterende hvis man faktisk kunne tenkt seg å ta av noen kilo og så blir man bare lurt hele tiden...de er vel ikke akkurat billige heller de slankemidlene.
Suzy Skrevet 26. juni 2003 #6 Skrevet 26. juni 2003 Bra det blir ruska opp, men jeg har ikke noen tro på at det blir slutt på svindel med slankepreparater... Det er jo verdens mest takknemmlige område å svindle på - vi ønsker oss jo alle et middel som virker uten at vi må anstrenge oss og dermed prøver vi nye ting gang på gang De eneste tingene som har virket hadde kjedelige bieffekter (amfetaminbaserte slankepiller - noen som har sett Requiem for a Dream... *grøss*)... Suz 8)
Gjest Mayamor Skrevet 26. juni 2003 #7 Skrevet 26. juni 2003 Senest i denne ukens Hjemmet står det om en dame som har gått ned 35 kg med CLA (tror jeg...) og holdt vekten nede i 4 år. Når slike "solskinnshistorier" kommer på trykk i seriøst blad som Hjemmet - har jo det reklameeffekt langt over en betalt (i vanlig forstand) variant... :-? Kanskje Hjemmet rett og slett er ukebladenes VG/Dagbladet. :evil: Det er lett for en desperat overvektig å tro på slik propaganda. Ikke fordi de er dumme, men fordi de er desperate. Akkurat som folk med kreft kjøper rådyre produkter som skal helbrede kreften. Osv... Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #8 Skrevet 26. juni 2003 Jeg ringte et naturfirma idag for å avbestille. Du komer til en tlf med masse preik og tast 1 for ditt og 2 for datt. Tast tre for avbestilling. Først satt jeg og ventet i 15 min og hørte reprise " alle våre kundebehandlere er opptatt" bla, bla, bla. Måtte på do, ringte på igjen og satt i 25 min og ventet. Prøvde igjen og satt i 20 min. Der var tolmodigheten min slutt. Da ringte jeg opp igjen og tastet 4 for andre henvendelser og fikk svar med en gang! Tror når du ringer og taster for avbestilling, så lar de deg sitte der på vent, i håp om at du gir opp.
Salt Skrevet 26. juni 2003 #9 Skrevet 26. juni 2003 Kanskje Hjemmet rett og slett er ukebladenes VG/Dagbladet. :evil: Mayamor I såfall er de nok neppe de eneste- hva med f.eks Norsk Ukeblad og Allers? Mulig Hjemmet er verst, jeg vet ikke jeg.
Anglofil Skrevet 26. juni 2003 #10 Skrevet 26. juni 2003 http://www.kfxpress.no/show.asp?id=5974&c=1 På tide at noen gjorde noe med dette.. Helt enig!På tide! :enig_animasjon: Klemz fra:
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #11 Skrevet 26. juni 2003 Nå er det bare Hjemmet jeg kjøper, men kan ikke tro at de andre bladene er tom for slikt stoff hver uke. Hjemmet er jo "oppfattet" som det seriøse bladet. Ser uke etter uke, det samme skjer. Den ene vidunderkuren for både det ene og det andre. Ikke et kritisk spørsmål blir stilt. Ikke et eneste et. Kansje en grunn? Ingen uttalelser fra beh. lege til disse pasientene, ekspertise eller noe annet. Så sitter det da noen sjeler rundt omkring. De hiver seg rundt og løper ut og kjøper samme middelet. Til ingen nytte. Kommer det ikke en pille for lettlurte folk snart???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå