Gå til innhold

Måle bh-størrelse

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

Etter å ha lest bh-guider, tror jeg at jeg hele livet har brukt feil bh-størrelse. Aldri fått målt. Så jeg har pleid å bruke 75a, bare fordi jeg trodde det var min størrelse sånn ca. Men etter å ha lest hvordan en bh skal sitte virker det som jeg har brukt for stor omkrets, det sies at man skal få tre fingrer under båndet, og at båndet skal sitte stramt på ytterste hakk ved innkjøp fordi bh'er utvider seg. Når jeg har på 75, får jeg hele hånda under båndet og kan strekke båndet langt ut, og det på innerste hakk.

Jeg har bh'er både i str 75a,70a,70b, men virker ikke som noen passer slik de skal.

Nå er jeg gravid, og puppene er litt større, så bh'ene mine i 70b er for små, puppene velter ut av cupen både på sidene og opp, og 'tyter' ut under cupen ved bevegelse. Så tenkte jeg at jeg skulle måle omkrets og cup ved å følge guiden på underverker.no. Målte under bysten, 79cm, målte oppå bysten med en bh på,90cm. og kalkulatoren kommer fram til 80a??? Hvordan er det mulig at jeg skal ha 80 cm rundt, når 75 føles altfor stort? har jeg målt helt feil eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker desverre ikke hvordan man måler bh-størrelser, men jeg gikk bare på en undertøysbutikk eller undertøysavdelingen og spurte hvordan man målte. De i butikken kan helt sikkert hjelpe deg å måle også! :)

Skrevet

Størrelsen varierer fra merke til merke, dessuten kommer det an på om bhen er ny eller velbrukt. Selv brukte jeg 75B, så 75C og så en dag fant jeg ut at jeg bare er 70 cm rundt, dermed gikk jeg over til 70D eller 70DD.

Jeg tipper at 75B er riktig str. for deg, 75B-pupper er like store som 80A-pupper fordi cupen viser forskjellen mellom omkretsen og puppestørrelsen.

Skrevet

Enkleste er å gå til en undertøys butikk. Bruker du H&M, lindex og cubus bh'er så forandrer str seg fra butikk til butikk og merkene innad i butikken..

Skrevet

Hvordan det er mulig? Fordi de som har laget de der bh- kalkulatorene ikke har peiling. Ingen av dem kommer frem til samme resultat eller riktig resultat, selv om det ikke nødvendigvis blir så langt unna.

Du skal hvertfall ikke ha større enn 75 rundt, bare så det er sagt!

Her har du en meget bra forklaring på hvordan du finner rett str http://www.bravissimo.com/perfectfit/getti...it/default.aspx

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Hvordan det er mulig? Fordi de som har laget de der bh- kalkulatorene ikke har peiling. Ingen av dem kommer frem til samme resultat eller riktig resultat, selv om det ikke nødvendigvis blir så langt unna.

Du skal hvertfall ikke ha større enn 75 rundt, bare så det er sagt!

Her har du en meget bra forklaring på hvordan du finner rett str http://www.bravissimo.com/perfectfit/getti...it/default.aspx

ah, tusen takk for bra link! For å finne fram til riktig bh, bør jeg da prøve bh'er på en skikkelig undertøysbutikk, eller holder det å prøve forskjellige str. på h&m? Og er det noen bh-typer som er spesielt bra å prøve for å finne riktig str? skal jeg f.eks prøve bh med eller uten padding, push-up, t-shirt bh, balconette..?

Skrevet

Bh'er i "billig" butikker ala H&M, lindex, cubus o.s.v variere som ofte i str fra butikk til butikk. Jeg brukt 80b på H&M, 75b på lindex og 75c hos cubus..

Skrevet

Ifølge den kalkulatoren der er jeg en 75E, jeg er ca 70G. Jeg kan love deg at den 75E hadde vært ubehagelig for meg å bruke!

Det er samme hva slags bh du prøver når du skal finne str din, men husk at de varierer i str, så selv om en 75C sitter perfekt i en type bh, bør du prøve alle andre bher før du kjøper dem.

Jeg vil anbefale å få hjelp på en skikkelig undertøysforretning og å handle bher der.

Skrevet
Bare skriv inn dine mål og den regner ut;

http://www.underverker.no/pJbS2h.ips

Sier som vedkommende over. Den kalkulatoren er feil, den anslår at jeg skal bruke 80A og det er en størrelsen som er altfor stor for meg.

Gå til en undertøysbutikk og få de til å hjelpe deg med å finne riktig størrelse, man trenger ikke å kjøpe noe når man er der.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Den kalkulatoren er på dop. Jeg har ikke vært en B cup siden jeg begynte å få pupper likevel skal den ha meg til å være 100B. No way ...

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg må være enig med de andre om den kalkulatoren altså.. Det var en helt enorm forskjell på meg. Den viste at jeg burde ha 75 A, men jeg bruker 75 c - på H&M vel og merke. Mulig det hadde vært en 75 B på en skikkelig undertøysforretning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...