Gå til innhold

Tror du på kjærligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du på kjærligheten? At det finnes èn der ute som er din sjelevenn og som du vil kunne elske av hele ditt hjerte? Eller er dete bare en klisje og ikke realistisk?

Eller tror du kanskje at det er flere som kan være din sjelevenn? Kanskje på ulike stadier av livet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror på kjærligheten. Men jeg tror ikke det kun er èn der ute for alle. Jeg tror man kan ha oppleve kjærlighet flere ganger med ulike personer. Om jeg tror på livslang kjærlighet med den eneste ene er jeg litt mer usikker på, men at jeg (igjen) vil oppleve stor kjærlighet er jeg sikker på :hjertesmil:

Skrevet

Må innrømme at jeg egentlig hadde veldig mistet troen. Både på kjærligheten og at det fantes en sjelevenn der ute.

Nå må jeg innrømme at jeg ikke er så sikker lengre. Det skjer så mye for tiden. Positive ting. Er redd for at det skal gå for fort, redd for å tro at det er sant. Redd for å tro at det faktisk skjer. Men vet ikke helt. Det er bare hyggelige ting da, så langt.

Er i tenkeboksen...

Skrevet

Jeg trodde på kjærligheten, og at jeg hadde funnet den. Helt til jeg oppdaget at mannen min søkte etter elskerinner på sukker.no

Skrevet

Jeg tror (heldigvis) ikke på at det kun finnes èn eneste en som er den rette, da sjansen for å snuble over han helt tildeldig ville være mye verre enn å finne den berømte nåla i høystakken.

Skrevet
Tror du på kjærligheten? At det finnes èn der ute som er din sjelevenn og som du vil kunne elske av hele ditt hjerte? Eller er dete bare en klisje og ikke realistisk?

Jeg for min del slutta å tro på julenissen ganske tidlig. Faktisk mulig at jeg aldri helt trodde på han.

Eller tror du kanskje at det er flere som kan være din sjelevenn? Kanskje på ulike stadier av livet?

Sjelevenn ... Vet ikke helt, er det det jeg er ute etter? Hvis man er 100% åpne og kommuniserer alt hele tida og forstår alt om hverandre - - blir det et bra samliv? Kjæreste/samboer/kone holder lenge for min del.

Skrevet

Forskere mener å ha funnet bevis på at den faktisk finnes nå. For veldig få av parene de testet ut riktignok.

Personlig tror jeg ikke på livslang kjærlighet for min egen del. Noen vil nok oppleve den, men tror ikke det blir meg desverre.

Skrevet
Forskere mener å ha funnet bevis på at den faktisk finnes nå. For veldig få av parene de testet ut riktignok.

Personlig tror jeg ikke på livslang kjærlighet for min egen del. Noen vil nok oppleve den, men tror ikke det blir meg desverre.

Det var vel en litt drøy overtolkning. Forskerne har funnet ut at noen par beholder den kjemiske reaksjonen i visse deler av hjernen som man gjør i forelskesperioden.

Jeg tror ikke akkurat det å beholde en forelskelse er avgjørende for "kjærligheten", men at det hjelper skulle jeg vel tro. Og det er vel hyggelig for de som er heldige nok til å oppleve det :)

Jeg tror kjærlighet er mye jobb. Svært få forhold fungerer helt av seg selv, man må kommunisere og kompromissere. Alt i alt gjelder det å finne en person du er glad i, som beriker livet ditt uten å drive deg for mye til vannvidd tror jeg. ;)

Jeg tror også at de aller fleste forhold har oppturer og nedturer, og at mange opplever tvil i løpet av et langt liv sammen. Da tror jeg ideen om en sjelevenn eller sann kjærlighet kan virke fordummende på noen - de forventer at alt skal være enkelt og greit og rosa, og er ikke fornøyd så fort forholdet ikke fungerer knirkefritt. Lurer på hvor mange i utgangspunktet gode forhold som har blitt avsluttet fordi folk ikke innser at man må jobbe med ting?

Skrevet

Ja jeg tror på kjærligheten. Jeg har ikke gitt opp håpet enda. Men jeg tror ikke det bare finnes èn person til hver av oss. Man opplever nok den store kjærligheten flere enn en gang.

Skrevet

Kjærlighet er bare en salig saus av behov, kåtskap, hormoner og instinkter. Men det er jo greit nok, da.

Skrevet

Ja, jeg tror på kjærligheten mellom familiemedlemmer.

Når det gjelder kjærester, trodde jeg vel en gang på det, men må innrømme at jeg ikke i samme grad gjør det lenger. Ganske trist.

Jeg ser rundt meg eksempler på ekte kjærlighet som overlever alt, men selv føler jeg vel at de fleste ender i forhold med mangel på respekt i en eller annen grad eller form. Jeg forventer nesten - slik jeg føler det i dag - at jeg ville blitt sviktet på en eller annen måte.

Kjenner når jeg skriver dette at jeg skulle ønske jeg fikk tilbake på en tro og en trygghet om ekte kjærlighet!

Skrevet

Jeg tror ikke det bare finnes én person der ute, men jeg tror på kjærligheten - jeg opplever den nå :) Om det er en salig saus av instinkter, hormoner, kjemiske reaksjoner og tilfeldigheter kan så være, det er i hvert fall en intens og god følelse. Nesten som en sterk rus, som er tilstede i meg hele dagen. Jeg føler jeg har funnet meningen med livet, hvor enn sært det må høres ut.

Skrevet

Jeg tror det finnes flere "sjelevenner" der ute. Og erfaringsmessig dukker han opp når man minst venter det...:) I mellomtiden er det fantastisk deilig å være singel og nyte livet!:D

Skrevet

Ja, det gjør jeg, og jeg har allerede funnet ham.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Ja, det gjør jeg, og jeg har allerede funnet ham.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skulle ønske jeg kunne signere denne...:) Jeg tror på kjærlightene, men har ikke funnet ham.

Skrevet
Nei??

Ja, du leste hva jeg skrev.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Etter å ha vært forelsket 3 ganger og aldri fått den jeg ville har jeg nå mistet all tro på kjærlighet og "den rette" :tristbla:

Skrevet

Ja tror på kjærligheten, men tror det finnes mange former og variasjoner av den.

Tror også at det finnes mer enn kun én sjelevenn der ute (selv om sjelevenn er litt klisjé), og for noen så vil dette (hvem som er sjelevenner) endre seg avhengig av hvilket stadum man er på i livet. Jeg tror også at man kan være noe tilnærmet sjelevenn med ei venninne eller en god venn, uten at det er snakk om kjærlighet.

Jeg tror ikke på skjebnen, så det må finnes mer enn den ene personen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...