flickan Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Æsj, har akkurat fått en vare jeg kjøpte på finn.no av en privatperson. Har både kjøpt og solgt gjennom finn.no tidligere og vært veldig fornøyd. Denne gangen kjøpte jeg et trekk til en barnevogn. Vi betalte halv pris av butikk-pris noe jeg har sett er helt vanlig for denne typen trekk. Har selv annonsert samme type trekk til samme pris. Annonsen sier at trekket er pent brukt og at det ikke er noe skader på det. Bildet i annonsen var hentet fra produsentens hjemmeside, så jeg fikk ikke sett trekket på ordentlig. Regnet derfor med at mer eller mindre fremsto som nytt. Da jeg fikk trekket i posten i dag ble jeg imidlertid veldig skuffet. Trekket er veldig slitt og svært solbleket/skjoldete. Jeg synes godt at annonsøren kunne nevnt dette, da jeg aldri hadde kjøpt trekket om jeg visste hva slags stand det var i. Må jeg bare bite i det sure eplet og godta at jeg har kjøpt katta i sekken, eller bør jeg kreve å få returnere varen og få pengene tilbake? Evt få noe avslag og beholde trekket? Hva hadde dere gjort? Er uaktuelt å bruke trekket slik det er nå. Det er virkelig stygt pga det er så slitt. Tenkte evt å prøve å farge det. -frustrert-
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Jeg vet ikke hvor mye et sånt trekk koster, men hvis du ikke stoler på selgeren risikerer du kanskje å måtte betale såpass mye i porto tilbake uten å få erstatning... Imidlertid tror jeg jeg ville sagt fra til selger at jeg ikke var fornøyd og at varen ikke svarte til forventninger og beskrivelse - så får vi se om selgeren er real (eller ærlig..) eller ei.
flickan Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2009 Har nå sendt mail og sagt at det ikke svarte til forventningene og spurt om hun er villig til å ta det tilbake. Portoen kommer max på 50kr, så det vil definitivt lønne seg for meg å returnere det. Får bare høre hva hun sier. Returnerer det ikke før jeg har fått igjen pengene. Hvis hun er ærlig, bør hun synes det er greit, da jeg betalte før jeg fikk varen. Hvis ikke er plan B å prøve å farge det, og bare bite i det sure eplet. Neste gang skal jeg hvertfall kreve å se ekte bilder av varen. Har vel lært leksa mi der...
Pingting Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Du har sikkert betalt? Dumt når sånt skjer, men sånn du fremstiller det synes jeg annonseteksten virker villedende. Jeg vet ikke hva du har krav på sånn offisielt sett, men jeg ville prøvd å sende en liten mail eller ringe selger å si at du ikke er helt fornøyd. Om det ikke går an å heve kjøpet, kan du ihvertfall prøve å få igjen en del av summen? Prøv å finne bilder av trekk som selges til samme pris av bedre standard, da har du noe å slå i bordet med.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Jeg handler aldri på finn uten å møte personen face-to-face. Skulle en gang ha tak i noen billetter og jeg var av de som ikke ble svindlet. Dette ble omtalt i avisene mye på den tiden. Folk sa de hadde billetter og fikk penger på konto, men kjøper fikk aldri noen billetter (eller i værste fall falske). Jeg ble ikke svindlet - fordi det første spørsmålet mitt var hvor vi kunne møtes (da la de fleste på). Har du handlet med paypal? Da er det vel en angremulighet?
flickan Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2009 Hun har ikke svart på mailen enda. De andre gangene har jeg fått svar i løpet av få timer, så hun har vel tenkt å drite i meg.. Jaja.. Er vel bare å vente, får ikke gjort så mye fra eller til enda..
Gjest Fisk73 Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 (endret) Finn har en betalingsmulihet ala PayPal, slik at du kan sette penger inn på konto og betale først når du har mottatt varen. Ellers så finner du informasjon om kjøp mellom privatpersoner i kjøpsloven. Se her på sidene til forbrukerrådet om dine rettigheter Lykke til! Endret 17. januar 2009 av Fisk73
Gjest Miley Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 (endret) Derfor er det lurt å bruke betalingsgarantien til finn.no Da har man hvertfall en mulighet å få pengene tilbake. Endret 17. januar 2009 av Miley
flickan Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2009 Derfor er det lurt å bruke betalingsgarantien til finn.no Da har man hvertfall en mulighet å få pengene tilbake. Hm. Den har jeg faktisk ikke sett før. Veldig nøytral link. Som regel handler jeg i nærområdet, sånn at jeg gjør opp kontant når jeg møter selger. Skal definitivt bruke den neste gang.
Helen Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Det ligger link inne på hvert innlegg ang å bruke betalingsgarantien, så det er egentlig litt rart du ikke har lagt merke til det.
flickan Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2009 Det ligger link inne på hvert innlegg ang å bruke betalingsgarantien, så det er egentlig litt rart du ikke har lagt merke til det. Ja, ser jo den.. Men som sagt, har jeg ikke tenkt særlig over det, da jeg stort sett betaler kontant ved oppmøte.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #12 Skrevet 17. januar 2009 så det er egentlig litt rart du ikke har lagt merke til det. dette var et unødvendig svar
flickan Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. januar 2009 Nå svarer selvsagt ikke kjerringa på mail, sendte den på fredag og har ikke hørt noe fra henne. De andre gangene vi sendte mail tok det bare 2-4 timer før hun svarte, så jeg tror nok hun har sett den. Sånt gjør meg skikkelig sint. Regner pengene som tapt, for trekket er ubrukelig sånn som det ser ut. Er ikke snakk om så mye penger, men har ikke lyst å la henne slippe så billig unna. Har mest lyst å sende trekket i retur, vise til kjøpsloven som noen linket til over, og deretter sende "regning" på beløpet. Om hun ikke betaler, så vil jeg anmelde henne. Vil dette i det hele tatt være mulig? Tviler på at politiet gjør noe, med mindre hun har andre saker på seg, men kansje hun blir litt skremt? Andre ting som kan lage litt pes for henne?
Gjest Flode Skrevet 20. januar 2009 #14 Skrevet 20. januar 2009 (endret) Sikkert dumt spørsmål, men du har undersøkt om du kan finne telefonnummeret hennes for å ringe henne? Du har vel navnet hennes? Det står vel hvertfall på bankutskriften din? Kjipt når sånt skjer!! Endret 20. januar 2009 av Flode
flickan Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 20. januar 2009 Ja, har både navn, adresse og tlf nr. Tenkte å prøve å ringe henne i kveld om hun ikke har svart.
flickan Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #16 Skrevet 20. januar 2009 (endret) Sendte en melding hvor jeg etterlyste svar på mail, og at om hun ikke hadde fått lest det av div årsaker kunne jeg ringe om hun ønsket det, så vi kunne få saken ut av verden. Fikk da svar på mail 2 min etterpå: "hei, vedrørende salg av trekk på vogn.Trekket har aldri vært mitt,jeg kjøpte vognen brukt og har ikke oppfattet trekket som veldig falmet,jeg solgte det med en gang og har aldri hatt det på vognen, da det aldri har vært aktuelt for meg med orange trekk. Prisen på tekket var satt billig,vanligvis ligger de noe over brukt. Du spurte aldri noe vedrørende trekket,bilder eller lignende, det får du ta på din egen kappe. Det er synd at du er så misfornøyd,etter min mening var trekket pent brukt,riktignok brukt.Jeg fåreslår at du selger trekket om du ikke vil ha det. " Hva svarer man til sånt da? Vi er jo bare veldig uenige. Har sjekket igjen på finn, og det ligger dessverre få trekk der ute nå, men har selv et trekk ute til 50 kr mer enn det hun solgte for, men dette er nesten ikke brukt. det ligger et par andre trekk ute til samme pris, og et par som er noe dyrere(disse er bare brukt få ganger i følge selgerne). Endret 20. januar 2009 av flickan
flickan Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #17 Skrevet 20. januar 2009 Saken er nå avsluttet fra min side. Ser jo at jeg ikke kommer noe vei med dette her. Har sendt en mail hvor jeg forklarer hvor jeg er uenig og hvorfor. Viser også til kjøpsloven og at det er hun som har villedet i annonsen. Tar selvkritikk på at jeg ikke ba om bilder eller nærmere beskrivelse, men at det ut ifra hennes beskrivelser var vanskelig å skjønne at det skulle være i så dårlig stand. Hun skriver jo selv at hun ikke oppfatter det som falmet (det skjønner jeg ikke, det er jo nesten hvitt enkelte steder), så jeg hadde vel ikke fått så mye mer info om jeg hadde spurt, med mindre jeg ba om bilder da selvsagt. Tviler på at jeg blir kvitt trekket om jeg så hadde gitt det bort, så jeg kommer til å prøve å farge det med tekstilspray. (som er veldig vanskelig å få tak i her i landet, har bare funnet en forhandler i Bergen som fører det) Sendte med også kontonr om hun føler for å betale noe tilbake, men det tviler jeg på, tviler på at jeg i det hele tatt hører noe fra henne igjen utifra hvordan hun har opptrådt hittil. Føler hvertfall at jeg er den som kan gå ut av denne konflikten med hevet hode, har holdt meg saklig hele veien til tross for at jeg akkurat nå har lyst å rive av henne hodet. Kan ikke fordra folk som løper fra ansvaret ved å bare unnlate å svare når noen prøver å få kontakt, som hun prøvde seg på. Kjerring! :slåss: Må jo få det ut et sted
Pingting Skrevet 20. januar 2009 #18 Skrevet 20. januar 2009 Det var dumt å høre Det kan ikke farges med vanlig stoff-farge da?
Mariehønen Skrevet 20. januar 2009 #19 Skrevet 20. januar 2009 Skikkelig drittkjærring! Hun burde ta tilbake trekket og gi deg pengene tilbake. Synes du skal be om det direkte for hun har jo lurt deg ved ikke å skrive at det er falmet.
Fun Light Skrevet 20. januar 2009 #20 Skrevet 20. januar 2009 Jeg ble også lurt på finn, satte over penger og ingen varer kom. Jeg valgte å ikke gi meg på tørre møkka, truet med anmeldelse (ga henne en frist etter ikke å ha hørt fra henne på mail eller svar på telefon) hvis hun ikke betalte pengene innen noen dager etter, (ga henne fem dagers frist) og ga inntrykk av at jeg kom til å gjøre det. Samme dag som jeg skulle anmelde henne fikk jeg pengene inn på konto.. Mitt råd: Henvis til kjøpsloven, true henne med at du kontakter finn for å få de til å bli klar over at hun er en uærlig selger og true med anmeldelse. Da kan det hende hun kommer på bedre tanker! Og forresten, sa hun ikke at trekket var ubrukt, for så å si at det var brukt i svaret du fikk? Makan til møkkafolk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå