dinana3 Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Hei. Jeg er ny her og dette spørsmålet har kanskje andre stilt før meg. Vi er en liten familie med en del ferievideoer som vi gjerne vil ta bedre vare på. Jeg skulle gjerne fått videokamera filmene mine overført til DVD for å ta vare på de men også kunne nye øyeblikkene på Tv iblandt. Mannen min har i flere år sagt at han skal gjøre det bare jeg gir han litt tid..Noe han har fått. Nå er jeg litt smålei og skal prøve å finne noen til å gjøre det for oss. Jrg holder til i Drammens område. Kjenner dere noen som gjøre dette. Noen dere har brukt selv? Anbefale? Vi har også noen VHS kasetter som vi gjerne skulle fått overført, er litt redd for at opptakene blir dårligere for hver gang vi ser de. DEtte er tross alt noen kjær minner som er greit å ha. Er det noen som gjør slikt? Gjerne østlandområdet hvis det er ingen fra Drammen her. CA 15 DV kasetter og 5 VHS. Takke og bukker for alle svar.
dinana3 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 24. januar 2009 Etter å ha søkt litt på nettet fant jeg ut at dette firma er fra Drammen. http://www.digitalpuls.no Tidligere ringte jeg til Fotoknudsen bl.a. og de skulle ha 300kr pr kasett. Digitalpuls folka sa at de tar 210kr pr VHS(opptil 2 timer) og 180pr VHS hvis det er flere enn 10 kasetter... Nå har jeg fått tilbake mine 2 VHS kasetter og har tenkt å bruke de til å konvertere mine videokameraopptak til DVD også. Jeg var veldig fornøyd med kvaliteten, den er tross alt lik som den er på VHS men de på Digitalpuls sier at den ikke vil bli dårlgere uansett hvor mange ganger jeg spiller av DVD-en. Tenkte bare jeg skulle skrive dette itilfelle noen flere lurer. Kommer tilbake med mer straks jeg har fått tilbake de første videokamera opptak:) God helg
Gjest pastablasta Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Jeg var veldig fornøyd med kvaliteten, den er tross alt lik som den er på VHS men de på Digitalpuls sier at den ikke vil bli dårlgere uansett hvor mange ganger jeg spiller av DVD-en. Tenkte bare jeg skulle skrive dette itilfelle noen flere lurer. Kommer tilbake med mer straks jeg har fått tilbake de første videokamera opptak:) God helg Godt du har funnet en ok løsning! Men pass på nå, ta en ekstra kopi av de DVDene, og legg de i en bankboks eller hos slektninger/venner. Brenner huset, mister du de minnene. Med tanke på hvor billig backup er blitt idag, er det synd og skam å ikke ta den ekstra kopien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå