Millan1 Skrevet 16. januar 2009 #1 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg og samboern har bestilt tur til Thailand i mars, nærmere bestemt Koh Kho Khao. Noen som har vært der, eller i nærheten (f.eks Kao Lak) og kan si litt om det? Er det veldig stille der? Langt til nærmeste by? Setter pris på om noen kan dele sine erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candle Skrevet 16. januar 2009 #2 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg var i Kao Lak i fjor i de 2 siste ukene i Mars. Det er en veldig rolig og fin plass! Vi bodde ca 5-10 minutter med taxi fra Kao Lak sentrum. Det var også et kjempe stort marked der som vi bodde. Det er åpent lørdag også annen dag i uken (husker ikke hvilken) Det er en del restauranter og butikker der og folkene er KJEMPE hyggelige! Har utrolig lyst å reise ned der igjen! Også må dere dra å se på den store båten som ble skyldt nesten 1 km på land under tsunamien. Den ligger der ennå. Helt utrolig å se. Det er også steder der man kan ta spa og få massasje. Også er det moped-utleie, veldig billig! Tror vi betalte rundt 40 kr døgnet eller noe sånt. Gled deg kjempe masse! Anbefaler dere også å dra på sånn arrangert snorkling-tur til Similan-øyene! Der går det også an å være i flere dager. Angrer på at vi ikke gjorde det når vi var der. En fantastisk opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #3 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg skal også til Thailand, i april! Lurer masse på hva jeg skal gjøre, har lyst til å dra på safari og masse sånn opplevelsesgreier, gå i jungelen osv. Noen som vet hvor jeg bør lete? Gleder meg veldig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #4 Del Skrevet 17. januar 2009 åååh!! thailand!! gled dere MASSSE!! jeg har vært ute å reist mye, men Thailand er noe heeeeeeelt for seg selv. så utrolig eksotisk, opplevelsesrikt og full av spennende kultur overalt hvor man går.. det er virkelig en stor sanse opplevelse.. alle luktene, alle inntrykkene, lydene og tankene man gjør seg rundt dette. 14 dager er egentlig for kort tid til å oppleve thailand. jeg var der en måned pga jeg underviste på en barneskole der ( tok en del av praksisen min der) alle reisene rundt om i landet fikk meg til å se thailand på godt og vondt. alt fra turist øyene hvor vi bodde i bungalower på stranda med det klareste vannet og finneste strendene og sanden jeg noen gang har sett!!!!! den hektiske hovedstaden som en stor kontrast til turist livet på øyene, til å dra til grensa til stammebefolkningen og stirre fattigdommen i hvitøye.. dette landet har satt dype spor og gjort noe med meg. jeg skal garantert tilbake, når lommeboka tilater det igjen. buddhismen er rett og slett fascinerende!! og vil dere virkelig oppleve kulturen syntes jeg den er vel bevart i bangkok. der spiser man den samme maten som befolkningen, med skje til alt.. man hilser på thailands vis når man kommer inn på restauranger og butikker, templer overalt osv. og alt er bare så latterlig billig der nede.. thai massasje er virkelig å anbefale, koster ingenting for massasje. de massajse damene ligger på stranda. anbefaler å få en slik massasje enten før du har sola deg og bada, eller etter du har dusja.. ellers blir det mer sand scrubbing enn massasje spør du meg. og det gjør veldig vondt hvis du er en smule solbrent.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millan1 Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 18. januar 2009 Tusen takk for svar så langt Veldig greit å få litt råd og tips om stedet! Noen andre utflukter el.l som kan anbefales? Jungeltur f.eks? Vi skal på på et hotell som heter Andaman Princess Resort, noen som tilfeldigvis har vært der også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå