Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 og fant ut at det trolig dreier seg om et samlivsbrudd, hvor hver av partene har flyttet til hver sin nye adresse, og nå selger sin gamle leilighet.. leiligheten har ligget til salgs noen måneder, jeg har bydd 200 000 under takst, de syntes det var for lavt, men den er ennå ikke solgt... jeg regner med at de ikke kan sitte med den usolgt så veldig mye lengre, situasjonen tatt i betraktning, men snakket med en venninnei dag som mente det var umoralsk av meg å sko meg på andres tragedie.... Er ikke det å trekke det litt vel langt?
Nutri Lett Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Nei, dette er noe jeg også ville gjort. Hvem vil vel ikke prøve å få hus eller leilighet så billig som mulig? "Den enes død, den andres brød". Kynisk men sant. Håper du får tilslag på leiligheten.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Selvfølgelig er det ikke frekt av deg å komme med et bud på deres leilighet, så er det opptil dem å slå til eller håpe på et høyere tilbud fra deg eller andre. Det er virkelig ikke din feil at de flytter fra hverandre, og du skal selvfølgelig ikke prioritere deres økonomi over din egen.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 snakket med en venninnei dag som mente det var umoralsk av meg å sko meg på andres tragedie.... Er ikke det å trekke det litt vel langt? Jeg syns det er umoralsk av selgerne å kreve mer penger enn det leiligheten er verdt. Så lenge du har høyeste bud, så er ikke leiligheten verdt mer. Det er alltid markedet (høyeste budgiver) som bestemmer hvor mye en bolig er verdt.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Jeg syns det er umoralsk av selgerne å kreve mer penger enn det leiligheten er verdt. Så lenge du har høyeste bud, så er ikke leiligheten verdt mer. Det er alltid markedet (høyeste budgiver) som bestemmer hvor mye en bolig er verdt. Moral = oppfatning av rett og galt i sammenheng med etiske problemstillinger Har problemer med å se at det er etisk galt av selger å ønske høyere pris for leiligheten.. Synes heller ikke ts, at det er noe etisk galt ved å legge inn de budene du ønsker. Enten ender det med at selger leier ut, den ene selgeren kjøper ut den andre, de selger til ts til en lavere pris eller ts betaler en høyere pris. Uansett har det vel lite med moral og etikk å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 og fant ut at det trolig dreier seg om et samlivsbrudd, hvor hver av partene har flyttet til hver sin nye adresse, og nå selger sin gamle leilighet.. leiligheten har ligget til salgs noen måneder, jeg har bydd 200 000 under takst, de syntes det var for lavt, men den er ennå ikke solgt... jeg regner med at de ikke kan sitte med den usolgt så veldig mye lengre, situasjonen tatt i betraktning, men snakket med en venninnei dag som mente det var umoralsk av meg å sko meg på andres tragedie.... Er ikke det å trekke det litt vel langt? Jeg reagerer ikke at du har lagt inn bud under prisantydning, jeg reagerer ikke på at de ønsker en høyere pris.. dette er en del av "spillet". Men det jeg reagerer på, er at du søkte etter privat informasjon om huseierne. Hvorfor de selger huset er en privatsak, så lenge årsaken ikke er store feil og mangler ved huset! Hvordan har du fått vite at det trolig dreier seg om et samlivsbrudd?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 og fant ut at det trolig dreier seg om et samlivsbrudd, hvor hver av partene har flyttet til hver sin nye adresse, og nå selger sin gamle leilighet.. leiligheten har ligget til salgs noen måneder, jeg har bydd 200 000 under takst, de syntes det var for lavt, men den er ennå ikke solgt... jeg regner med at de ikke kan sitte med den usolgt så veldig mye lengre, situasjonen tatt i betraktning, men snakket med en venninnei dag som mente det var umoralsk av meg å sko meg på andres tragedie.... Er ikke det å trekke det litt vel langt? nei, slik er det. Du vet at prisen går ned..om du venter, Det vet de ogsp, at de må sette ned prisen skal den stå eldig lenge. Dette gjelder i alle næringer,,,
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 det jeg reagerer på, er at du søkte etter privat informasjon om huseierne. Hvorfor de selger huset er en privatsak, så lenge årsaken ikke er store feil og mangler ved huset! Hvordan har du fått vite at det trolig dreier seg om et samlivsbrudd? TS Vel, ved å sjekke gulesider.no + ligningstall + google, så finner du jo ut mye! Jeg vet hva de jobebr med, hva de tjener, at de tidligere hadde samme adresse og nå bor på hver sin adresse, antar bare at det er et samlivsbrudd, det kan jo være andre årsaker til at de nå bor i hver sin leilighet (i samme by). Innrømmer at dette er snoking, men det er jo ikke nysjerrighet som er drivkraften, mer et ønske om å finne ut om det er noen vits i å by lavt eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Men det jeg reagerer på, er at du søkte etter privat informasjon om huseierne. Hvorfor de selger huset er en privatsak, så lenge årsaken ikke er store feil og mangler ved huset! Hvordan har du fått vite at det trolig dreier seg om et samlivsbrudd? JOda, å søke privat informasjon om selgeren er lurt. Blant annet ved å gå på skattelistene og se hva de tjern og ahr i formue, fordi dette kan hjelpe kjøperen med viktig informasjon om de f.eks er villige til å akseptere lave bud. Det er også lurt av kjøperen å finne ut hva selgeren i sin tid kjøpte boligen for... Hvordan ts fikk vite at det avr samlivsbrudd vet ikke jeg, men EN av måtene er jo å se i egenerklæringen på takstrapporten. Dersom det står to forskjellige adresser der under "ny adresse" så er jo det et klart signal om samlivsbrudd.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 og fant ut at det trolig dreier seg om et samlivsbrudd, hvor hver av partene har flyttet til hver sin nye adresse, og nå selger sin gamle leilighet.. leiligheten har ligget til salgs noen måneder, jeg har bydd 200 000 under takst, de syntes det var for lavt, men den er ennå ikke solgt... jeg regner med at de ikke kan sitte med den usolgt så veldig mye lengre, situasjonen tatt i betraktning, men snakket med en venninnei dag som mente det var umoralsk av meg å sko meg på andres tragedie.... Er ikke det å trekke det litt vel langt? Opplysninger som ligger på nett er offentlig. Du kan sjekke hvem det måtte være. Du kan sjekke ligningen til folk, tlf,adr,ta kredittvurdering...dette er ikke frekt,men fullt lovlig. Selvfølgelig, skal du ta hensyn til din egen økonomi, ike selgers. vu kjøpte ny bil (brukt) Spesiell dyr bil, og sto til salgs lenge. Bød under prisforlangende (sto til bilbutikk) Kom svar at de kunne gå med på-xxxx. Vi takket nei. En mnd etterpå sto den der enda, vi bøy enda mindre. skjønte jo at bilselger slet med en mnd ekstra regninger. Da gikk butikken med på ikke fullt så mye minus. Så tre uker etterpå sendte vi mail om at dette var site tilbud fra oss, men da gikk vi litt til ned------Butikken sa ok om vi betaltexxxx. Det var 5000 ekstra. Så med tolmodighet så sparte vi 45.000. Bilselger som tar det tapet.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #11 Skrevet 17. januar 2009 Litt utenfor tema, men likevel relevant: Det er veldig komisk å se at så mange hyler høyt når skattelistene blir lagt ut, og mener dette faller under kategorien "snoking", og at det er undøvendig at andre kan se privat informasjon om en selv. Men når alt kommer til alt, og en selv har fordeler av at denne informasjonen er offentlig, DA er det plutselig greit... Forstå det den som kan, jeg gjør det ikke!
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #12 Skrevet 17. januar 2009 Litt utenfor tema, men likevel relevant: Det er veldig komisk å se at så mange hyler høyt når skattelistene blir lagt ut, og mener dette faller under kategorien "snoking", og at det er undøvendig at andre kan se privat informasjon om en selv. Men når alt kommer til alt, og en selv har fordeler av at denne informasjonen er offentlig, DA er det plutselig greit... Forstå det den som kan, jeg gjør det ikke! Jeg er selv tilhenger av offentliggjøring av skattelister, er vel omtrent den eneste på min arb.plass som forsvarer det. Og jeg jobber i en relativt høytlønnet bransje. Mitt inntrykk er bestemt at det er mest de høytlønte som ikke ønsker offentliggjøring. Jeg skammer meg ikke over å tjene bra, og det gjør meg ingenting at nabo, slekt eller venner vet hva jeg tjener. Jeg hjelper mine egne ved behov, er generøs overfor mine søsken som ikke tjener bra, og synes mange av mine høytlønte kolleger er gjerrige som ikke deler noe av sin overflod med andre rundt seg. Derfor er jeg for offentliggjøring av skattelister, fordi jeg er lei av å se høytlønte som ikke bidrar der de kan overfor f.eks egen familie. Men dette er jo en avsporing av tråden... Til TS: du er i din fulle rett til å søke all mulig info på nett, det er jo dumt å ikke gjøre det! Jeg ville gjort akkurat det samme, og er sikker på at de fleste mennesker gjør det, de sier det bare ikke høyt.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #13 Skrevet 18. januar 2009 Litt utenfor tema, men likevel relevant: Det er veldig komisk å se at så mange hyler høyt når skattelistene blir lagt ut, og mener dette faller under kategorien "snoking", og at det er undøvendig at andre kan se privat informasjon om en selv. Men når alt kommer til alt, og en selv har fordeler av at denne informasjonen er offentlig, DA er det plutselig greit... Forstå det den som kan, jeg gjør det ikke! Joda det skjønner du, vi er alle dobbeltmoralister Jeg er for mer offentlighet, hva boligen tidligere er solgt for skal ikke være noen hemmelighet, heller ikke hva selgeren tjener. Dette gjør det lettere for en kjøper å vurdere prutingsmonnet Tjener selgeren godt elelrs i livet, og har kjøpt boligen selv for en tredjedel av prisen for noen år siden, uten å ha pusset opp særlig mye, så gir dette kjøperen info om at her er det mye å gå på, om han vil prute
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #14 Skrevet 20. januar 2009 Joda det skjønner du, vi er alle dobbeltmoralister Jeg er for mer offentlighet, hva boligen tidligere er solgt for skal ikke være noen hemmelighet, heller ikke hva selgeren tjener. Dette gjør det lettere for en kjøper å vurdere prutingsmonnet Tjener selgeren godt elelrs i livet, og har kjøpt boligen selv for en tredjedel av prisen for noen år siden, uten å ha pusset opp særlig mye, så gir dette kjøperen info om at her er det mye å gå på, om han vil prute Nettopp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå