Gjest LindaE Skrevet 16. januar 2009 #1 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei Jeg fikk utskreve ritalin av en lege for ca 1 år siden. Jeg skulle inn til han på time for at han skulle bedømme om jeg trengte det. Jeg var inne til han ca. 10min, og mens jeg var inne satt han ved dataen og skrev ned ting. Han skulle sjekke papirene jeg hadde med på ekg og blodprøver, men det gjorde han heller ikke før han hadde skrevet ut resepten. Jeg måtte spørre han om han skulle se papirene. Han utsatte ofte timene når jeg skulle til oppfølging, så det ble aldri regelmessig fulgt opp, å di gangene jeg var inne til han stresset han bare å pratet lite, og jeg følte ikke at jeg ble hørt når jeg sa ting...Fikk veldig lite info om ritalin når jeg fikk det, og når jeg vart fri for medisin måtte jeg purre på flere ganger før jeg fikk ny resept, og 1 mnd før jul skulle jeg hadd time til han, men fikk aldri svar når jeg prøvde og ring, å når jeg ringte i går fikk jeg beskjed om at papirene var sendt min fastlege, å det viste seg at papirene var sendt feil lege...... En venn av meg var og til samme legen og fikk ritalin for adhd, han gikk ned 25kg på litt over 4 mnd. og ble veldig bekymret så han ringte meg, å da fikk jeg beskjed at han hadde ikke blitt innkalt til ny time til legen og han var ikke selv klar over at han skulle ha hatt oppfølgingstime. Hvem skal jeg kontakte for å klage på saken, å hvordan bør jeg gå frem?? Takker på forhånd for hjelp og svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #2 Del Skrevet 16. januar 2009 Klager på legen stiles til Fylkeslegen, som du finner adresse til på gule sider. Dere kan begge skrive om deres erfaringer og sende til ham/henne. Det blir neppe en stor sak ut av det, men det er nok skjerpende for legen at Fylkeslegen tar kontakt og han får en påminnelse om at jobben han gjør ikke er tilfredsstillende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LindaE Skrevet 17. januar 2009 #3 Del Skrevet 17. januar 2009 Klager på legen stiles til Fylkeslegen, som du finner adresse til på gule sider. Dere kan begge skrive om deres erfaringer og sende til ham/henne. Det blir neppe en stor sak ut av det, men det er nok skjerpende for legen at Fylkeslegen tar kontakt og han får en påminnelse om at jobben han gjør ikke er tilfredsstillende. Takk... Ønsker ikke å laga noe stor sak, ønsker bare at han skal ta jobben sin litt mer alvorlig å gjør den som han skal, å ikke bare slurve med alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 17. januar 2009 #4 Del Skrevet 17. januar 2009 Send brev til fylkeslegen, så får han avgjøre om det blir en stor sak eller ei. leger som holder på slik bør ikke skrive ut ritalin, da dette ikke er medisiner man bare skal dele ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LindaE Skrevet 17. januar 2009 #5 Del Skrevet 17. januar 2009 Send brev til fylkeslegen, så får han avgjøre om det blir en stor sak eller ei. leger som holder på slik bør ikke skrive ut ritalin, da dette ikke er medisiner man bare skal dele ut. Er akkurat samme følelsen jeg sitter med, jeg mener at leger som skriver ut sånn type medisin, bør vise litt mer ansvar for det de driver med, og ikke minst syns jeg det er veldig viktig at man får årntlig oppfølging av legen etter man er bynt på medisni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morrille Skrevet 17. januar 2009 #6 Del Skrevet 17. januar 2009 Hvorfor sir du ikke til legen selv at du har problemer med ham? At du synes du ikke får nok informasjon eller kontroll med hensyn til Ritalin. Kan jo være at han opplever det annerledes enn deg. Synes da du burde snakke med ham først innen du går til Fylkeslege og annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2009 #7 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvorfor sir du ikke til legen selv at du har problemer med ham? At du synes du ikke får nok informasjon eller kontroll med hensyn til Ritalin. Kan jo være at han opplever det annerledes enn deg. Synes da du burde snakke med ham først innen du går til Fylkeslege og annet. Tror neppe det løser noe.. Kjenner til typen og de er stort sett ikke mottakelige for noe som minner om kritikk. Jeg vil heller anbefale TS å bytte fastlege. Det gjør du selv med et par tastetrykk, helt enkelt. https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbyg...visloginside.do Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LindaE Skrevet 20. januar 2009 #8 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvorfor sir du ikke til legen selv at du har problemer med ham? At du synes du ikke får nok informasjon eller kontroll med hensyn til Ritalin. Kan jo være at han opplever det annerledes enn deg. Synes da du burde snakke med ham først innen du går til Fylkeslege og annet. Har prøvd å få prate med han men får beskjed i resepsjon at behandlingen er avsluttet der, så jeg må prate med min fastlege viss det er noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LindaE Skrevet 20. januar 2009 #9 Del Skrevet 20. januar 2009 Tror neppe det løser noe.. Kjenner til typen og de er stort sett ikke mottakelige for noe som minner om kritikk. Jeg vil heller anbefale TS å bytte fastlege. Det gjør du selv med et par tastetrykk, helt enkelt. https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbyg...visloginside.do Fastlegen min er kjempe grei, men han har enda ikke fått ansvaret for og skrive ut medisin enda..... Legen som skriver ut medisin tilhører voksen psykriatrisk senter, og jeg mener at d han driver med er uansvarlig, så jeg blir nok å skrive en klage inn på han, om det ikke nøtter så har jeg vertfall gjort d jeg kan for at ting skal kan ha mulighet til å bli liker, å at kanske andre her jeg bor skal slippe og gå igjennom det samme som jeg har gjort med akkurat den legen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morrille Skrevet 20. januar 2009 #10 Del Skrevet 20. januar 2009 Tror neppe det løser noe.. Kjenner til typen og de er stort sett ikke mottakelige for noe som minner om kritikk. Jeg vil heller anbefale TS å bytte fastlege. Det gjør du selv med et par tastetrykk, helt enkelt. https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbyg...visloginside.do 1. Hvorfor skal hun bytte fastlege? Det er jo ikke fastlegen hun snakker om 2. At du kjenner til typen er da ikke noe argument. Du kjenner jo ikke til denne legen. Du må da lese innlegget FØR du skriver ditt svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå