Myrthel Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 (endret) Vi planlegger en tur til Tyrkia i slutten av august evt begynnelsen av september. Har falt litt for BLUE VILLAGE PASCHA BAY. Er det noe som har vært der? Hvordan var/er det der? Vi lurer også på hva vi bør velge av markaterasse og balkong? Hva er best, og hva er fordelene med de forskjellige? Har tre jenter i alderen 4-11 år.. Ønsker masse tips og råd... Endret 16. januar 2009 av Myrthel
Gjest Illiya Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Fordelen med balkong er mer privatliv i forhold til forbipasserende. Og sikkert mindre pågang av insekter.
Myrthel Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2009 Fordelen med balkong er mer privatliv i forhold til forbipasserende. Og sikkert mindre pågang av insekter. Så med markaterasse, er det "åpent" for andre... Det var det vi "fryktet". Liker litt mer privatliv, vi... Men det fristet med dør rett ut til bassengene også.... Takker for svar..
Gjest Illiya Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Så med markaterasse, er det "åpent" for andre... Det var det vi "fryktet". Liker litt mer privatliv, vi... Men det fristet med dør rett ut til bassengene også.... Takker for svar.. Ja, det er lettvindt sånn. Men om ettermiddagen eller kvelden, når man vil slappe av og kose seg alene, er det godt å slippe så mye innsyn fra andre som går forbi.
Gjest Charming Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har faktisk vært på BLUE VILLAGE PASCHA BAY. Veldig fint og ålreit plass Men vært i Tyrkia 3 ganger, og jeg må si jeg likte det bedre da vi bodde i Alanya. Pascha Bay er jo tross alt en mil utenfor sentrum. Jeg likte det bedre når iv hadde muligheten til å dra ut i byen om kvelden og spise og kose oss. Nærme til lokale markeder osv. Veldig kjekt på Pascha Bay med tanke på dere har tre barn da. Det er vel alt ettersom hva man trives med. Noen liker jo å bo på hotellet, spise alle måltider der og kun ligge ved bassenget. Personlig liker jeg best og bare sove på hotellet og heller være ute og oppleve ting osv om dagen uten at det er "tiltak" og komme seg dit. Prøvd både balkong og markterrasse før. Mer personlig med balkong, men veldig deilig hvis man er heldig og får en markterrasse rett ut mot bassenget f.eks da.
Piper Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Vi har også vært på det anlegget, og vi likte oss veldig godt. Var utrolig god mat, og veldig grei underholdning om kveldene. Men regn med litt flere tusen enn ellers i Tyrkia, for drikken til maten er kjempe dyr. Spesielt om dere sitter der i mange timer, så koster drikken i alle fall 50 % mer enn den gjør ellers i Alanya. Vi hadde markterasse, og syns det var helt greit. Ønsker man mer privatliv, velger man balkong.
Myrthel Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2009 Tusen takk for fine svar.. Kommer dere på flere tips ang stedet, så skriv gjerne mer.. Er helt blank når det gjelder slike turer... Vi vurderer også 2 uker, fremfor bare 1.....
Piper Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Stedet ligger midt ute i ødemarken, og du må reise noen km for å komme til nærmeste tettsted. Da vi var der for noen år siden var det to restauranter på andre siden av veien, og det var det som var der utenom hotellet. Men det er jo mange utflykter ol, og det tar ikke lang tid med dolmioen (tror det er det de kaller de små bussene) inn til Alanya (ca 10-15 min). Vi var der i to uker, og likte oss veldig godt. Forutenom at det var langt fra andre ting. Men ønsker man å bare slappe av, ikke tusle rundt på kveldene og gå i butikker ol så er dette det perfekte stedet. De har en del småbutikker på hotellområdet, som selger ulike ting og tang. Det er også en frisørsalong (var i alle fall det når vi var der) så hotellområdet er bra stort.
alexandra86 Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 Jeg var i Tyrkia i fjor sommer. Vi var i Alanya. Var veldig fornøyd med stedet. Det eneste minuset jeg kommer på er at det er en 2 timer buss tur fra flyplassen og inn til Alanya by. vi lå 300 meter fra cleopatra stranden, som er en utrolig fin og lang sandstrand. Det ble fort dypt i vannet, men ellers så var stranden perfekt jeg vil anbefale balkong. da får dere mer privatliv og blir mer skjermet for folk. jeg har hatt "bakkeveranda" før, og da ble det til at hver gang folk gikk forbi, titter de inn til deg. så du føler deg litt beglodd.
Pialill Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 Vi planlegger en tur til Tyrkia i slutten av august evt begynnelsen av september. Har falt litt for BLUE VILLAGE PASCHA BAY. Er det noe som har vært der? Hvordan var/er det der? Vi lurer også på hva vi bør velge av markaterasse og balkong? Hva er best, og hva er fordelene med de forskjellige? Har tre jenter i alderen 4-11 år.. Ønsker masse tips og råd... Hvis jeg hadde tre jenter ville jeg ikke dratt til tyrkia i det heletatt! Du må faktisk se på de heletiden, for å hindre at de ekle basengguttene og barmennene ikke legger ann på den 11 år gamle dattere din... Snakker av erfraing fra da jeg var 11 og bar i tyrkia... etter et par ganger da jeg var i bassenget og han ekle mannen på 30 og basenggutten prøvde å klå og bite meg i skulderen tørde ikke jeg å gå til basenget på hotellet med søsteren min på 16 uten mamma eller pappa! og jeg var 12... for dumt å være på ferie og være bekymret for innpåslitne tyrkere absolutt hele ferien....
Gjest Illiya Skrevet 22. januar 2009 #11 Skrevet 22. januar 2009 Hvis jeg hadde tre jenter ville jeg ikke dratt til tyrkia i det heletatt! Du må faktisk se på de heletiden, for å hindre at de ekle basengguttene og barmennene ikke legger ann på den 11 år gamle dattere din... Snakker av erfraing fra da jeg var 11 og bar i tyrkia... etter et par ganger da jeg var i bassenget og han ekle mannen på 30 og basenggutten prøvde å klå og bite meg i skulderen tørde ikke jeg å gå til basenget på hotellet med søsteren min på 16 uten mamma eller pappa! og jeg var 12... for dumt å være på ferie og være bekymret for innpåslitne tyrkere absolutt hele ferien.... Det er DIN erfaring, men ikke alle andres. Tyrkia ville neppe vært så populært som det er hvis dette var realiteten for alle jenter på ferie der. Ekle folk finnes overalt, også på Kreta, i Spania, italia og Norge. Det blir for dumt å generalisere et helt folk på grunnlag av 1 eller noen få "erfaringer".
Lyra Skrevet 22. januar 2009 #12 Skrevet 22. januar 2009 Hei, jeg har ikke bodd der, men da jeg var i Tyrkia var vi innom Pascha Bay på besøk da vi var i Alanya, er vel 5 år siden nå. Jeg syns det var kjempefint der, stort og flott, fint bassengområde og fin strand rett nedenfor. Alanya var et fint reisemål syns jeg, tyrkerene er innpåslitne ja, men du blir vant til å gå rett forbi og ignorere at de spiller fornærmet. Det er også mange fine turer å være med på og billig å shoppe (om man tør å prute, noe man bør). Når det gjelder tid, vi var der i to uker (vi var to jenter og to gutter i 18.19-årsaldrern, ingen barn) og syns det var akkurat passelig, fikk opplevd så mye som vi ville, samtidig som det var deilig å komme hjem igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå