Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei dere!

Det har seg slik at jeg ikke er særlig flink til å sminke,bruker stortsett maskara til vanlig..Stusselig kanskje.Men en grunn til det,er at jeg ikke har særlig greie på sminking..Da lar jeg heller vær å ta på for mye,da jeg syns det er mindre pent med jenter som er stygt sminket..Det jeg lurer på er om noen kan gi meg noen gode tips på hvordan sminke øynene pent,ikke for røffe farger.Jeg er helt lys i håret,blå øyne,ganske brun..Kan nesten ikke legge øye skygge engang jeg:oops: Og hva er forskjellen på kajal og eyeliner??Hvis det er forskjell da..Hvordan bruke det så det blir pent..Glad for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen forskjell på kajal og eyeliner, Gjest :lol:

Tips for et naturlig utseende er å legge litt transparent pudder over hele øyelokket - og deretter bruke brun (ca sjokoladefarge) øyenskygge i en liten skygge ytterst (altså fra midten av øyelokket) og ut til ytterkant. Ikke legg over hele øyelokket - bare en liten, smal stripe ca en halv cm bred. Da trenger du ikke noe annet enn litt mascara i tillegg.

Og brun passer fint til lyst hår og blå øyne - har det selv.

For å sprite den opp til festbruk velg en annen og mer oppsiktsvekkende farge - men lys - i tillegg til den basisbrune og legg i tilsvarende område fra midten og innover på øyelokket. Legg i tillegg litt oppe rett under øyebrynet der det kurver seg mest.

Og for all del - prøv deg frem! :wink:

Suz :wink:

Skrevet

Veldig mange som skryter av boken til Body shop, tror den heter noe så enkelt som Make Up.

Den kan sikkert være til hjelp!

Skrevet

Kanskje er du en blandig mellom vår/sommer!? Tar utgangspunkt i det jeg... Ville brukt hvit kajal langs øyelokket rett over øyevippene.. (dette for å åpne opp blikket)

Deretter så ville jeg dekket resten av øyelokket med en lys vaniljefarget øyenskygge.. Body Shop's øyenskygger er bra!

F.eks "vanilla cream"...

deretter ville jeg lagt en rosa pastell farget øyenskygge over globalinjen (den markerte streken på øyelokket) Husk! dra den pent utover for ikke å få ujevnheter..

Og for å få et harmonisk uttrykk i ansiktet,så ville jeg brukt en leppestift i samme farge som øyenskyggen... Kan anbefale den nye labello pearl and shine i lyserosa, da denne kun gir et fin skjær som den samtidig holder leppene myke og beskytter.

Lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...