Gå til innhold

Guerlain Insolence - fjortisparfyme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet tilfeldigvis denne her om dagen og ble positivt overrasket over hvor god den var, selv om den riktignok virket ganske sukret. Jeg er stor fan av Guerlains parfymer, men da helst klassikerne - seneste anskaffelse er Vol de Nuit fra 1933. De nyere parfymene kjenner jeg ikke egentlig til, har vel testet L'instant magic en gang, uten at jeg falt helt for den, men Insolence (den rosa i eau de toilette) var som sagt god. Men jeg har inntrykk av at mange av de nyere til Guerlain har litt fjortispreg, kan dette stemme? Den var som sagt ganske mye mer sukret enn de parfymene jeg vanligvis bruker, derfor er jeg litt i tvil om jeg skal investere i den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, synes ikke akkurat den har fjortispreg, men blir jo nesten det i forhold til de gamle klassikerne. Jeg synes også Insolence er god, men er en smule sukret ja. Har lurt på å kjøpe den noen ganger, men holder meg til L'Heure Bleue isteden. De to har mye mer til felles, men L'Heure Bleue har det gamle klassiker-preget som Insolence mangler. Jeg digger også vol de Nuit - Den er råbarsk! :)

Skrevet (endret)

Ja, det er sant at den ligner på L´Heure Bleue, og også på Après l´Ondée, synes jeg, selv om disse to er mye mer nostalgiske og elegante. Jeg har begge, men de sitter dessverre ikke særlig godt på meg, det gjør derimot Insolence, selv i eau de toilette. Har samme problemet med Vol de Nuit, lukten forsvinner fort fra huden. Synd, for den er virkelig nydelig.

Endret av Caron
Skrevet

Après l´Ondée sitter ikke godt på meg heller, men det gjør L´Heure Bleue (der har jeg Edp) Vol de Nuit har jeg i Edt, men den sitter bra på meg. Har du prøvd noen av de i ren parfyme? Kunne tenkt meg å prøve det .. Tipper de er veldig bra. Har lurt på å eventuelt kjøpe en liten mini av Insolence :)

Skrevet

Nei, har dessverre ikke prøvd noen av dem som ren parfyme. Men jeg angrer faktisk litt på at jeg kjøpte Vol de Nuit som edt og ikke parfyme, både fordi den holder så dårlig og fordi jeg synes den refillflakongen er så kjedelig... Parfymeflakongen derimot er jo lekker! Den er selvfølgelig smertefullt dyr, men jeg lurer på om det ikke går opp i opp til slutt med tanke på at ikke engang fire sprayer med edt holder mer enn et par timer. Så mulig jeg kjøper ren parfyme når jeg har brukt opp den flakongen jeg har. Huff, parfyme er ikke den billigste hobbyen man kan ha...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...