Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Angel_*
Skrevet

Jeg mistet en person som sto meg nær for litt siden. Før jeg la meg i går ba jeg om ikke han kunne prøve, dersom det gikk an, å komme til drømmene mine, fordi jeg vil vite om han har det bra. Jeg drømte mye rart i natt, men han var med på noe i alle fall. Jeg husker ikke så klart, men akkurat denne delen husker jeg:

Vi gikk på en vei, det var fint, varmt, sommer. Jeg klarer ikke å huske hvilken sinnsstemning vi var i dessverre, om vi var glade eller triste. Så kom vi til et hvitt hus. Det var ikke det huset han bodde i når han levde, men i drømmen, så var det der han hadde bodd (om dere skjønner hva jeg mener). Det var en diger hengelås på porten, så vi fikk ikke gått inn i hagen der. Jeg var trist fordi han hadde måttet kvitte deg med huset ditt, men han virket som om det var greit for han. Nøklene sto i hengelåsen, de hadde han satt der. Og vi skulle til å gå derfra, da han oppdaget at det hang en diger klase med bær på porten, noen hadde hengt den der, rett over låsen. Jeg spurte om det var bringebær (vet ikke hvorfor jeg trengte å spørre, for jeg så jo det). Han sa ja. Og så var vi litt i tvil om vi kunne ta tror jeg, men jeg tror jeg tok et bær. Ikke han. Så husker jeg ikke mer.

Jeg vet at dette kanskje bare er min rare underbevissthet, jeg drømmer mye rart jeg. Så alle som ønsker å fortelle meg at det er bare det, trenger ikke gjøre det, fordi jeg vet at det er en god mulighet for det. Men HVIS det skulle være slik at han ga meg en beskjed, hvordan vil dere tolke dette? Jeg vet hvordan jeg vil tolke det, men ønsker andres synspunkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi gikk på en vei, det var fint, varmt, sommer. Jeg klarer ikke å huske hvilken sinnsstemning vi var i dessverre, om vi var glade eller triste. Så kom vi til et hvitt hus. Det var ikke det huset han bodde i når han levde, men i drømmen, så var det der han hadde bodd (om dere skjønner hva jeg mener). Det var en diger hengelås på porten, så vi fikk ikke gått inn i hagen der. Jeg var trist fordi han hadde måttet kvitte deg med huset ditt, men han virket som om det var greit for han. Nøklene sto i hengelåsen, de hadde han satt der. Og vi skulle til å gå derfra, da han oppdaget at det hang en diger klase med bær på porten, noen hadde hengt den der, rett over låsen. Jeg spurte om det var bringebær (vet ikke hvorfor jeg trengte å spørre, for jeg så jo det). Han sa ja. Og så var vi litt i tvil om vi kunne ta tror jeg, men jeg tror jeg tok et bær. Ikke han. Så husker jeg ikke mer.

Nå tolker jeg ikke denne drømmen slik du kanskje finner i "drømmetydnings-leksikonet", jeg prøver å se det fra et psykologisk perspektiv.

Jeg tror ikke det var han som besøkte deg i drømmen, så jeg tror ikke han ga deg noen beskjed. Men det jeg så som et viktig poeng, var det at du tok et bær, men ikke han og at du var trist for at han måtte kvitte seg med huset sitt, men ikke han.

Huset kan forestille livet hans. Huset var hvitt. Hvitt er uskyldighet, renhet. Det var egentlig ikke hans, men i drømmen var det det. Nøkkelen sto i låsen, men dere gikk ikke inn?

Jeg tenker at du gikk sammen med han langs en vei som forestiller "the path of life". Låsen indikerer et stopp. Dere kom dere ikke lengre. Han var ok med det, dvs når livet hans tok slutt var hans sjel fri, mens etterlatte (deg) var triste.

Jeg tror at du bare gikk gjennom hele tilværelsen med han, på en fredfull måte til deres veier skiltes. Og vi kan påvirke våre drømmer til en viss grad, så når du ba han besøke deg før du sovnet, så satte du i gang en fortelling der han skulle være hovedrollen.

Det kan hende jeg er helt på jordet, men det er slik jeg ser det da.

Skrevet

Har du hørt om parapsykologi? Jeg tror det der var noe helt annet enn svarene du fikk her.

Gjest drømmetyder
Skrevet

om en person i drøm er den sanne personen eller ikke, og om det er personen eller din egen underbevissthet som forsøker å gi deg et budskap eller beskjed er vel ganske opptil den enkelte om hva man ønsker å tro på eller ikke. Hvis jeg forstår drømmeren riktig, vil hun tolke beskjeden som om den kom dra den avdøde seg og at den avdøde deltok i drømmen. Så her er min tolkning av beskjeden:

Han viser deg veien dere har gått sammen gjennom livet, det er sol varmt og hyggelig, du husker ikke sinnstemning medn omgivelsene røper deres varme følelser og glede når dere er sammen. Han viser huset han har bodd i. Jeg tolker dette som ditt eget hus, dvs ditt eget følelsesliv som er koblet til han. Jeg forbinner hagen forran huset med din kjærlighet og personlige vekst. Hit går dere ikke inn. Hengelåsen og porten symbolisere den sperren du har i deg selv til å kunne utforske disse følelsene. Du er trist fordi han måtte kvitte seg med huset sitt, dvs døden og det at han forlot deg, men han er ikke trist for dette. Du spør før du legger deg om kvelden om han har det bra, og her tror jeg du får svaret på dette. Han har det fint. Han setter igjen en nøkkel til deg. Du kan når som helst gå inn i hagen og utforske hvordan du selv skal komme deg videre. Som et siste symbol henger han en bit av hagen på utsiden av porten, slik at du kan prøvesmake på den før du en dag går inn dit.

Jeg tror derfor beskjeden ligger i at han har det bra og at han ber deg gå videre. Han har vist deg veien å gå. Jeg vet ikke hvilke andre dypere følelser du sliter med i forbindelse med han, men jeg tror at noe ligger inni deg som gjør at du ikke våger å gå inn i hagen. Føler du deg på noe vis skyldig i hans død? Bare en tanke ettersom du lurer på om han har det bra der han er nå?

Gjest Gjest_Angel_*
Skrevet
Har du hørt om parapsykologi? Jeg tror det der var noe helt annet enn svarene du fikk her.

Hva tror du det var? Vil veldig gjerne høre mer om det. :)

Jeg tror derfor beskjeden ligger i at han har det bra og at han ber deg gå videre. Han har vist deg veien å gå. Jeg vet ikke hvilke andre dypere følelser du sliter med i forbindelse med han, men jeg tror at noe ligger inni deg som gjør at du ikke våger å gå inn i hagen. Føler du deg på noe vis skyldig i hans død? Bare en tanke ettersom du lurer på om han har det bra der han er nå?

Ja det er mye følelser og selv om jeg ikke direkte føler meg skyldig i hans død, så er det veldig mye å bearbeide i forhold til vår realsjon osv. Og jeg tenker så mye på han, hele tiden, og vil at han skal ha det bra...

Gjest drømmetyder
Skrevet

Da synes jeg at du skal tenke på denne drømmen og at han faktisk har det bra. Hvorfor skulle han ha det dårlig, hva får det til å tenke på det? Er du redd han må gjøre opp for sine handlinger der han er nå? Eller at han blir "gjenfødt" som et dårlig menneske eller et laverestående dyr? Eller håper du bare at han har det bedre nå enn hva han hadde det her fordi du mener at han fortjente bedre. Jeg bare undrer og du trenger ikke å svare. Det viktigste er at selv kommer deg videre med deg.

Gjest Gjest_Angel_*
Skrevet
Da synes jeg at du skal tenke på denne drømmen og at han faktisk har det bra. Hvorfor skulle han ha det dårlig, hva får det til å tenke på det? Er du redd han må gjøre opp for sine handlinger der han er nå? Eller at han blir "gjenfødt" som et dårlig menneske eller et laverestående dyr? Eller håper du bare at han har det bedre nå enn hva han hadde det her fordi du mener at han fortjente bedre. Jeg bare undrer og du trenger ikke å svare. Det viktigste er at selv kommer deg videre med deg.

Takk, det du skrev nå hjalp meg faktisk. For nei, hvorfor i all verden skulle han ha det dårlig? Vel, jeg bekymret meg for han da han levde, og det blir vel slik at jeg fortsetter å bekymre meg nå. Man vet jo ikke hva som skjer liksom, dersom han lever videre et annet sted. Men det jeg vet, er at han var verdens snilleste menneske, han gjorde virkelig ikke noe galt, og hjalp mange mennesker (blant annet meg). En tvers igjennom god person. Så dersom det er noen rettferdighet i sånt, bør han ha det meget meget bra... Det er vel det at jeg ikke vet, og ikke kan få hørt med han, som gjør at jeg bekymrer meg så fælt. Men har overhode ingen grunn til å tro at han ikke har det bra nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...