Gjest Evalinn Skrevet 16. januar 2009 #1 Del Skrevet 16. januar 2009 i Oslo. Skal lære å starte bilen, og bruke den til å kjøre uten å kræsje inn i andre biler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #2 Del Skrevet 16. januar 2009 Rosenholm utenfor rushtia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #3 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg tenkte først på Obs på Økern, men der er det en port som lukkes når butikken er stengt. Ser det på "Skråfoto" på Gule sider. Men p-plassen på IKEA på Furuset tror jeg ikke stenges av. Der er vel mer utfordringen at IKEA nesten bestandig er åpent, så du får prøvekjøre på søndager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #4 Del Skrevet 16. januar 2009 Muligens Storo senter, men der har jeg ikke vært på lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #5 Del Skrevet 17. januar 2009 i Oslo. Skal lære å starte bilen, og bruke den til å kjøre uten å kræsje inn i andre biler. Slik tenkte jeg også. Viste ikke hvor nøkkel engang var på bilen den gang jeg skulle ta lappen. Jeg forklarte lærer dette, og at jeg var fryktelig nervøs. Han satte seg bak rattet, og kjørte ut av sentrum. Stanset på en veg i utkanten i 50 sone. Værsegod, sa han. Det var giring og bakkestart med en gang, så såjeg bussen komme i motsatt retning. Jeg lukka øya noen sekunder men du verden hvor fint det gikk. Jeg hadde ikke flere timer enn andre den gangen ,og fikk skryt av min kjøring. Så mitt råd er at du skal glemme det du tenker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #6 Del Skrevet 18. januar 2009 Storo senter er jo bare en byggeplass. Bruk en såkalt utfartsparkering når det er liten turtrafikk. Skullerudstua, Østmarksætra, Maridalen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 18. januar 2009 #7 Del Skrevet 18. januar 2009 i Oslo. Skal lære å starte bilen, og bruke den til å kjøre uten å kræsje inn i andre biler. Parkeringsplassen nedenfor Tryvannstårnet, da? Det er det plass nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alCaldazar Skrevet 19. januar 2009 #8 Del Skrevet 19. januar 2009 Den mellom Munch-museet og Botanisk Hage. Jeg kjørte mine aller første meter i bil der, og ser stadig kjøreskolebiler der. Den på Tryvann er også fin (men den har betongkanter her og der som kan være lite synlige under sneen); kjør helt opp mot tårnet og hold til venstre før bommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. januar 2009 #9 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Slik tenkte jeg også. Viste ikke hvor nøkkel engang var på bilen den gang jeg skulle ta lappen. Jeg forklarte lærer dette, og at jeg var fryktelig nervøs. Han satte seg bak rattet, og kjørte ut av sentrum. Stanset på en veg i utkanten i 50 sone. Værsegod, sa han. Det var giring og bakkestart med en gang, så såjeg bussen komme i motsatt retning. Jeg lukka øya noen sekunder men du verden hvor fint det gikk. Jeg hadde ikke flere timer enn andre den gangen ,og fikk skryt av min kjøring. Så mitt råd er at du skal glemme det du tenker på. Dette må da være lenge siden? Det er ikke bare å kjøre rett fram som inngår i kjøretreningen, man skal være trygg på alt som vikeplikt, trafikkskilt, rundkjøringer, lyskryss, parkering og ikke minst har man to-tre veiledningstimer for å sjekke om man er klar for neste trinn. Så den hadde jeg litt vanskelig for å tro på, menmen. Endret 20. januar 2009 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbæret Skrevet 20. januar 2009 #10 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Dette må da være lenge siden? Det er ikke bare å kjøre rett fram som inngår i kjøretreningen, man skal være trygg på alt som vikeplikt, trafikkskilt, rundkjøringer, lyskryss, parkering og ikke minst har man to-tre veiledningstimer for å sjekke om man er klar for neste trinn. Så den hadde jeg litt vanskelig for å tro på, menmen. Kjørelæreren min også startet slik med meg. Han kjørte oss vekk fra de mest trafikerte veiene og satte meg bak rattet når jeg aldri hadde kjørt bil før. Jeg har nettopp begynnt på lappen. Endret 20. januar 2009 av LilleBlåklokke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evalinn Skrevet 20. januar 2009 #11 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg mener også at jeg skal begynne veldig raskt med kjøretimer hos kjørelærer. Det er fordi jeg vil lære de gode vanene, og ikke de innøvde av foreldre/venner/samboer osv. Men jeg tenkte jeg i all fall skulle klare å starte den først da, og kunne kjøre den littegrann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. januar 2009 #12 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) så forresten nå at jeg leste litt feil. Så ut som om det stod at gjesten kun hadde to kjøretimer i det hele og det store, dvs. aat etter to timer så var det glattkjøring, langkjøring osv. Stod bare hadde ikke andre timer den gangen, så jeg leste hadde ikke andre timer enn den andre, eller noe sånt. Gjest mente vel at h*n ikke hadde flere kjørelærere (noen andre å øvekjøre med) den gangen. Endret 21. januar 2009 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå