hilde1 Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har et par ekstra kilo som jeg gjerne vil ha bort. Spiser 1 egg pg 1 knekkebrød til frokost, 1 knekkebrød med magerost til lunsj, 1 potet og kjøtt/fisk (eller noe annet) til middag, og av og til 1 knekkebrød til kvelds. Trener ca300 situps til dagen, styrke 1 gang i uken, og spinning 2 ganger i uken. Hva gjør jeg feil? merker ingen forandring,synes heller jeg blir mer oppblåst:/
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har et par ekstra kilo som jeg gjerne vil ha bort. Spiser 1 egg pg 1 knekkebrød til frokost, 1 knekkebrød med magerost til lunsj, 1 potet og kjøtt/fisk (eller noe annet) til middag, og av og til 1 knekkebrød til kvelds. Trener ca300 situps til dagen, styrke 1 gang i uken, og spinning 2 ganger i uken. Hva gjør jeg feil? merker ingen forandring,synes heller jeg blir mer oppblåst:/ hvis du nylig har lagt om kostholdet til det du beskriver over, så kan det hende at kroppen har gått inn i "sparemodus" og tror den må spare på kaloriene.. ellers vil jeg tro at kombinasjonen styrke/utholdenhet vil gi utslag etterhvert.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Du spiser for lite. legger man på seg av det? hvor mye bør man spise?
Fluffie Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 legger man på seg av det? hvor mye bør man spise? En voksen kvinne trenger minimum 2000 kalorier om dagen til vanlig, mer om hun er fysisk aktiv.
Gjest Tigress Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Tja, det kjem an på kor stor ein er. Eg kan til dømes vere på jobb heile dagen og gå ein time også utan å bruke meir enn 1800 kcal. Sjekk heller forbruket ditt, TS, og så justerer du inntaket etter det.
Gjest Lilian Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har et par ekstra kilo som jeg gjerne vil ha bort. Spiser 1 egg pg 1 knekkebrød til frokost, 1 knekkebrød med magerost til lunsj, 1 potet og kjøtt/fisk (eller noe annet) til middag, og av og til 1 knekkebrød til kvelds. Trener ca300 situps til dagen, styrke 1 gang i uken, og spinning 2 ganger i uken. Hva gjør jeg feil? merker ingen forandring,synes heller jeg blir mer oppblåst:/ Kanskje du ikke tåler karbs så godt? Etter at jeg begynte med lavkarbo ble "gravidmagen" min helt borte. Og jammen går jeg ned av det også. Nå har jeg begynte å spise mer fett (rømme, ost. fløte, bacon etc), så nå blir jeg sjelden supersulten eller fysen mer. Veldig praktisk.
Chanel.No5 Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Du spiser altfor lite, det er derfor ingenting fungerer og magen blåses opp. Den har bare luft å jobbe med. Du må spise mer for å få forrenningen på topp og du vil da få fremgang i nedgangen din =)
hilde1 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. januar 2009 takk for gode svar! Har nå begynt å spise litt mer til middag, og varierer det jeg spiser. Synes hele dette slanegreiene eg vanskelig, jeg :/ og har ikke akkurat mye tolmodighet heller Noen som vet hvor mye kalorier jeg får i meg når jeg spiser 1 egg,3 knekkebrød med hvitost, normal middag, og kanskje en youghurt eller brødskive til kvelds? Tror ikke jeg forbrenner så mye siden jeg er sykemeldt nå,og ikke jobber. blir mye sitting om dagen, utenom de 2 spinningtimene i uka, og den ene styrketreningen da. Og situps hjelper vel ikke forbrenningen?
Sekretæren Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 En måte å kontrollere kalorier på, er å reigstrere alt du spiser på f.eks. vektklubben.no. Det er Grete Roede sin side, og den er gratis. Det finnes også flere vektklubber, blant annet VG sin, men der må du betale. Jeg har aldri prøvd VG sin, men de fleste sier det er et enkelt og lettfattelig opplegg, og man får god kontroll på kaloriene sine. Jeg prøvde Roedes side, helt greit, litt knotete i begtynnelsen, men ufattelig lærerikt. Du får også vite hvordan du regner ut hvor mye kalorier nettopp DU skal ha i deg. Jeg lærte at jeg spiste for lite, og jeg spiser mer enn deg
hilde1 Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 22. januar 2009 tuuusen takk for gode råd! :D Veldig mange kjekke damer her inne med mye smart og skrive Har brukt vektklubben nå,legger inn det jeg spiser, og når jeg trener. Men hvordan vet jeg hvor mye kalorier jeg skal ha? Mulig jeg spør dumt,men forstår ikke så mye av denne ektklubbensiden enda :/
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #12 Skrevet 22. januar 2009 tuuusen takk for gode råd! :D Veldig mange kjekke damer her inne med mye smart og skrive Har brukt vektklubben nå,legger inn det jeg spiser, og når jeg trener. Men hvordan vet jeg hvor mye kalorier jeg skal ha? Mulig jeg spør dumt,men forstår ikke så mye av denne ektklubbensiden enda :/ Når du meldte deg inn i Vektklubb.no la du inn diverse info ang deg selv, høyde og vekt, aktivitetsnivå og hvor mye du ønsket å gå ned. Etter dette ble det regnet ut hvor mange kcal du må holde deg til pr dag for å gå ned. Hvis du åpner dagboken og ser kakediagrammet der, står det hvor mange kcal du skal holde deg til og hvordan de ideellt skal fordeles mellom fett, protein og karbohydrater. Siden du allerede legger inn hva du spiser ser du nå raskt om du holder deg innenfor anbefalt nivå. Trener du kan du legge det inn under fanen for trening og de kcal du har forbrent vil da gå inn i kaloriregnskapet på minussiden. Veldig greit opplegg synes jeg. Får ganske god oversikt over inntaket (selv om jeg bare estimerer hvor mye jeg har spist, veier det ikke) og får ekstra motivasjon til trening når jeg da ser hvordan det har effekt på kaloriinntaket. Lykke til videre, det er mye å sette seg inn i ang slanking hvis man ikke har "årelang" erfaring ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå