Maja_83 Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Hei! Jeg har ikke hatt mensen siden juli'08, og vi forsøker få baby, men tester negativt hver måned. At mensen er borte har nok vært pga slutt på p-plaster og mye stress i livet vårt. Gynekologen sa i september at jeg fortsatt kunne bli gravid uten at mensen kommer, så det var jo beroligende. Men på mandag (12/1) kom mensen, og jeg følte at det er ok, for da kan jeg bruke den til beregninger fremover. Dessuten føler man at "systemet" er tilbake til normalen igjen, egentlig en lettelse Men det jeg lurer på er, for å beregne når neste mens skal komme, tar jeg da å legger til 28 dager fra første dag i mens, eller 28 dager fra siste dag i mens?
^^Belle^^ Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Dersom syklusen din er på 28 dager, legger du til 28 dager fra første mensdag. (og tilsvarende etter hvor lang syklusen din er..) Jeg ville også ha anbefalt deg å bruke EL-tester da du kanskje ikke helt vet enda akkurat hvor lang syklusen din er?
Noli Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Gynekologen sa i september at jeg fortsatt kunne bli gravid uten at mensen kommer, så det var jo beroligende. Men det stemmer ikke, for har du eggløsning og dette egget ikke blir befruktet, vil du få mensen. I løpet av dette halve året ca har du hatt én eggløsning, og det er temmelig nøyaktig 14 dager før du fikk mensen nå nettopp.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Men det stemmer ikke, for har du eggløsning og dette egget ikke blir befruktet, vil du få mensen. I løpet av dette halve året ca har du hatt én eggløsning, og det er temmelig nøyaktig 14 dager før du fikk mensen nå nettopp. Det stemmer jo det. At eggløsning kan komme, også blir hun befruktet på første eggløsning, og da kommer jo ikke mensen Selv om du har fått mensen igjen nå, så er det jo ikke sikkert at den er regelmessig. Jeg ville kanskje sett om mensen kom nå, også begynt med EL-testing neste syklus.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Men det stemmer ikke, for har du eggløsning og dette egget ikke blir befruktet, vil du få mensen. I løpet av dette halve året ca har du hatt én eggløsning, og det er temmelig nøyaktig 14 dager før du fikk mensen nå nettopp. Det er sant! Du må som oftest ha mensen for å bevise at du har hatt eggløsning om du ikke har blitt gravid. Tror heller han mente at dem som ikke hadde fått mensen ble gravide så derfor kom ikke mensen eller noe i den duren. Når du har sluttet på hormonprevensjon og ikke har fått mensen på over 1 år syns jeg du bør ta kontakt med gyn for å sjekke hormonverdiene ol.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Foresten du kan ikke forvente at din syklus kommer til å være 28 dager nå etter prevensjonslutt. Det er du nesten nødt å sjekke opp i mot de kommende syklusene dine. I de aller fleste situasjonene kommer mensen ca 14 dager etter eggløsning.
Maja_83 Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2009 Takk for svar alle sammen! Da kan jeg forvente mens igjen ca 9.februar om ikke noe skal skje i mellomtiden Har en mengde EL tester liggende, så får begynne med dem neste uke for å holde track. Spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå