Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Jeg er da en 25 år gammel jente, i et samboerforhold som har vart ganske lenge..veeel.. har vært et brudd som varte i et halvt år før vi ble sammen igjen.... Det var mye frem og tilbake da vi gikk fra hverandre, fordi han ikke visste hva han ville.Vi hadde bare sex den tiden.Iløpet av det halve året rotet han seg borti to andre jenter(periode vi ikke snakket sammen) Og jeg har hatt en tung tid, med mye sjalusi fordi jeg satt på pinne for han mens han lekte seg. Nå har vi vært sammen i over et år, og jeg sliter fremdeles.Han fikk endel jentevenner når han var alene, noe jeg ikke takler helt.For jeg vet ikke hva slags forhold han har hatt med enkelte av de, og jeg blir usikker.Jeg har tatt det opp med noen av de jentene, da de sikkert har lurt på hvorfor jeg har virket så sur.De var veldig imøtekommende og kunne skjønne meg på et vis, for min type er jo veldig kjekk ogekstreeemt hyggelig mot alle (positivt det altså) Han er veldig godt likt blandt jentene, noe som merkes godt for meg Det jeg sliter mednå er at det er x-damer av hans kompiser som hele tiden tar kontakt, for så å slenge dritt om sin x...-hans kompiser! De jentene kjenner han ikke, uten at de har pratet på fest noen ganger.Sender mld feil, og til meg, så jeg blir jo litt forbannet da. Synes det er litt mistenklig når de jentene plutselig skal sitte og slenge dritt til min type, som de ikke kjenner..(skal sies at disse jentene er de flotte jentene utseendemessig:( ) Men typen min godtroende og dum som han er, tror ikke det ligger noe bak, og jeg får kjeftfor jeg er såååå siiiinsyyyyykt sykelig sjalu.. Er jeg det? Jeg stoler på at han ikke gjør noe, men det sårer min stolthet at de kan ture på som de vil, uten at han verken skjønner det eller sier ifra. Jeg er borte mye av tiden også, så de kommer når jeg er borte som regel. Prøver å si det til han at jeg blir såret men han skjønner det ikke, og blir sint fordi jeg ikke stoler på han.... Og da blir jeg enda mer sjalu fordi da føler jeg bare at han forsvarer de som virkelig prøver å nå frem til han.De x-ene til kompisene...Når det kommer til venner jeg vet han har hatt, så går det greit.... Så folkens. hva er konklusjonen....? Er jeg helt vekk når det gjelder sjalusi? Hvor synes dere grensen for sjalusi går? Kom gjerne med noen erfaringer jeg kan sammenlikne med....
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Det er når man blir uttrygg at man blir sjalu. Gå fra ham før han går fra deg
Jade Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Kommer jentene på besøk (mens du er borte) bare for å slenge dritt om kompisene hans? Om du har grunn til å være sjalu eller ikke, vet jeg ikke. Men hvis jeg hadde vært kompis av typen din, så tror jeg at jeg hadde vært litt sur pga dette. Hvem sin side er han på, osv?
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Det er nulltoleranse for sjalusi. Det bør være et ikke-fenomen i et forhold. Har man problemer med den andres adferd, eller med sitt virkelighetsbilde av forholdet, så avslutter man det. Punktum.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Kommer jentene på besøk (mens du er borte) bare for å slenge dritt om kompisene hans? Om du har grunn til å være sjalu eller ikke, vet jeg ikke. Men hvis jeg hadde vært kompis av typen din, så tror jeg at jeg hadde vært litt sur pga dette. Hvem sin side er han på, osv? Takk takk for svar....for å prøve å forklare best mulig her.Den ene jenta har klart å ødelegge vennskapet,til dels fordi noe av det hun sa var sant.Men hun hadde overdrevet noe voldsomt for å ødelegge mest mulig.Hu kom på døren med sin 4årig unge, og typen min følte ikke at de kunne stå på utsiden. Vel inne hadde hu lirket av seg den ene overdivelsen etter den andre.typen min tok da opp dette med hans kompis og det kom frem for en dag at han hadde vel sagt noen ting men ikke i den mening som hu ville ha det til.Så nå ringer hun og ber han ta kontakt med henne, men han har ikke svart henne denne gangen heldigvis. Han har sagt ifra til han andre kompisen også, og de har en veldig åpen tone om det. Men denne jenta er jo forstyrret i hodet, så verken min samboer eller kompis bryr seg om det. Men da blir jeg sittende igjen å lure på hva faen de jentene er ute etter.... Man prøver vel ikke å utvikle et vennskap til kameratene av xn sin.. jeg har iallfall lært at man skal holde seg unna alt som heter kamerater, iallfall når man ikke har noe vennskap med dem fra før av. Har jo også lært meg respekt for mennesker, at man prøver ikke i innynde seg på folk som har partner. Jeg hadde iallfall aldri gjort det her, og har egentlig lyst til å gi de en på tygga.. De har hilst på meg flere ganger, men de gir fullstendig faen at jeg er inne i bildet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå