Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i midten av 20-årene og har hatt uren hud siden jeg var 12. Det begynte ganske uskyldig med milier i pannen og på haken pluss sorte prikker på nesen, og har eskalert med årene, slik at jeg nå også har milier i kinnene og stadig får store, røde kviser i kinnene, langs kjeven og på halsen, disse har også begynt å danne arr. Jeg har opp gjennom årene prøvd det aller, aller meste, og det er ingen overdrivelse å si at jeg kan gå inn i et hvilket som helst parfymeri og konstatere at jeg har prøvd alle merkene de har. I tillegg har jeg prøvd diverse merker fra apotek, lege og hudpleier, kombinert med dyprens og MD-pensling hos hudpleier, jeg har i desperasjon prøvd naturmedisin og forskjellige kostholdsendringer, og har gjennomført tetracyklinkurer foreskrevet av hudlege. Guess what - ingenting har hatt den aller minste lille effekt, ikke engang langvarig bruk av "vidunderprodukter" som MD eller Dermalogica. Frustrerende er bare fornavnet, og jeg merker at det begynner å tære på selvtilliten når jeg ser at jeg bare får styggere og styggere hud.

Sist jeg var hos hudlege og fikk foreskrevet tetracyklinkur, sa han at hvis ikke det hjalp, ville det bli aktuelt for meg å bruke Roaccutane. Jeg er litt ambivalent i forhold til den saken, for det er sterke medikamenter det er snakk om, og jeg vil at det skal være absolutt siste utvei. Jeg spurte hudlegen om han ville anbefale laserbehandling, det sa han nei til, og det er uansett ikke særlig aktuelt for tiden med tanke på det økonomiske. Etter å ha surfet litt rundt på nett, har jeg oppdaget at det finnes noe som heter medisinsk hudpleie, og et merke som heter Jan Marini som visstnok skal være veldig bra. Er det noen her som har råd og tips om dette merket, eventuelt om hvor det er å få kjøpt? Jeg tror kanskje jeg skal la dette være siste stopp før Roaccutane, og det hadde vært fint å høre om andres erfaringer med merket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hej Caron, jag hinner inte svara Nu men återkommer till tråden senare idag.

Men läs denna artikel jag skrev igårkväll om läkemedelsbehandling av svårare akne, så länge:

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Takk for interessant adresse! :)

Skrevet

Drar denne opp, er det flere som har erfaringer å dele?

Skrevet
Drar denne opp, er det flere som har erfaringer å dele?

Mitt aller beste tips: GÅ TIL LEGEN FØR DET ER FOR SENT! Bli henvist til hudlege og satt på Roaccutan.

I mitt tilfelle ble jeg sendt alt for sent til hudlege og jeg har nå dype, stygge arr på kinn og haken. Jeg bruker nå Basiron(hvis det er sånn det skrives) fra apoteket på kviser når jeg får dem, og på nesen hver dag(for å forhindre kviser). Den opplever jeg som effektiv, men for all del: kom dere til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...