Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Hadde en affære/forhold til en gift mann (som selvsagt sa at han ville skilles med konen men de måtte vente litt) i over tre mnd og det var flott. SÅ brøt jeg helt og slik har vi hatt det i godt over et halvt år. Vi hilser når vi møtes. Han har sendt sms'er og spurt om vi skal gå tur eller noe - mens jeg har sagt nei, fordi han er gift. Jeg sa han kunne ta kontakt når han ble separert eller noe. Forstår de ikke slikt - har de tungt for det? Det var vanskelig å si farvel. Nå vil han ha middag ute - hvorfor gir de seg ikke når de vet at det de gjør er galt? Denne mannen har ikke engang dårlig samvittighet (har spurt).
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Hadde en affære/forhold til en gift mann (som selvsagt sa at han ville skilles med konen men de måtte vente litt) i over tre mnd og det var flott. SÅ brøt jeg helt og slik har vi hatt det i godt over et halvt år. Vi hilser når vi møtes. Han har sendt sms'er og spurt om vi skal gå tur eller noe - mens jeg har sagt nei, fordi han er gift. Jeg sa han kunne ta kontakt når han ble separert eller noe. Forstår de ikke slikt - har de tungt for det? Det var vanskelig å si farvel. Nå vil han ha middag ute - hvorfor gir de seg ikke når de vet at det de gjør er galt? Denne mannen har ikke engang dårlig samvittighet (har spurt). Har du dårlig samvittighet? eller visste du ikke at han har kone
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Han visste hva han gjorde galt i de 3 månedene du hadde det gøy med han også. Og du slår ikke bare en sterk over det hele og er bestemt. Du sier "nei, men kontakt meg når du er separert". Han tenker "jeg kontakter henne, og sier bare at jeg er separert". Kutt han helt ut, så ser du at han løper til noen andre elskerinner.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 svar nei-nei - nei hele tiden. Han tror vel ikke du mener nei da vel. Evt kan du jo true med å ringe til kona hans..hun fortjener å få vite hvilken slask hun er gift med.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Eller la være å svare? Det er jo effektivt og.
firewater Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Sært å fordømme mannen når du selv oppmuntrer ham ved å delta. Vil du ikke si at det du gjorde er galt? Eller ble det bare galt etter tre måneder?
Gjest ts Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Synes ikke jeg har gjort noe galt. Jeg ble sammen med en jeg likte veldig godt og han fortalte at hans kone og han skulle skilles. SÅ forsto jeg etterhvert hvordan det lå an. Kall det naivt, men alt skal læres. Jeg kan jo si ja til en middag med ham for så å spørre ham hvordan det går med konen og ham? Konen fikk vite om oss da det sto på (en kollega hadde visst sladret), så kan jeg jo spørre om det gikk bra da han sa de skulle "prøve på nytt"? Hvis han sier "bedre" eller "vi skal skille oss tror jeg, om et par år", så kan jeg jo spørre hva han gjør her med meg. Jeg kan spørre om han har undertegnet skilsmissepapirer, i og med at han tar kontakt.
firewater Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 Jeg synes heller ikke du har gjort noe galt, jeg synes det bare er rart at du ikke kan forstå at det han gjør er galt, når det du gjør er, i manges øyne, like galt. Det virker så sært å dømme når man selv opererer i en slik gråsone.
Gjest Avskåret Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 Det var vanskelig å si farvel. Nå vil han ha middag ute - hvorfor gir de seg ikke når de vet at det de gjør er galt? Denne mannen har ikke engang dårlig samvittighet (har spurt). Gå og vis sms-ene fra denne dumdristige dotten av en dust til hans kone, og du er kvitt problemet - samt at du har gjort verden en aldri så liten tjeneste...
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #10 Skrevet 16. januar 2009 Synes ikke jeg har gjort noe galt. Jeg ble sammen med en jeg likte veldig godt og han fortalte at hans kone og han skulle skilles. SÅ forsto jeg etterhvert hvordan det lå an. Kall det naivt, men alt skal læres. Jeg kan jo si ja til en middag med ham for så å spørre ham hvordan det går med konen og ham? Konen fikk vite om oss da det sto på (en kollega hadde visst sladret), så kan jeg jo spørre om det gikk bra da han sa de skulle "prøve på nytt"? Hvis han sier "bedre" eller "vi skal skille oss tror jeg, om et par år", så kan jeg jo spørre hva han gjør her med meg. Jeg kan spørre om han har undertegnet skilsmissepapirer, i og med at han tar kontakt. Herregud, bare slutt å gi han oppmerksomhet. Si ja til en middag? Enten så VIL du ha oppmerksomheten, eller så skjønner du bare ikke hva som skjer enda. Let it go, glem han. Kutt han ut. Finn deg en singel mann.
Gjest Avskåret Skrevet 16. januar 2009 #11 Skrevet 16. januar 2009 Det var vanskelig å si farvel. Nå vil han ha middag ute - hvorfor gir de seg ikke når de vet at det de gjør er galt? Denne mannen har ikke engang dårlig samvittighet (har spurt). Som sagt, vis meldingene til kona. Eller, si til ham at om han ikke bestemmer seg snarest, vil du vurdere å vise meldingene til kona om han fortsetter useriøst. For øvrig, hva får deg til å tro at dersom fyren faktisk (tenkt situasjon) forlater kona for deg, ikke gjør det samme mot deg igjen? Tror du at du har en spesiell makt over ham? Er ikke det bare selvbedrag? Ingenting som helst tyder vel på at han har spesielt mye respekt for deg... Snarere tvert imot. Hilsen en som har opplevd at den mangeårige elskeren til kjæresten faktisk tok skrittet ut for å få henne tilbake fra meg, og skilte seg fra kona og forlot henne, byen og barna for å få til dette. (Men ble de lykkelige, han og eksen min? Ble det et stabilt forhold? Nei, snarere et veldig turbulent forhold preget av gjensidig mistillit.)
Gjest Klok av skade Skrevet 16. januar 2009 #12 Skrevet 16. januar 2009 Du, det der har jeg opplevd. (Visste ikke at han var gift da vi var sammen, avstand) Jeg har hørt hver en unnskyldning i boka. Jeg ga han faktisk en sjanse når han sa han ville ha en vennskapelig middag med meg, og da satt han bare og stirret på meg med et fårete smil og sa hvor mye lettere det gjorde det for han (Hva i all verden det nå skal bety?). Jeg tenkte at det er jo tross alt mange som forelsker seg i en ny og skiller seg nå til dags, så direkte urealistisk var det jo ikke. Han visste ikke hva han skulle gjøre og han kjente meg jo ikke så godt enda, sa han først, men etter hvert ga han meg kort sagt inntrykk av at det var meg han landet på. Forelsket og dum som jeg var ble det etter hvert til at vi gjenopptok forholdet. Jeg fant etter hvert ut at han ikke hadde planer om å forlate henne i det hele tatt, han forklarte det som om at de skulle gi det et siste forsøk og se om det kunne reddes, noe de skyldte forholdet etter x antall år sammen. Da var det nok for min del, jeg skjønte at han lurte oss begge to og tok meg en prat med henne. Nå HATER han meg fordi jeg sa det til henne, og han kan liksom ikke få poengtert nok hvor lykkelig han er sammen med henne nå og at han egentlig bare elsket henne hele tiden, og han snakker til meg som om jeg ikke er verdt en dritt.
Gjest Klok av skade Skrevet 16. januar 2009 #13 Skrevet 16. januar 2009 og du... Han vil at du skal si ja til middagen og sitte der og spørre om hvordan det går med dem. Bare det at du svarer han gjør at han skjønner at han fremdeles kan få deg hvis han vil, og egoet hans får næring. Han har deg dermed akkurat der han vil: Han kan enten lyve eller han kan holde deg på pinebenken. Han har gjort det før, selv om han sier det er første gang, og han vet hvordan jenter reagerer i slike situasjoner og vet å spille på det. Les den tråden om manipulerende mennesker og du skjønner hvordan han er. Det er bare å teste det ut, du skal se han blir rasende eller kutter deg helt ut. Gjør deg selv en tjeneste og vær den som kutter han ut, nå med en gang, du har ikke sjans til å komme positivt ut av det uansett hvor smart du prøver å være. Du må ikke tro du kan hekte han ved å spille hard to get, han vil bare finne andre. Det eneste han er opptatt av er hva han kan få ut av deg i det korte løp. Som min sa, når jeg nektet å la meg snakke rundt og ta innover meg den nedlatende holdningen hans og sa akkurat hva jeg mente og lurte på hva i h som var feil med han som holdt på på den måten: "Skjønner du ikke at jeg er en egoist?"
Gjest Avskåret Skrevet 16. januar 2009 #14 Skrevet 16. januar 2009 Nå HATER han meg fordi jeg sa det til henne, og han kan liksom ikke få poengtert nok hvor lykkelig han er sammen med henne nå og at han egentlig bare elsket henne hele tiden, og han snakker til meg som om jeg ikke er verdt en dritt. Hvorfor faller folk for slike drittsekker, når det er nok av gode single folk? Svar: Vi mennesker er overfladiske, lett gjennomskuelige og lette å lure/manipulere. Damer er risikoaverse (liker det sikre/trygge) og hvis de er litt usikre selv, så vil de gjerne velge menn som virker trygge, altså menn som ER i et forhold. Verden vil bedras. Av og til lurer jeg på om det finnes argumenter MOT å være rent egoistisk og misantropisk. Har jeg lite penger er jeg en slask og uinteressant. Har jeg mye penger og god stilling, så overøser damer meg med komplimenter om ALT ANNET enn den gode stillingen og økonomien... (Finnes noen ærlige da, som sier rett ut at de tenner på makt/posisjoner, og vil få mer makt gjennom meg, f.eks.)
Gjest Klok av skade Skrevet 16. januar 2009 #15 Skrevet 16. januar 2009 Hvorfor faller folk for slike drittsekker, når det er nok av gode single folk? Svar: Vi mennesker er overfladiske, lett gjennomskuelige og lette å lure/manipulere. Damer er risikoaverse (liker det sikre/trygge) og hvis de er litt usikre selv, så vil de gjerne velge menn som virker trygge, altså menn som ER i et forhold. Verden vil bedras. Av og til lurer jeg på om det finnes argumenter MOT å være rent egoistisk og misantropisk. Har jeg lite penger er jeg en slask og uinteressant. Har jeg mye penger og god stilling, så overøser damer meg med komplimenter om ALT ANNET enn den gode stillingen og økonomien... (Finnes noen ærlige da, som sier rett ut at de tenner på makt/posisjoner, og vil få mer makt gjennom meg, f.eks.) Det blir aaalt for enkelt, og en typisk forklaring som bitre menn liker å ty til i enhver sammenheng. Jeg likte han fordi vi hadde en veldig spesiell kjemi sammen, jeg skjønte bare ikke der og da at kjemien oppstod fordi han leste meg og speilet meg. Samtidig var vi forskjellige nok til at det ikke virket for godt til å være sant eller kjedelig. Jeg er ikke en typisk trygghetssøker, blant annet var en av våre felles interesser en type ekstremsport, og jeg så aldri for meg han som en rolig hjemmepappa i et langvarig, etablert forhold. Selvfølgelig var han singel, liksom. Likevel så jeg et slags potensiale, og trygg som jeg er på meg selv bestemte jeg meg for å gå for dette selv om han ikke var en ferdig formet A4-mann, og se hva tiden ville bringe. Jeg likte han lenge før jeg visste hva han jobbet som og hva han tjente, faktisk så trodde jeg til å begynne med at han jobbet "på gulvet", ikke at han hadde en lederstilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå