Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Min sønn på 13 år, merket han fikk en fremmed hånd i lommen i dag og så en fyr stå med mobilen hans i hånda på T banen i dag. Han ropte ut "hva er du driver med" og klarte røske tilbake iphonen han hadde tatt tak i, fyren løp da ut av banen. Det satt da en halvfull bane med mange voksne men ingen ville hjelpe han å stoppe tyven ? hvilket samfunn har vi fått egentlig? denne historien gikk bra guttungen har mobilen sin han, men hvorfor vil ingen voksne hjelpe en 13 åring mot en mann i 30 årene som ikke var spesielt stor? han tyven der går nå fritt rundt nå på t banen og stjeler videre. stakkars Norge som har blitt et land fylt av tyver og folk som kun bryr seg om seg selv?
Gjest StockDama Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 De fleste gidder vel ikke å potensielt ofre lemmer for en iphone? Hadde gutten derimot blitt angrepet, hadde kanskje flere trått til?
Gjest kenneth Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Jeg forstår frustrasjonen din, men føler ikke at dette var et godt eksempel på at folk gir faan. Trolig var det ingen andre som fikk med seg hendelsesforløpet før fyren var ute av vogna. Hvis jeg skulle lagt på sprang etter en person, ville jeg vært 100% sikker på at jeg hadde forstått hva som skjedde. Dessuten hadde sønnen din "fått" tilbake mobilen sin, noe som sikkert nøytraliserte eventuelle tanker om å gripe inn. I prinsippet er jeg dog helt enig med deg. Han skulle fått litt real juling i det minste. (Det er vel naivt å tro at lovens lange arm ville foretatt seg noe særlig). Folks opptreden i slike tilfeller, i det offentlige rom, omfattes ofte av den såkalte bystandereffekten. Et pussig men høyaktuelt fenomen.
amyrlinn Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Min sønn på 13 år, merket han fikk en fremmed hånd i lommen i dag og så en fyr stå med mobilen hans i hånda på T banen i dag. Han ropte ut "hva er du driver med" og klarte røske tilbake iphonen han hadde tatt tak i, fyren løp da ut av banen. Det satt da en halvfull bane med mange voksne men ingen ville hjelpe han å stoppe tyven ? hvilket samfunn har vi fått egentlig? denne historien gikk bra guttungen har mobilen sin han, men hvorfor vil ingen voksne hjelpe en 13 åring mot en mann i 30 årene som ikke var spesielt stor? han tyven der går nå fritt rundt nå på t banen og stjeler videre. stakkars Norge som har blitt et land fylt av tyver og folk som kun bryr seg om seg selv? snarteknt gutt du har hadde jeg vært der og opplevd at noen hadde blitt frastjålet noe, tror jeg egentlig jeg først hadde blitt litt forskrekket og egentlig ikke visst helt hva jeg sku gjøre. dessverre :/
Gjest Gjest_ping_* Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Ærlig talt TS, du er ganske naiv om du tror at noen gidder å risikere sin egen helse grunnet et tyveri. Og at noen roper "Hva er det du gjør?" og at noen løper, trenger ikke bety at det skjer noe kriminelt.
Kamikatze Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Kanskje de trodde det var din sønn som ranet tyven?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå