Gå til innhold

Fotograf, pris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye syntes dere det er verdt å bruke på fotografering, og cd med alle bildene i høy oppløsning? Jeg hadde egentlig bestemt meg for hva jeg syntes det er verdt, og prisen var litt over smertegrensa mi :sjenert:

Men kanskje smertegrensa mi i utgangspunktet var lav, for jeg har ikke peiling på hva slikt koster. :klø:

Kan nevne at vi gifter oss utenlands, og at det blir tatt bilder av oss under vielsen, og på flotte steder rundt om i byen vi gifter oss i. Vi er alene, så det er ingen andre som kan ta bilder av oss. Og denne fotografen snakker begge språk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor mye syntes dere det er verdt å bruke på fotografering, og cd med alle bildene i høy oppløsning? Jeg hadde egentlig bestemt meg for hva jeg syntes det er verdt, og prisen var litt over smertegrensa mi :sjenert:

Men kanskje smertegrensa mi i utgangspunktet var lav, for jeg har ikke peiling på hva slikt koster. :klø:

Kan nevne at vi gifter oss utenlands, og at det blir tatt bilder av oss under vielsen, og på flotte steder rundt om i byen vi gifter oss i. Vi er alene, så det er ingen andre som kan ta bilder av oss. Og denne fotografen snakker begge språk. :)

Hva er for høy pris i din mening?

Vi har en venn som er hobby fotograf...så vi bruker ikke noe penger på det. Føler at sånne fotograf bilder er for "sett opp" for vår smak...men eg har kikket rundt og det begynner ofte på 4000kr. og oppover...så er det noen som ikke gir deg full rettighet til bildene...det må du tenke på.

Har ikke dere forlovere med a som kan ta bilder? Hvor skal dere giftes forresten?

Skrevet
Hva er for høy pris i din mening?

Vi har en venn som er hobby fotograf...så vi bruker ikke noe penger på det. Føler at sånne fotograf bilder er for "sett opp" for vår smak...men eg har kikket rundt og det begynner ofte på 4000kr. og oppover...så er det noen som ikke gir deg full rettighet til bildene...det må du tenke på.

Har ikke dere forlovere med a som kan ta bilder? Hvor skal dere giftes forresten?

Vi skal gifte oss i Paris. Vi har ingen med oss som kan ta bilder, ellers hadde vi valgt det. Men må altså bruke fotograf, blir jo sikkert mye finere også :)

Jeg hadde tenkt på forhånd at jeg ikke syntes det var verdt mer enn 5000 kr. Tenker på alt annet vi kan få for de pengene, vi har ikke så veldig god råd. Men så koster det altså ca 6000 kr.

Jo mer jeg tenker på det nå, føles det riktig å gjøre det, og som en grei pris.... :sjenert:

:nigo:

Hva er det vanlig å betale for noe slikt?

Skrevet

ja man må ha bilder av den spesielle dagen :jepp:

6000kr. ja syns ikke det er så dårlig med tanken på at det er enten det eller ingen bilder lissom... :tristbla:

Får du allle rettighetene til bildene??

Paris høres sååå romantisk ut....bilder mååååå du ha :jepp:

Skrevet
ja man må ha bilder av den spesielle dagen :jepp:

6000kr. ja syns ikke det er så dårlig med tanken på at det er enten det eller ingen bilder lissom... :tristbla:

Får du allle rettighetene til bildene??

Paris høres sååå romantisk ut....bilder mååååå du ha :jepp:

Ja, vi jo ha bilder! :) Jeg er ganske sikker på at vi får alle rettighetene til bildene, men har sendt henne en mail til og spurt litt mer.

6000 var litt mer enn jeg hadde tenkt, men det er nok verdt det. Håper bare hun er flink :jepp: De så fine ut de bildene hun har lagt ut på siden sin. Jeg lurer også på om hun redigerer/fikser på bildene. Ellers er det jo en ganske bra timespris for henne da, å ta bilder i et par timer, brenne de på cd til oss, og motta 6000 kr i cash.

Skrevet

ja syns du burde investere i dette :jepp:

Lykke til og kos deg i en av de romantiske byene ever!!! :klemmer:

Skrevet
ja syns du burde investere i dette :jepp:

Lykke til og kos deg i en av de romantiske byene ever!!! :klemmer:

Tusen takk :):klem:

Skrevet

Vi valgte å ikke ha fotograf, og har fått mange bilder som gjestene har tatt, som er kjempefine. Vi er glade for dette valget.

MEN: I ditt tilfelle er saken annerledes, og jeg er enig med deg i at dere bør ha en, som er flink. Hovedsakelig pga at dere jo ikke skal ha med dere andre. Altså vil bildene være helt nødvendige for at dere skal få vist venner og familie hvordan bryllupete deres var. Da er det kjempeviktig at de blir bra, og at dere har en fotograf som kan sakene.

Go for it! Spar evt. inn på noe annet. :)

Skrevet

Hvis det er sånn at dere får rettighetene på bildene så er det ikke en dårlig pris i det hele tatt! Da betaler dere henne ikke bare for den jobben hun gjør, men dere kjøper rettighetene på bilder hun har tatt. Det gjør jo at dere kan fremkalle bildene hvor dere vil :)

Skrevet

Mannen er skeptisk, og syntes ikke det er verdt det, men han skjønner at det er viktig for meg, så vi gjør det :hoppe:

Det kommer til å bli så fint med bilder av oss rundt omkring i Paris. Med eiffelltårnet i bakgrunnen og :rødme:

Jeg vil ha bilde av oss på veggen også (selv om jeg vet mange syntes det er harry)

Kanskje tre bilder trykket på lerret i ca 30x30. Gjerne sort/hvitt.

Skrevet
Mannen er skeptisk, og syntes ikke det er verdt det, men han skjønner at det er viktig for meg, så vi gjør det :hoppe:

Det kommer til å bli så fint med bilder av oss rundt omkring i Paris. Med eiffelltårnet i bakgrunnen og :rødme:

Jeg vil ha bilde av oss på veggen også (selv om jeg vet mange syntes det er harry)

Kanskje tre bilder trykket på lerret i ca 30x30. Gjerne sort/hvitt.

Blir nok fint det, og det er en helt grei pris mtp fotograf.

Men når ble det harry å ha bryllupsbilde av seg selv på veggen? :klø:

Skrevet

Det er ikke harry å ha brudebilde av seg selv på veggen bare fordi noen på KG synes det :)

Vi kommer til å bruke ca 8000 på studiofotografering inkl CD med høyoppløselige bilder uten vannmerke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...