Gå til innhold

Utregning av dager barna er hos far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnas far har ungene hos seg 8 dager pr mnd. Altså fra fred til sønd, pluss en dag pr uke når han selv har lyst. Dette betyr at han i perioder nekter å ha ungene.

Han påstår at jeg har jugd til trygdekontoret for å ha fått samværet ned i 8 dager, i.o.m at jeg ikke har regnet med feriene.

Noen som vet hvordan trygdekontoret regner ut samværsdager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Barnas far har ungene hos seg 8 dager pr mnd. Altså fra fred til sønd, pluss en dag pr uke når han selv har lyst. Dette betyr at han i perioder nekter å ha ungene.

Han påstår at jeg har jugd til trygdekontoret for å ha fått samværet ned i 8 dager, i.o.m at jeg ikke har regnet med feriene.

Hvis han har samvær i feriene også så blir det nok nærmere 9 netter pr.mnd enn 8 netter pr. mnd - hvis de utfra avtalen overnatter i uka. Trygdekontoret regner med ferier også. Da skal han betale utfra samværsklasse 3 istedetfor samværsklasse 2. Det blir en del mindre bidrag.

Skrevet

Ja, husk å ta med alle feriedager slik at det blir riktig.

Hvis det er vanskelig å komme med et ca tall på antall dager, skriv ned hvilke dager han hadde de over en periode (bakover om du vet). Da er det enklere for NAV å se sammenhengen.

Skrevet

Husk å ta med din egen ferie også - da er ikke barna hos far i helgene.

Gjest Don Giovanni
Skrevet

Hvorfor i allverden mener du at det betyr at han nekter å ha ungene? Jeg ser ikke logikken i det du skriver. Forklare?

Gjest Moonshadow
Skrevet
Hvorfor i allverden mener du at det betyr at han nekter å ha ungene? Jeg ser ikke logikken i det du skriver. Forklare?

Jeg tror hun mener at han ikke alltid har de den ene dagen i uka. Altså at han bare tar den dagen når han selv har lyst.

Sånn var det i alle fall jeg forsto det.

Skrevet

Ferier skal med, så hvis du ikke har regnet med de så har han rett.

Gjest Gjest_mamma_*
Skrevet

Alt samværet i en 2 årsperiode skal tas med. Del på 24 mnd og man får riktig samværsdager per mnd.

Dette fordi faren sikkert har annenhver påske og annenhver jul. Han skal nok ha mer samværsfradrag enn han får nå.

Skrevet
Hvis han har samvær i feriene også så blir det nok nærmere 9 netter pr.mnd enn 8 netter pr. mnd - hvis de utfra avtalen overnatter i uka. Trygdekontoret regner med ferier også. Da skal han betale utfra samværsklasse 3 istedetfor samværsklasse 2. Det blir en del mindre bidrag.

syns det er ille at foreldre teller på fingrene for at det ikke skal bli for mange dager til far. mange fedre har fått mindre samvær pga denne ordningen. mor skal ha penger og ofrer gjerne barna i denne kampen

Gjest gjesten du siterte
Skrevet
syns det er ille at foreldre teller på fingrene for at det ikke skal bli for mange dager til far. mange fedre har fått mindre samvær pga denne ordningen. mor skal ha penger og ofrer gjerne barna i denne kampen

I vårt tilfelle var det faren som finregnet på dette. På papiret har han altså 9 netter i måneden (inkludert ferier), og betaler derfor bare halvt bidrag. I praksis har han nesten ikke samvær.

Skrevet

En stund siden jeg har vært her inne nå, skal forklare.

Vi har en avtale om at han skal ha barna fra fred til sønd, og ons hver uke. Ofte vil han ikke ha de, fordi som han så fint sier det"han har kun barna han kan bruke mot meg". Derfor sier han nei til å ha dem. Han vil heller ikke ha barna når de er syke!

Heller ikke når det er aktiviteter, fordi han ikke vil være en taxi sjøfør. Hans egene ord.

Jeg har aldri prøvd å lure meg til noe mer barnebidrag enn det jeg har krav på, jeg vil heller ikke at barna skal vokse opp uten en far.

Vi var til rettsmøte her om dagen hvor han påstod at at jeg jugde til trygdekontoret. Føler at barna, ikke jeg har krav på at han betaler barnebidrag for det de har krav på.

Jeg mener at i.o.m at han har vært en så ustabil barnefar, så må jeg se en forbedring i samværet hans???

Syns dere jeg er urimelig?

Han ville ikke ha de to minste for to uker siden, siden han ene var syk.

Skrevet

Jeg teller ikke på fingrene for at det ikke skal bli for mange dager for far, han teller på fingrene for at han skal betale mindre for barna.

De har da for poker da meg krav på at han også stiller opp økonomiskt for at de skal få en god og trygg barndom...

Skulle gjerne ha hatt delt omsorg, men jeg kan ikke når han er ustabil. Nå prøver jeg det jeg kan for at de skal få ha et forhold til sin egen far.

Jeg vet ikke hvor mange meglere som har vært inne i bildet for å hjelpe oss til å få ham for å forstå hva det vil si å være en far. Nå sist et rettsmøte.

Han har kommet med et av barna på døra, alvorlig syk. Kjørt før han har fått bekreftelse for at vi er hjemme. Hvor jeg har hivd meg i bilen for å få gutten under intravenøs behandling. Jeg har mange slike historier. Og jeg mener at jeg er veldig urettiget kritikk ovenfor dette temaet. Jeg har virkelig prøvd, selv om han burde ha blitt fratatt alt ansvaret. Noe jeg fint kunne ha klart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...