Gå til innhold

Merkelig følelse i armen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Svupp sa det, så lå jeg og kravla midt på veien. Slo meg i sida/hofta og i skuldra. Det var ganske vondt der og da, men gikk jo over. Et par timer senere fikk jeg en merkelig følelse av å være kraftløs i høyrearma, som jeg slo meg i. Ikke vondt, føltes bare som den var mye tyngre enn den venstre å løfte rett opp ut fra kroppen.

Nå ikveld masserte samboeren min skuldra mi (som er full av knuter og faenskap fra før), og litt etter fikk jeg en merkelig og litt vond følelse i arma når jeg løfter. Det ble også vondt å bevege arma bakover. Vanskelig å forklare hvordan bevegelse jeg mener, men omtrent som når man skal åpne et overskap på kjøkkenet. Opp og ut, på en måte. Og nå motsatt også, bakover.

Som nevnt har jeg vært plaga med diverse i høyre skulder før, blant annet betennelser i muskelfester som har gjort meg ganske kraftløs. Men dette føles helt annerledes.

Har jeg bare slått muskelen, eller kan jeg ha skadet noe? Eller kan massasjen av baksida av skuldra utløst dette etter at jeg slo meg litt? Hadde tenkt å la det gå over av seg selv, men lurer litt nå siden det blir verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg hadde tatt meg en tur på legevakten. Fått det sjekket og bekreftet/utelukket eventuelle skader. Var på legevakten selv tidligere i uken trodde ikke det var noe, men kjæresten tvang meg, og oisann, viste seg at det var brist to steder, kraftig forstuelse osv. Tror det er lurt å dra for å sjekke :) og det er da viktig at du forteller hvilken dag du falt :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner gjorde noe lignende i vår, trodde alt var greit i etterkant, men merket så at han ikke hadde full bruk av armen. Han tenkte det gikk over, og kom seg ikke til lege på en stund. Det viste seg at noe (sener? muskelfester? elns) var revet over, han har nylig blitt operert og er sykmeldt i to måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj sann, det hørtes kjedelig ut..

Men nå er jeg begynt å bli bedre, så tror jeg ser det litt an :) Nå skal jeg tilfeldigvis til naprapat på onsdag for de vanlige plagene i skuldra, så får vel høre det om noe ikke stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...