Gå til innhold

Redd hun skal ødelegge ferien vår

Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

For første gang på 2 1/2 så skal jeg og samboeren på ferie. Noe vi ser veldig fram til. Men så er hun "svigermor", hun liker ikke helt tanken.

Vi er redd for at dersom vi sier noe på forhånd så kommer hun til å gjøre hva som helst slik at det ikke blir noe tur.

Vi vurderer å ikke si noe til henne, og bare reise på ferie. Og hvis hun da ringer å spør hvor vi er, så kan hun heller vite det da.

Det hun med 100 % sikkerhet kommer til å si, er trenger dere å være så lenge da, kan ikke hun reise alene, du trenger ikke å være med du, orker du det da, har dere råd til det da. Jeg er så dritt lei.

Vi har bestemt oss for å være hjemme i 4 - 5 dager ( og det er ikke mye når du ikke har vært hjemme på 2 1/2 år). Det sier seg nesten selv at vi vil reise sammen og at han ønsker å bli med. Hvor mange samboer par reiser på ferie hver for seg?? Det er nok ikke mange.

Dere som har lest under vi som sørger, forstår sikkert hva vi har vært igjennom og kommer til å måtte igjennom.

Jeg føler at jeg ikke takler det så bra. Er det jeg som tar telefonen hvis hun ringer, så vet jeg ikke hva jeg kommer til å si.

Jeg vil vekk i fra dette stedet. Å som jeg lengter hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Reis!!!!

Kos dere og nyt hverdandre. Det har dere fortjent.

Livet skal brukes på beste måte, og det tror jeg dere trenger mer enn de fleste.

Vær så snill å ta en ferie, du kan komme til å angre så veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis! 8)

Ikke la andre - inkl. svigermor - får bestemme!

Jeg hadde en bestemor jeg som bestandig ble "syk" når vi skulle (hennes sønn m/fam) skulle på ferie. Selv om det bare var for en week-end.......så "spilte" hun syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dummeste som finnes er å fokusere på at det blir en hyggelig ferie, i stedet så kan man konsentrere seg om å lage problemer før de oppstår...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Tusen takk for svarene. Jeg glemte å skrive at hun har en sønn til i samme kommune. Men han er ikke noe flink til å stille opp. Hun er ikke slik ovenfor han, bare oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det dummeste som finnes er å fokusere på at det blir en hyggelig ferie' date=' i stedet så kan man konsentrere seg om å lage problemer før de oppstår...[/quote']

Flåsete formulert, men et godt poeng... :-?

Hva med å ta fart og drite i hele kjerringa - også fokusere på hvor hyggelig dere to kommer til å få det sammen disse etterlengtede feriedagene????

Du har absolutt ingen meldeplikt overfor henne.

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis på ferie og kos dere med god samvittighet.

Dere trenger - og fortjener ferie sammen. Og ikke minst blir det sikkert godt å komme hjem og møte familien.

Synes riktignok dere bør "melde fra hvor dere drar"... - om ikke annet så det ikke kan brukes mot dere senere...

RIKTIG GOD TUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes riktignok dere bør "melde fra hvor dere drar"... - om ikke annet så det ikke kan brukes mot dere senere...

RIKTIG GOD TUR

hmm.. ringte hjem til mine foreldre for noen dager siden.. og fikk beskjed om at de var på ferie..

litt trist at de ikke har fortalt meg om den.. og jeg tror ikke jeg ville dra på lengere ferier enn helgeturer uten å fortelle dem på forhånd..

men har jeg noen rett til å reagere på det? egentlig ikke..

voksne selvstendige mennesker trenger ikke å melde fra til foreldre/barn ol. et forhold der det å fortelle om slike ting er naturlig i når det bygger på gjensidig respekt.. men slik som forholdene deres er. Nei

men dere bør også snarest gjøre det klart for henne at dere har lyst og rett til å dra på ferie.. bestill en ukes ferie til en gang på høsten nå med det samme.. og fortell henne om den.. og dersom hun prøver å kommentere, så bare smil og fortell hvor mye dere gleder dere til litt velfortjent pause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah

Synes virkelig at dere bør reise på fere med GOD samvittighet!!

Er det sannsynelig at det blir problemer hvis dere forteller henne det på forhånd, så reis uten å fortelle det..

Og du har helt rett i at det er får samboere som reiser på ferie hver for seg.. Med mindre det er en gutte/jente tur..

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Regner med at dere er voksne personer.

Voksne barn er ikke forpliktet til å varsle sin mor om hvor de skal på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Hun har spurt min samboer om vi skal på ferie i år. Han svarte: vi vet ikke, vi få se. Han sa ikke det for at vi er i tvil om ferie turen, han sa det for å slippe maset hennes før den tiden. Den 14 juli reiser vi, så vi får se når vi forteller henne det.

Vi må være litt forsiktig med hva vi sier ting og når, for hun kan gjøre alt hun kan for å ødelegge ferien vår.

Hun vet ikke om planen / tanken vår, og det kommer vi ikke til å si før det skjer. Kanskje i år, kanskje til neste år. Alt kommer an på pengene og litt praktiske ting. Jeg håper det ordner seg så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reis på tur med god samvittighet.

Svigermødre som får plutselige anfall når sønn skal ut på tur er et velkjent fenomen... Min eks-svigermor var akkurat likedan... :roll:

Dere er voksne mennesker som ikke har meldeplikt verken hit eller dit.

Hadde hun vært et normalt menneske, hadde det vært greit at man hadde fortalt om ferieturen, men når man risikerer at alt blir ødelagt av ingenting, stiller saken seg annerledes.

Ikke la det kvinnemennesket ødelegge ferien deres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dere er voksne personer.

Voksne barn er ikke forpliktet til å varsle sin mor om hvor de skal på ferie.

Nemlig! Min datter ringte plutselig her en dag:- Gjett hvor jeg er mamma!

Neii, hvor da? - I London! - Så gøy, håper dere koser dere!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la svigermor bestemme!

Dra på ferie uten at svigermerra (som en veninne kaller sin)får vite det. Det er jo ikke hennes sak at dere vil på ferie, sammen

:roll:

Lykke til! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse
Gjest Trulselinemor

Nå har vi hatt en ferie tur, vår første tur på 2 1/2 år.

Hun fikk vite det 2 dager før vi reiste, og kom ikke med noen komentarer. Heldigvis. Ble ganske så overrasket.

Dagen etter vi kom så ringte hun for å spørre om vi kunne komme hjem en dag før (vi vet ikke hvorfor) men samboeren sa nei.

Vi hadde ferien slik som planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Ja det var utrolig deilig.

Angrer oss for at vi ikke ble lengre. Vi har begynt å prate om å ta en tur til før vinteren kommer, men det kommer litt an på så lenge jeg er student. Håper, håper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...