Gå til innhold

"Få et bedre liv nå"

Sheherasade

Anbefalte innlegg

"En gang for lenge siden var menneskekroppen i toppform fordi den fikk det den trengte. Vi spiste mat som var enkel, men gunstig for oss, og dagliglivet gjorde det nødvendig å bruke kroppen.

Slik åpner Lindbergs bok som både fokuserer på mat og trening. "

SORRY, men jeg tror dette er feil. Mennesker har aldri hatt mulighet til å være så spreke som vi er i dag. Før i tiden led folk av diverse mangelsykdommer og andre sykdommer fordi de ikke hadde mulighet og råd til å spise så mange varierte matprodukter som vi kan i dag, de hadde ikke et godt helsevesen, hadde ikke god hygiene og sanitære forhold som vi har i dag. Ja, de brukte kroppen mer, men førte til slitasje som folk slet med, og levealderen var mye lavere enn i dag.

Dette blir en glorifisering av "urmenneskets" helse som er totalt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg i det :enig:

Mennesker har aldri vaert saa sunne, friske og hatt saa lang levetid som det vi har naa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest boka, så jeg vet ikke hva mer han eventuelt sier om dette. Men jeg har også reagert på den voldsomme forenklingen av menneskets helse. Isolert sett er kanskje steinalderkosthold gunstig for oss. Men jeg tror nok også de manglet mange næringsstoffer den gangen, og særlig de (idiotene, hva skulle de her i dette isødet...;) ) som vandret over isen til Norge for ti tusen år siden.

Det som er så greit med akkurat Lindberg er jo at de matvarene man trenger for å følge hans filosofi, og som ikke finnes her, de kan man kjøpe av ham... Smartingen.

Men det er jo riktig som Sheherasade sier, vi kan velge å leve sunt i dag. Dessverre så er det altfor mange fristelser som trekker oss i feil retning. Og dette er faktisk en del av vårt urinstinkt, å få i oss så energirik mat som mulig. Selv om at altså slår galt ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...