Gå til innhold

Hvor kjøpte mannen deres dress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært å sett og prøvd dresser idag. På brudesalongen vi var på kostet en dress 7000 kr med skjorte og vest. Syns det er veldig dyrt når kjolen min koster 10 000.. Har noen av deres menn kjøpt fine billigere dresser? Hvor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kjøpte en Renouard-dress med vest og kravatt til kr.5700, i tillegg kom lakksko kr.598 og skjorte til kr.499.

Gjest Pysepus
Skrevet

Vi kjøpte dressen hans på en dressbutikk her i byen. Kom vel på 6000,- med skjorte og vest tror jeg...

Skrevet

Min kjære har kjøpt dressen sin hos Bertoni. Den kostet egentlig 6000 kr med jakke, bukse og vest, men var på halvpris da vi kjøpte den, så 3000 kr :bolledeig: Fantastisk flott dress i ull/silkeblanding... Så nå har han jo endel å gå på når han skal lete etter skjorte, slips, sko og evt hatt... Så Bertoni er absolutt å anbefale -spesielt nå når det er salg. Mye for penga da på ting som ellers er dyrt.

For meg var det forøvrig viktig at han fikk kjøpe seg en flott dress som han kan få bruk for senere i livet. Jeg hadde overhode ikke hatt problemer med at han betalte 6-7000 for dressen heller. Jeg betalte tross alt 6800 for en kjole jeg aldri kommer til å bruke igjen... Men det er klart -deilig å få spart inn der man kan få spart inn :)

Skrevet

Han kjøpte dress fra Tiger of Sweden, den kostet 5000. Med sko, belte, skjorte, vest og kravat ble det nærmere 9000 tror jeg. Men det meste av dette kan han jo bruke igjen senere, så jeg synes ikke det er galskap. Mer galskap at jeg kjøpte en dyr kjole som jeg bare skal bruke en gang ;)

Skrevet

Vi hadde budsjettbryllup, og jeg kjøpte kjole + kåpe fra ebay (Kina) til ca 1500. Vi fant en fin dress på salg til en tusenlapp, som han kjøpte. Plus sølvbrokadevest og kravatt som kostet like mye som dressen.

For å kompensere litt for at han "måtte" kjøpe billig dress, ga jeg ham en klekkelig sum i morgengave, som er øremerket bunad. Det er noe jeg heller vil at det skal brukes mange penger på.

Skrevet

Her kom det vel på rundt 11000 totalt sett, tror jeg. Kjøper da en dress han kan bruke senere også.

Skrevet

Her gikk mannen min for leid sjakett fra brudesalongen. Ikke for å nødvendigvis spare penger, men han ville ha sjakett og da leier vi siden det er en dress han bare kommer til å bruke èn gang. For denne dressen betaler vi 2700,- i leie, og i tillegg kommer skjorte på 700,- + at han har kjøpt seg nye sko for 800,-. Skoene er av den typen han kan bruke igjen.

• 1 måned senere...
Skrevet

House of singles lager veldig fine dresser med fint snitt, de har litt figursydde tighte dressjakker og buksene er veldig fine i snittet. De har vanlige dresser og mer bryllupsaktige ting. Forloveden min kjøpte en brun dress til godt under 2000 kroner der, og har fått vanvittig mye skryt. Tror nok vi kommer til å kikke der etter bryllupsdress også.

house of singles

Skrevet

For noen vanvittige priser på dress! Finnes det noe billigere enn dette?

Gjest Gjest
Skrevet
For noen vanvittige priser på dress! Finnes det noe billigere enn dette?

Jepp, det gjør det :)

Min kjære kjøpte på Dressmann da det var kampanje, en stilig og flott dress til 1600 (etter rabatten :) ). Vest, kravat, skjorte og mansjettknapper til ham og sønnen bestilte vi fra en skredder i England (syr på mål), og det kom på 1800! Sko kom på 700. Det som gjenstår er et belte. Vestene var veeeldig fine :rødme:

Skrevet

Skreddersydd dress fra Thailand - 2000kr. Betalte ca 1000 for vest og skjorte. Spørs om vi prøver å få solgt vesten, er vel ikke vanlig med ivory vest til dress utenom bryllup? Eller er det det? :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
Han kjøpte dress fra Tiger of Sweden, den kostet 5000. Med sko, belte, skjorte, vest og kravat ble det nærmere 9000 tror jeg. Men det meste av dette kan han jo bruke igjen senere, så jeg synes ikke det er galskap. Mer galskap at jeg kjøpte en dyr kjole som jeg bare skal bruke en gang ;)

Vi har kjøpt akkurat det samme som dere :)

Jeg tenker som deg at det er mer galskap å kjøpe en dyr kjole som blir brukt en gang, dressen med god kvalitet vil blir brukt mange år frem over.

Gjest Gjest
Skrevet

MIn mann kjøpte dress i brudesalongen jeg kjøpte kjole, kjempestilig dress, lang svart jakke med vest og kravatt. Betalte 2900,- Den kan også benyttes senere. Det var hos Christiane Brudesalong.

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet
House of singles lager veldig fine dresser med fint snitt, de har litt figursydde tighte dressjakker og buksene er veldig fine i snittet. De har vanlige dresser og mer bryllupsaktige ting. Forloveden min kjøpte en brun dress til godt under 2000 kroner der, og har fått vanvittig mye skryt. Tror nok vi kommer til å kikke der etter bryllupsdress også.

house of singles

Tusen takk for tipset! :) Jeg tipset kjæresten min om denne butikken, og han var der i dag og kjøpte seg dressen sin. Han har prøvd utallige dresser, men han er veldig slank, så det er vanskelig å finne dresser med riktig passform. Men på House of Singles fant han en som passet perfekt. Vi vurderte egentlig kjole og hvitt, men dressen i dag satt så fint at han gikk for den. :D

Skrevet
Tusen takk for tipset! :) Jeg tipset kjæresten min om denne butikken, og han var der i dag og kjøpte seg dressen sin. Han har prøvd utallige dresser, men han er veldig slank, så det er vanskelig å finne dresser med riktig passform. Men på House of Singles fant han en som passet perfekt. Vi vurderte egentlig kjole og hvitt, men dressen i dag satt så fint at han gikk for den. :D

åj så utrolig bra! Var ikke dødsdyr heller, tenker jeg?

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet
åj så utrolig bra! Var ikke dødsdyr heller, tenker jeg?

Nei, prisen var veldig bra. Det ble 3585 kr for alt, inkludert tilpassing av bukse og skjorte. :) Servicen var veldig god, og de gjorde all søm mens han ventet. Skal nok kjøpe flere dresser der. :)

• 10 måneder senere...
Skrevet
Vi har vært å sett og prøvd dresser idag. På brudesalongen vi var på kostet en dress 7000 kr med skjorte og vest. Syns det er veldig dyrt når kjolen min koster 10 000.. Har noen av deres menn kjøpt fine billigere dresser? Hvor?

UNNSKYLD MEG?? Tenker du før du skriver i det hele tatt? Hvorfor er 7000 så avskrekkende for en dress til brudgommen, når du selv har brukt 10 000 på en kjole til deg selv?? Det må være det dummeste og mest egosentriske jeg har hørt om på lenge!! Håper ikke alle er slik.

Skrevet
UNNSKYLD MEG?? Tenker du før du skriver i det hele tatt? Hvorfor er 7000 så avskrekkende for en dress til brudgommen, når du selv har brukt 10 000 på en kjole til deg selv?? Det må være det dummeste og mest egosentriske jeg har hørt om på lenge!! Håper ikke alle er slik.

Pms??

Skrevet

Dressen til min kjære er skreddersydd fra Vietnam :)

Utrolig flott passform, og kostet under 1000 lappen! Han trenger litt tilbehør da, så alt i alt kommer nok prisen på rundt 2000kr.

Vi forlovet oss i Vietnam, og det var veldige mange gode skreddere der! Da så vi en mulighet til å spare litt penger på en skreddersydd dress :jepp:

Vet at Follestad pleier å ha kampanjer på dresser av god kvalitet. Vet om flere i familien som skal kjøpe seg dress der til bryllupet vårt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...