Gjest Snipp snapp Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Har avtale med tre personer, eksen (som er en venn nå, men jeg har fortsatt følelser for ham), en venn og en jeg dater! Daten sin invitasjon til middag hos ham og eksens bursdagsfest kræsjer, men jeg vil til bursdagen samtidig som jeg vil til daten. Vennen har booket en dag for en uke siden, men vi kranglet, så han sa han kom til å forstå hvis jeg ville utsette det. Men tilga han og sa vi kunne møtes alikevel, skal nevnes at han er interessert i meg som mer enn en venn! Hva skal jeg GJØRE??
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Har avtale med tre personer, eksen (som er en venn nå, men jeg har fortsatt følelser for ham), en venn og en jeg dater! Daten sin invitasjon til middag hos ham og eksens bursdagsfest kræsjer, men jeg vil til bursdagen samtidig som jeg vil til daten. Vennen har booket en dag for en uke siden, men vi kranglet, så han sa han kom til å forstå hvis jeg ville utsette det. Men tilga han og sa vi kunne møtes alikevel, skal nevnes at han er interessert i meg som mer enn en venn! Hva skal jeg GJØRE?? Kanskje det er en god ide å tilbringe kvelden alene hjemme? For å tenke gjennom hvordan du ønsker prioritere i fremtiden.
Gjest Flode Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Kanskje det er en god ide å tilbringe kvelden alene hjemme? For å tenke gjennom hvordan du ønsker prioritere i fremtiden. ...og ikke minst hvordan du skal håndtere alle følelsene som er i sving her...
Gjest Snipp snapp Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 ...og ikke minst hvordan du skal håndtere alle følelsene som er i sving her... Det er lurt, og det er ikke heller sånn at jeg ikke klarer å være alene. Jeg har nå skjønt at jeg og eks ikke passer sammen, men vi har blitt så nære og har andre ting til felles. Så jeg er glad å ha han som venn, noe jeg prøvde å stå i mot da vi slo opp. Men han har vært så god og snill og forståelig på alle måter, før vi ble sammen uten at ingen av oss hadde intensjoner om å være sammen, så det blir bare tullete og barnslig hvis vi kutter kontakt som venner hvis det ikke funker som kjærester! Vennen er klar over at jeg aldri vil være mer enn venn, men jeg vil møte ham som venn og finne på hyggelig ting sammen med ham for det. Daten må jeg treffe igjen, vi har truffet hverandre to ganger, det begynner å bli en stund siden jeg traff ham og hvis vi ikke treffes denne gangen blir det lenge til vi treffes til neste gangen!
Gjest M28 Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 1. Ekstremt klønete å booke tre avtaler som kræsjer da. Kanskje du bør begynne å skrive ned avtaler? 2. I utgangspunktet holder man den avtalen man inngikk først og kansellerer de andre. 3. Normalt bør dates og vennebesøk kunne være kurante ting å utsette pga ting som bursdagsfester(som jo ikke er flyttbare), men siden det er lang tid siden du har møtt daten ville ikke jeg forsøkt flytting. Dermed står vi igjen med punkt2, hold den avtalen du inngikk først.
Gjest Snipp Snipp Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 1. Ekstremt klønete å booke tre avtaler som kræsjer da. Kanskje du bør begynne å skrive ned avtaler? 2. I utgangspunktet holder man den avtalen man inngikk først og kansellerer de andre. 3. Normalt bør dates og vennebesøk kunne være kurante ting å utsette pga ting som bursdagsfester(som jo ikke er flyttbare), men siden det er lang tid siden du har møtt daten ville ikke jeg forsøkt flytting. Dermed står vi igjen med punkt2, hold den avtalen du inngikk først. Tusen takk for svaret! Nå har jeg vært heldig at daten kunne møtes dagen før avtalen! Husker ikke hvem som var først, vennen eller daten, men det var omtrent for en uke siden begge. Eksen visste jeg at han hadde bursdag, men ikke når han/vennene sine feiret det, heller har han invitert meg før i går (han visste ikke om vennene hadde planlagt fest). Nå gjenstår det vennen som jeg skulle truffet først:( Er redd jeg kommer til å måtte juge!
Pokahonta Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Helt ærlig... Det er ikke vits i å gå på daten om du går i bursdagen.. Uansett om det er samme dag eller forskjellige dager. Så lenge du ikke jobber med å bli kvitt følelsene for eksen, er du ikke klar for et nytt forhold med han du dater:)
MissStiles Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 Først ville jeg funnet ut av det med eksen og følelsene dine når det gjelder han. Jeg ville ikke datet noen andre før det.
Gjest Snipp snapp Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 Er enig med dere, men geia er at jeg vil ha han som en venn, og vise han det ved å blant annet komme til bursdagsfesten. Følelsene blir forhåpentligvis borte og det er nettopp derfor jeg dater igjen. Feil kanskje, men får se. Jeg vet ikke om jeg klarer å forelske meg igjen, men om daten viser seg å være kjekk kar som virkelig har følelser for meg, så får det holde for meg. Selvfølgelig skal jeg vise intresse (det gjør jeg alerede) for ham og gi ham den oppmerksomheten han fortjener, men om jeg får følelser for ham vet jeg ikke ennå. Håper jeg gjør det hvis han blir den rette. Hvis ikke er han jo ikke det.. Nå har jeg sporet av helt, men hvorfor synes du ikke at jeg ikke burde gått på daten dersom jeg går på bursdagen?
Gjest Snipp snapp Skrevet 15. januar 2009 #10 Skrevet 15. januar 2009 Først ville jeg funnet ut av det med eksen og følelsene dine når det gjelder han. Jeg ville ikke datet noen andre før det. Det viser tiden, og som sagt kommer følelsene til gå bort. Etter min mening når jeg blir opptatt med noen andre. Kanskje jeg tar feil? Det ser desverre ut som at vennen må eventulet bli til sist, eller finne en annen helg hvis det ikke passer ham. Skal finne ut av det snart.
Gjest Dance with me Skrevet 16. januar 2009 #11 Skrevet 16. januar 2009 Jeg ville prioriter daten, det er han du blir kjent med og kanskje ønsker det kommer noe ut av møtene deres! Bursdagsfester prioriterer man også, men du kan jo gjøre sånn at du treffer daten dagen før eller etter bursdagen? Vennen kan vente, mener nå jeg da. Lykke til og fortell hvordan du gjør det;)
Pokahonta Skrevet 16. januar 2009 #12 Skrevet 16. januar 2009 Det viser tiden, og som sagt kommer følelsene til gå bort. Etter min mening når jeg blir opptatt med noen andre. Kanskje jeg tar feil? Det ser desverre ut som at vennen må eventulet bli til sist, eller finne en annen helg hvis det ikke passer ham. Skal finne ut av det snart. All forskning og de aller flestes erfaring herinne viser til at du tar feil.. Jeg prøvde venn/date videre.. og bedre om det ble krøll. Lettere var det ikke å være venn når eksen fikk seg dame før jeg fikk ny kjæreste.. Først når man har fått passe avstand, blitt kvitt følelesene og gått videre, kan man prate om å være venner med eksen... Du lurer nok degselv litt, men du får finne ut av akkurat det selv.. Det viktigste er jo å komme over eksen.. nye gutter å date finner du jo uansett. Håper bare ikke du sårer han du dater nå.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #13 Skrevet 16. januar 2009 Prioriter vennen. Alltid. Ellers vil jeg si at hvis du skal komme over eksen må du kutte all kontakt i tre måneder. Det gjorde jeg, og kom over ham. Etter råd fra min daværende sjef... :-)
Ethereal Skrevet 16. januar 2009 #14 Skrevet 16. januar 2009 Jeg hadde valgt vekk xen med en gang. Han er en eks. Det er det en grunn til, selv om dere nå er venner. I mine øyne får sånt vike. Så kommer det til de to andre da. Hvis daten din er en forståelsesfull mann som ikke syns det er noe stress å utsette en date så hadde jeg valgt bort han. Venner kommer nemlig i første rekke hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå