Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #1 Del Skrevet 15. januar 2009 Hvordan gjøres dette? De gangene jeg har sett det på tv så er det alltid damer med laaange bryster som blir strukket frem og klemt flate (er det så vondt som det ser ut)? Hvordan gjør man det på de som er flate eller faste i fisken? Og et lite sidespor, hvorfor lar så mange seg filme mens de tar mammografi? Synes jeg har sett dette et utall ganger på tv nå, hvis det ikke er samme dama hver gang da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 15. januar 2009 #2 Del Skrevet 15. januar 2009 Har jeg også tenkt på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #3 Del Skrevet 15. januar 2009 Det lurer jeg også på! Håper noen har et godt svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #4 Del Skrevet 15. januar 2009 Nå kan jeg kanskje ikke svare på denne tråden ettersom jeg har ganske store pupper, men jeg har tatt mammografi to ganger og ja, det gjør jævlig vondt! Nå antar jeg at også små pupper kan hoppe litt opp og ned, altså kan de legges flate. Mine store er relativt faste i fisken, men neimen kunne ikke også de bli pannekakeflate når de fikk to jernfat til å klemme dem sammen. Og de klemmer - helt til du tror at brystet skal sprekke eller at alt inni der skal ødelegges. Alle bryst som er litt utenpå kroppen kan dette, men om man har så små at det i prinsippet bare er en brystvorte på noe som ser ut som brystmuskler, så vet jeg ikke helt. De er kanskje ganske lette å sjekke for hånd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 15. januar 2009 #5 Del Skrevet 15. januar 2009 de kan jo ta mammografi av manne"bryster", så er ingen problem.. De må vel kanskje bare ha litt mindre press på selve puppen. Men er det slike megaflate bryster vet jeg ikke, kanskje de prøver en annen type røngten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla* Skrevet 15. januar 2009 #6 Del Skrevet 15. januar 2009 kanskje de bruker ultalyd? Venninnen min tok silikon nå, og jeg spurte henne hva som skjedde med hene om hun måtte/skal ta mamografi en gang. (de vil vel sprekke da- den sikikonen?) Hun sa at det antagelig ble ultralyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #7 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg er veldig flatbrystet, og tok mammografi. Det var visst vanskelig for de ja.. De dro og slet noe veldig i det stakkars lille jeg har. Vanskelig å få med alt det innerste liksom. De sa at det var "like før" de ikke fikk det til, og måtte ta ultralyd. Så jeg antar at det er det de gjør på de som har så og si bare brystvorte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 16. januar 2009 #8 Del Skrevet 16. januar 2009 Høres vondt ut Da er det ihvertfall en fordel med å ha hengepupper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #9 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg ser for meg at det må være vondere for de med små, faste bryster, enn de som har litt å ta tak i? Mine består iallefall stort sett bare av kjertler, og lite fett. Så når mine skal klemmes flate så er det ingen steder kjertlene kan "legge" seg, de blir klemt rett på liksom. Mens hos de som har større bryster, kan kjertlene "legge" seg litt mer spredt utover i puppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 18. januar 2009 #10 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg har veldig små pupper, fyller ikke en a-cup engang. Og når jeg tok mammografi så var det verken vanskelig eller vondt. de stiller inn mammografiplaten på skrått, så jeg lenger meg mot den, og setter den andre platen på skrått over der igjen og presser, vanskelig å forklare, men jeg håper dere skjønte. Uansett, så var det ikke vondt. I tillegg bruker de ultralyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shaz Skrevet 18. januar 2009 #11 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg syns ikke mammografi var vondt, og er heller ikke flatbrystet, men merket at det hadde nok vært en fordel å hatt litt mer å dra i, for det ble mange rare posisjoner å stå i for at de skulle få plassert brystet der det skulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #12 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg har store hengebryster, og det ble likevel en del fram og tilbake før de lå riktig plassert. Det gjorde ikke veldig vondt, men jeg vil ikke påstå det var direkte godt heller. Etter mammografien tok de i tillegg ultralyd fordi det var områder de ikke hadde fått sett så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. januar 2009 #13 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg har store hengebryster, og det ble likevel en del fram og tilbake før de lå riktig plassert. Det gjorde ikke veldig vondt, men jeg vil ikke påstå det var direkte godt heller. Etter mammografien tok de i tillegg ultralyd fordi det var områder de ikke hadde fått sett så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. januar 2009 #14 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg har ganske små bryster, og synest det var kjempevondt å ta mammografi!!Var jo akkurat som de klemte sammen på beina/ribbeina liksom...jeg holdt pusten, men hadde lyst til og hyyyyyle. Tok ultralyd også, men , trodde det var ganske vanlig å ta det i tillegg uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 18. januar 2009 #15 Del Skrevet 18. januar 2009 jeg lurer litt.. er det slik at alle MÅ til mamografi (slik som med skoletannlegen) eller er det bare etter behov? Jeg fikk i alle fall ikke serlig lyst til å møte opp på den eventuelle timen min etter å ha lest her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #16 Del Skrevet 18. januar 2009 jeg lurer litt.. er det slik at alle MÅ til mamografi (slik som med skoletannlegen) eller er det bare etter behov? Jeg fikk i alle fall ikke serlig lyst til å møte opp på den eventuelle timen min etter å ha lest her.. Man BØR sikkert, men MÅ selvsagt ikke. Ikke mye lyst her heller etter å ha sett det på tv og lest her. Tror jeg hadde fått panikkangst av å bli presset sammen sånn. Mangler liksom bare at det kommer en kjekk mannlig pleier som skal skvise ting på plass også :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superlady Skrevet 18. januar 2009 #17 Del Skrevet 18. januar 2009 Unge mennesker bør faktisk ikke ta mammografi så mye. Det er stråling og det er skadelig. Derimot bør man kjenne på brystene en gang i måneden (rett etter mens) og kjenne etter om det er forandringer, ujevnheter eller lignende. Det er ytterst skjelden at det er mammografi som viser kreft, som regel er det personen selv som kjenner at noe er galt og går til sin lege. Særlig om man har brystkreft i sin nære familie er det viktig å kjenne etter selv. Mammografi kan være til hjelp innimellom (ikke ofte), men det viktigste gjør man som sagt selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #18 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvordan gjøres dette? De gangene jeg har sett det på tv så er det alltid damer med laaange bryster som blir strukket frem og klemt flate (er det så vondt som det ser ut)? Hvordan gjør man det på de som er flate eller faste i fisken? Og et lite sidespor, hvorfor lar så mange seg filme mens de tar mammografi? Synes jeg har sett dette et utall ganger på tv nå, hvis det ikke er samme dama hver gang da Hehe.. interessant tråd...! Fyller stort sett A-cup, og måtte ti ul pga kul jeg fant. Det gikk helt fint, ikke voldsomt vondt- og siden mine fordeler er så små så sa de at de ikke presser så hardt sammen som til de med større pupper. Poenget er jo å se det som er inni, og små pupper gjør det lettere å se det på en måte. Jaja.. forskjellig folk lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå