Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal returnere en vare jeg har kjøpt over internett. På hjemmesidene deres står det

"Varer kan returneres innen 14 dager. Ønsker du å gjøre dette, må du fylle ut angrefristskjema som sendes ut i en egen e-post. Returvarer som sendes som postoppkrav vil ikke bli hentet."

Hva vil dette si? At jeg må betale frakten igjen for å sende det tilbake til dem? Jeg kjøpte en vare som kostet 200 kr. Betalte 100 kr i frakt. Det er vel normal prosedyre at de ikke tilbakebetaler frakten er det ikke det? Må jeg sende tilbake gjenstanden i samme innpakning noen som vet? (Kassa den kom i var nemlig utrolig stor i forhold til varen, og veide nesten ingenting, så tror jeg kan få sendt den til mindre enn det det kostet å få den hit..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må også dekke returportoen. Det er jo ikke firmaet som skal ha utgiftene for at du ombestemmer deg.

Skrevet

Ved bruk av angrerett er det du som kjøper som skal betale returkostnader, ja. Hvordan du velger å sende det tilbake er opp til deg. Hvis selve tingen med emballasje er pakket i en uforholdsmessig stor eske, så kan du helt sikkert pakke den om. Hvis du ikke kjøper norgespakke/smart post-pakke, så må du betale etter vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...