Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Jeg skal returnere en vare jeg har kjøpt over internett. På hjemmesidene deres står det "Varer kan returneres innen 14 dager. Ønsker du å gjøre dette, må du fylle ut angrefristskjema som sendes ut i en egen e-post. Returvarer som sendes som postoppkrav vil ikke bli hentet." Hva vil dette si? At jeg må betale frakten igjen for å sende det tilbake til dem? Jeg kjøpte en vare som kostet 200 kr. Betalte 100 kr i frakt. Det er vel normal prosedyre at de ikke tilbakebetaler frakten er det ikke det? Må jeg sende tilbake gjenstanden i samme innpakning noen som vet? (Kassa den kom i var nemlig utrolig stor i forhold til varen, og veide nesten ingenting, så tror jeg kan få sendt den til mindre enn det det kostet å få den hit..)
Titti72 Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Du må også dekke returportoen. Det er jo ikke firmaet som skal ha utgiftene for at du ombestemmer deg.
Zzyzx Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Ved bruk av angrerett er det du som kjøper som skal betale returkostnader, ja. Hvordan du velger å sende det tilbake er opp til deg. Hvis selve tingen med emballasje er pakket i en uforholdsmessig stor eske, så kan du helt sikkert pakke den om. Hvis du ikke kjøper norgespakke/smart post-pakke, så må du betale etter vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå