Gå til innhold

Ansettelsesprosessen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skjønner jo at dette varierer. Men hvor lang tid pleier en bedrift å bruke på en ansettelse? La oss si at de utlyser jobben med to ukers søknadsfrist, hvor lenge etter dette har de gjerne tatt en avgjørelse? Jeg ser på jobber i staten bla. De som ligger ute nå har gjerne søknadsfrist i begynnelsen av februar. Er det realistisk å håpe at de kan ansette innen utløpet av februar? For å si det på en annen måte. Dere som har fått jobb, hvor lang tid tok det etter intervjuet? Hvor vanlig er det å ha flere intervjurunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søknadsfrist var ca 15. desember.

Inkalling til intervju var i begynnelsen av januar.

Vil tiltre i stillingen ca. 1. februar.

Statlig jobb. Ting tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknadsfrist var ca 15. desember.

Inkalling til intervju var i begynnelsen av januar.

Vil tiltre i stillingen ca. 1. februar.

Statlig jobb. Ting tar tid.

Det syns jeg ikke var så ille. Men jeg har tre måneders oppsigelsestid i nåværende jobb. Så hvis jeg får jobbtilbud i februar så kan jeg tiltre i juni. Er dette en stor ulempe når man skal søke jobb? Ofte står det jo tiltredelse snarest. Hva hvis man får drømmejobben og ønsker å gå før tiden, hva skjer da hvis nåværende arbeidsgiver ikke vil la en gå? Kan de holde tilbake feriepenger hvis man bryter kontrakten ved å gå for tidlig? Håper jo å komme til en avtale hvis det blir aktuelt da, måtte vært et luksusproblem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Min erfaring fra rekrutteringsbransjen tilsier at de fleste bruker mer enn to uker på prosessen. De fleste har også mer enn én intervjurunde, mange har to, noen har tre og jeg har også hørt om fire. Men jeg jobber mest med private bedrifter, vet ikke hvordan det er i staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring fra rekrutteringsbransjen tilsier at de fleste bruker mer enn to uker på prosessen. De fleste har også mer enn én intervjurunde, mange har to, noen har tre og jeg har også hørt om fire. Men jeg jobber mest med private bedrifter, vet ikke hvordan det er i staten.

Fire intervjurunder? Da føler jeg at bedriften tar seg selv litt vel høytidelig. Hvis det ikke er snakk om en helt spesiell type jobb da. Men det må jo være grenser for å kaste bort søkernes tid også :)

Noen av dere som har vært i intervju som har fått vite hvor mange de har kalt inn? Føler liksom alltid at det vil være noen bedre kvalifiserte, selv med få søkere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...