poia Skrevet 15. januar 2009 #1 Del Skrevet 15. januar 2009 Poia på Gaysir 10.01.09: Jeg har en oppgave jeg egentlig må skrive, men istede sitter jeg faktisk her. På et nettsted jeg tidligere bare såvidt har vært innom. For det har gått opp for meg at det er en god del bra mennesker her inne. Mennesker som er så sinnsykt mye tøffere enn meg, for jeg nevner ikke for folk at jeg liker jenter engang. Hvorfor skulle jeg? Erketypen på en ungdomsforelskelse? Som har vært sammen med kjæresten siden jeg var 15, og nå har vi leilighet, i skrivende stund seks katter og hver vår bil. Det som irriterer meg er at om jeg hadde vært singel så hadde ikke livet vært som det her. Da hadde jeg pakka poiene i sekken og dratt verden rundt som flammeartist - bare fordi jeg har lyst. Jeg hadde sitti på K å tatt en øl innimellom, hadde vært med teatermenneskene mye mer, vært spontan. Og jeg har lyst, jeg vil dra, men med en samvittighet som bor inne i hodet mitt hadde jeg ikke kommet til svenskegrensa engang. Og med en kjæreste som blir nervøs av å dra til Trondheim for å ha show sier det seg at vi ikke kommer så jævli langt i sammen heller.. Heldigvis er verden full av gode, tøffe mennesker, og når de er i nærheten er ting ganske så bra. Mye bra musikk er det også, men hvor bra det er å ha kjæreste lenger, det vet jeg ikke. Det kiler ikke i magen lenger, og han smiler ikke og nusser ikke om morran. Men istede for å dra sitter jeg hjemme med fysisk vondt i hele kroppen som ingen leger finner ut hva er, med en egen teori om at det er villskapen som vil ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poia Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 15. januar 2009 Ja. Litt av en introduksjon. Hei! Jeg er poia, sykepleierstudent, adoptivmor til en haug katter, fritenker og glad i å lage alt fra strikkaskjerf til bilder og rar kunst. Jeg bor i Grenland, og har i de siste 4,5 årene hvert sammen med kjæresten min. Det siste halve året har vært preget av han, for han har blitt en helt annen person, som nekter å være med på besøk til familien min, sluttet å prate osv. Tegn på en dyp og heftig depresjon, og jeg mistet rett og slett kjæresten min og fikk en egoist som truet med å ta livet av seg om jeg dro. Men etter et halvt år med en kjæreste som bare ble verre, mens jeg selv er til utredning hos lege og på sykehus pga uforklarlige leddgiktsmerter+tretthet, så har jeg bedt han om å flytte. Nå kommer du som leser dette inn i livet mitt, og velkommen skal du være. Det blir sannsynligvis litt opp og ned, men sånn er det bare. Verden - nå kommer jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poia Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 16. januar 2009 Siden det uansett er en av de første postene kan jeg jo skrive litt om målene mine for det neste halve året. Kjekt med et sett "leveregler" så jeg får orden på livet igjen Jeg skal gå ned til et sted 65-68 kg, i skrivende stund veier jeg vel omtrent 85-87, men er motivert til å fortsette. Det er ikke mer enn 4 døgn siden jeg veide 91. Jeg regner ikke med at det fortsetter i dette tempoet, men jeg skal gjøre så godt jeg kan. Jeg skal bli mer sosial, ikke noe innesitting eller innestenging av meg selv. Det som er enkelt med dette er at nå som samboeren flytter ut har jeg "lov" til å ha besøk igjen. Han har vært veldig streng rundt dette, og gjort det han kan for å sperre seg selv og meg inne i leiligheten. Det negative med denne regelen er at jeg mangler litt trening, men det skal jeg klare! Jeg skal, uavhengig av vekttap, bli flinkere til å bevege meg. De daglige aktivitetene, som å gå til butikken selv om jeg har bil. Ordne meg årskort i svømmehallen. Og jeg skal klare det. Motivasjonen er på topp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poia Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 17. januar 2009 Idag våknet jeg og fant ut at exen/romkameraten/whatever hadde begynt å styre med ei dame. Det er i utgangspunktet positivt og jeg ønsker han absolutt alt godt - men mandag/tirsdag brukte han på å si at hvis ikke vi var kjærester så skulle han kjøre i en trailer. Idag er det lørdag, og jeg er offisielt singel. Det var de 4,5 åra. Men noe som er markant positivt er at vi har en god tone, og ikveld skal flammegruppa ut å improvisere i byen. Det blir fint. Det er også fint at han skal snakke med broren sin og bre nyheten utover i familien sin. Men det beste av alt er at bestevennen min kommer hjem om litt over en måned, og han skal bo her. Det nekta i utgangspunktet exen - fordi bestevenn er homo. Dust. Flammegruppa jeg leder begynner det også å gå bra for. Vi har 5.800 på konto, er forsikra opp til 10 mill for skader på annens eiendom, har forestillinger som kommer opp i løpet av året osv. Detta ordner seg. Lend me your ears and I'll sing you a song, and I'll try not to sing out of key. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 19. januar 2009 #5 Del Skrevet 19. januar 2009 Høres ut som du har et fryktelig spennende liv Skriver litt her senere, nå er det nattinatt for min del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poia Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 21. januar 2009 hei Inwe! Moro med besøk Livet mitt er vel ikke så fryktelig spennende, men det er mye som skjer på en gang akkurat nå. Idag er det onsdag og jeg har ikke sovet hjemme siden fredag. Lørdag dro samboerexen på fylla hos ei jente han rota med for et par år siden (mens vi fortsatt var sammen,ja) og da orka jeg ikke å være hjemme. Enkelt og greit. Så jeg har hatt ei natt på hytte i Drangedal sammen med mamma, og tre døgn hos farmor og bestefar. Egentlig er det litt befriende å være hos farmor og bestefar, for jeg slipper å forklare ting. Pappa har prata med de, og jeg blir omtrent bortskjemt syns jeg selv. Men uansett skal det bli deilig å komme hjem til leiligheten "min" igjen. Jeg er fryktelig skuffa over exen, og jeg er jævli sliten. Han var tre dager hos "rotejenta", og nekta å gjøre noe med alt han hadde stående hjemme. Han begynte å presse meg for penger for at han skulle ta det vekk osv. - jeg er så glad det er slutt og jeg slepper å leve med det her mye lenger. Heldigvis har jeg en pappa som sa ifra om hvor skapet skulle stå (exen har nemlig kjørt en av pappas biler, og da den ble påkjørt ble det delt skyld - så egentlig skylder han pappa 15tusen). På søndag var det et forferdelig snøvær og jeg var hjemom for å kose med kattene og ha et lite middagsbesøk som var avtalt for evig lenge siden. Det var kjempekoselig, og jeg tror jeg kommer til å klare meg greit fremover. Idag er det forresten kretsstevne i luftskyting i pistolklubben, og siden jeg er siste klubbmester for damer så må jeg opp å prøve meg som kretsskytter og - I get by with a little help from my friends - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 23. januar 2009 #7 Del Skrevet 23. januar 2009 heisann Stakk nesen min innom de dagbok for å snoke litt i ditt "liv". Det hørtes spennende ut, men også krevden..ikke en snill ekskjæreste/kjæreste/samboer du har fått som inventar nei. Jeg er glad du er såpass våken og ser hva som må til! Søppla må ut! Ønsker deg all lykke og hell på veien i forhold til det. Synes videre det er virkelig storsinnet at du ønsker han alt godt og har holdt ut så lenge, om man kan si det;) Tvi tvi videre med dagbokskrivingen. Kommer til å i titte innom;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 23. januar 2009 #8 Del Skrevet 23. januar 2009 Hei, hei! Titter innom jeg også, du er flink til å skrive! Høres ut som du trenger å få han eksen din litt på avstand... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poia Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 24. januar 2009 Whohey, så moro å få besøk! Jeg kommer til å kikke innom i andre bøker og etterhvert, bare jeg får litt ordning på livet mitt! Så ikke ta det personlig at jeg ikke har vært innom Nå sitter jeg i stua hjemme i leiligheten min, har begynt å legge en plan over hvordan ting skal fungere videre. Har fått "katteforbud" av pappan min, noe som egentlig er forståelig da det er hans leilighet osv. Jeg har dessuten ikke økonomi eller tid til å ta meg ordentlig av dem, og da er det bedre at de får flytte videre. Pga at eksen ikke ville at kattene skulle steriliseres, og jeg ikke har hatt penger pga studier har jeg 2 voksne katter og 4 små. En er allerede gitt vekk og drar til onsdag. Det blir satt inn annonse som står i avisa til mandag, og hvis det blir noen igjen så må jeg bare gi de til et omplasseringssenter. Det er trist og jævli og jeg griner som en liten unge, men jeg vet det er riktig for kattenes del. Eksen har fått ut mesteparten av tinga sine, og jeg begynner såvidt å innta leiligheten igjen. En del av stua er vasket ned, jeg har kjøpt ny lyskrone i bruktbutikken. Jeg gleder meg til å bli ferdig med det her og våkne opp å finne ut at ting er bra igjen. Jeg tror jeg vant dameklassen på stevnet også, ikke at det egentlig har noe å si, for jeg var absolutt ikke fornøyd med poengsummen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poia Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg begynner å synes at ting går litt greit. Også går det ikke greit. Også er runddansen igang. Men jeg gleder meg som en unge til Kutta kommer hjem. Verdens beste bestevenn og jeg har ikke sett han på 7 måneder. Og det er jævli lenge. Og han skal bo her. (Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt det til meg seg) Han skal bo her. Jeg har også gått inn for å pynte opp stua med stearinlys. Noe som egentlig er veldig fint, da det ikke er utprega mye lamper her i leiligheten heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kråkaa Skrevet 24. januar 2009 #11 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Hei! Denne dagboka likte jeg.. Du skriver så lett og uten for mye krimskrams Kos deg videre med innredningen av stua! Kommer nok til å titte innom her snart igjen. Ps.en ting til; du er vel ikke Beatles-fan tro? Endret 24. januar 2009 av Kråkaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poia Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 24. januar 2009 Beatles, Bowie, Black Sabbath, Thåström, Imperiet, Doors, The Pogues, Mars Volta, Skunk Anansie - you name it. Men akkurat nå går det endel beatles, for jeg har endelig tatt platespilleren ut i stua! Stua mi blir fin! Egentlig er hele verden ganske fin akkurat nå, for jeg har endelig fått ordna akkordene til den sangen her: http://www.youtube.com/watch?v=SZc5AyApqlI = Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kråkaa Skrevet 24. januar 2009 #13 Del Skrevet 24. januar 2009 Vet du hva,den der likte jeg! Veldig fin melodi og fin tekst Godt for ørene å høre noe annet enn det de er vant til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 25. januar 2009 #14 Del Skrevet 25. januar 2009 Så gpdt å høre at du har fått eksen litt på avstand... Men så klart, du vil sikkert få dine nedturer en gang i blandt. Men de kommer du deg opp igjen fra skal du se:) tiden leger alle sår sier de som vet.... Så bra, ommøblering kommer det oftest noe godt ut av. Det er jo ikke så mye som skal til for å få litt annen romfølelse. Tenner som deg, sinnsykt mange telys, skaper så mye kos og stemning og varme... Så bra, snart får du ny romvenn. Kan jo ikke være en bedre enn ens egen bestevenn:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poia Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 25. januar 2009 Musikk er så mye mer enn bare lyd! Idag har jeg hatt besøk av en venn på videregående og han har hjulpet til med å rydde litt mot at jeg laga middag. Det var egentlig veldig greit. Jeg klarer å løfte store ting selv også, men greit å slippe å ta det aleine da.. Det er mest nedturer for tida, ikke på utsida, men inni hue. Jeg sliter virkelig med å være aleine! Det er helt jævli, jeg ville hugget av meg armen for å få han tilbake igjen, men jeg vet det er helt feil. Dermed får jeg bare overleve detta og. Men det er deprimerende å vite at han kom over nesten 5 år på to dager, han er flydd videre til en gammel flørt. Detta skal gå bra. Og jeg feirer med å ta en tur i svømmehallen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poia Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 25. januar 2009 40 lenger på en halvtime. Jeg vil påstå det ikke er så galt for ei dundre på nesten hundre Velvel, ikke hundre da, men ligger på en omtrent 84 nå - så jeg har gått ned 6 kg på to uker. Selv om jeg bodde ei uke hos farmor og bestefar, med en farmor som ikke vet hva godt hun kan putte i meg. Jeg skal sette meg noen mål. For det er ikke så lett å motivere seg selv til å gå ned i alt det her, men det er jo greit å ta alt på en gang. 90 kg - startvekt 85 kg - nådd! - årskort i svømmehallen er kjøpt inn! 80 kg - kjøp ny bikini! 75 kg - nå har du penger til en bh eller to! 70 kg - dra på en konsert! 67 kg - Elsk deg selv. Uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snuppis* Skrevet 26. januar 2009 #17 Del Skrevet 26. januar 2009 Hehe likte målene dine, og riktig som du skriver---å sette seg mål og belønne seg selv;) Da blir allting så mye mer motiverende og artig;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poia Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #18 Del Skrevet 26. januar 2009 I dag har jeg vært flink og hatt eksamen i patologi. Hhah, og etter å ha sitti der en time så oppdaga jeg at jeg hadde fått "perioden" og blødd mellom buksa! Typisk, og litt ennå litt mer stress.. Shit happens I morra er det den store veiedagen. og jeg gleder meg! Jeg har svømt 1000 meter både i går og idag + badstu, så jeg håper det kanskje har krypa av seg en liten kilo. Eksen var innom å hente de siste klærne sine, og vi spiste kveldsmat sammen. Det var egentlig ganske koselig, og ikke var det trist når han reiste heller. Håper det kan fortsette sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poia Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 27. januar 2009 Dags for en ny dag. Den startet fantastisk, med at jeg ble i senga. For å være helt ærlig så tror jeg det var greit, for jeg er så rar for tida at det bare hadde vært tull å gå på skolen. Veiedagen visste 84,5 og det er jeg ganske så fornøyd med, med tanke på at jeg har mensen og vann i kroppen. Idag skal jeg: - få besøk av to venner som vil hjelpe meg med å rydde - lage middag når vi har rydda litt - en tur på butikken for å kjøpe lyspærer - møte mennesker som kanskje skal ha to av pusekattene mine - hvis jeg har tid, svømme 40 lengder - forhåpentligvis på studentkroa og ta en øl - vaske endel klær sånn innimellom Detta ser ut til å bli en ganske innholdsrik dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poia Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 27. januar 2009 Tida går, jeg består. Alt på lista ble ikke oppfyllt idag. For jeg fikk et anfall av krampegråt og rakk dermed ikke å svømme før jeg fikk besøk. Sånn er livet innimellom. Nå er tre av pusungene borte, bare en igjen, som blir henta i morra.. I morgen eller torsdag skal de to store pusene mine bort også, det kommer til å bli helt forjævli. Jeg orker ikke tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå