Nana Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Oppsøkte fysioterapeut ifbm en treningsskade. Hun bruker og reklamerer for produkter som heter Nikken. Blandt annet insisterte hun på å registrere meg på en side sånn at jeg får tilsendt informasjon og hun snakker hele tiden om hvor bra de ulike produktene er og at det blir så og så mye billigere å bestille gjennom henne. Så vidt jeg har forstått er det diverse ting innen magnet-terapi og velvære. Hun bruker noen av "dingsene" i behandligen også. Nikken ser ut som et MLM - selskap, altså sånn ala Herbalife, Oriflame og Nature's own. Har fysioterapeuten lov til å "pushe" slike produkter aktivit? Hun fremstår jo som veldig subjektiv siden hun selv tjener på å få solgt produktene videre. Kommer ikke med konkrete eksempler her men jeg ser liksom ikke for meg at det kan være lovlig? Kan jeg rapportere henne til noen?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Nikken ser ut som et MLM - selskap, altså sånn ala Herbalife, Oriflame og Nature's own. Har fysioterapeuten lov til å "pushe" slike produkter aktivit? Hun fremstår jo som veldig subjektiv siden hun selv tjener på å få solgt produktene videre. Kommer ikke med konkrete eksempler her men jeg ser liksom ikke for meg at det kan være lovlig? Kan jeg rapportere henne til noen? Det var en interessant problemstilling.. Jeg vil tro at der fins noen etisk kjøreregler som gjør at fysioterapeuten ikke har anledning til å pushe disse produktene.. Er hun privatpraktiserende eller er hun kommunal? De yrkesetiske retningslinjene finner du her http://www.fysio.no/FAG/NFFs-yrkesetiske-retningslinjer Men det skader jo ikke å ta en tlf til forbundet da, for det høres ikke ut som om hun følger kjørereglene her..
Nana Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2009 Hei gjest! Hun er privatpraktiserende men får driftstilskudd. Hvis man skal klage på lege så klager man vel til noe fylkesetellerannet, skal se om det finnes noe lignende for fysio'er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå