Væren Skrevet 25. juni 2003 #1 Del Skrevet 25. juni 2003 Vi er kommet til en fase der det har blitt "nok" furu i huset... Huset vårt er snart 10 år gammelt, og da vi bygde var det furu og masse sterke farger som var det store; helst ett rom i hver farge... Nå er vi i sving med å legge hvitbeiset paneltak med stålspotter på kjøkkenet, vi maler brystningspanelene i furu over til lyse farger, osv... Vinduer og alt listverk i hele huset skal etter planen være hvitt innen et par år, om ikke før, men så er det dørene, da... Vi har furudører i hele huset. Dørene er for så vidt fine nok, men jeg kunne godt ha tenkt meg å lakkbeise dem. Nå bruker vi lakkbeis (Farge Semi-hvit) på takpanelet, og jeg lurer på: Er det noen som har erfaring med å hvitbeise lakkerte furudører? Og ble dette i så fall vellykket, eller angrer dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 25. juni 2003 #2 Del Skrevet 25. juni 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 25. juni 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 25. juni 2003 Hvis man bruker LAKKBEIS skal det nok kunne gå! Har i alle fall brukt mørk mahogny lakkbeis på allerede lakkerte flater med godt hell! Men bruker man f.eks. Härdins äkta beis type vannbasert, kan det kun brukes på ubehandlet treverk, slik at det får trekke inn. Men jeg lurer altså på hvordan det blir seende ut hvis man beiser med hvit lakkbeis oppå lakkerte furudører. Litt spent på om noen har prøvd dette! Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 25. juni 2003 #4 Del Skrevet 25. juni 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 25. juni 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 25. juni 2003 Seraphine: Jeg beiset nettopp en hjemmelaget og lakkert furu-garderobehylle med ferdig Härdins lakkbeis på flaske. Den ble bare SÅÅÅÅÅ LEKKER OG STILIG!!! Forandret utseende totalt, og den ser altså så utrolig bra ut nå! Lakkbeisen gav et mye blankere resultat enn vannbasert beis med 2 strøk med klarlakk oppå. Det må man være klar over. Får ikke noe matt utseende med lakkbeis! Og med lakkbeisen er man jo ferdig etter de to strøkene, og slipper å lakkere! Virker mer slitesterkt og holdbart, synes jeg, men er kanskje litt vanskeligere å påføre jevnt? Men er det ingen som har beiset furudører, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå