Noli Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Vi tenkte å lage kirkeprogram, men lurer veldig på hvordan vi skal gjøre det. Noen som har lyst å dele sitt med meg så jeg får noen ideer?
Mille123 Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 dette lurer jeg også på kanskje noen vil legge ut programmet sitt??
Honey Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Etter mye tenking :klø: så tror jeg vi kommer til å gå for selvlaget kirkeprogram i word-programmet. Jeg lager det antakeligvis som et a-4 ark på høykant. Da åpner jeg bare et nytt dokument som jeg lager to kolonner i. Da blir venstre kolonne baksiden på programmet og høyresiden blir forsiden. Inni blir det nok ett ark som heftes til omslaget. Da blir det kun tekst på innsiden av arket (om dere skjønner hva jeg mener?). Tror jeg hefter det sammen i ryggen med en gulltråd og pynter det med et emblem, litt mønsterark o.l. på utsiden. Bruker litt penere papir enn vanlig kopipapir til programmet. Alternativt kan man kjøpe Paperado-kort på Panduro Hobby som man kan dekorere som man vil og bare lage teksten på eget ark som man hefter, limer etc. på innsiden.
Noli Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2009 Vi skal også lage de i word, men spørsmålet var mer hva man skriver. Må man skrive teksten til salmene, f.eks?
helenen Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Kan kirken lage kirkeprogram? Vi skal ikke ha noe spesielt i kirken egentlig.
Solstrålejenta Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Man må lage kirkeprogrammene selv, men man må ikke nødvendigvis ha dem. Om du ikke har kirkeprogram kan man dele ut salmebøker og salmenummerene kommer opp på en tavle foran. Det blir jo litt smak og behag, men jeg personlig synes det er lettere for gjestene om de har salmene skrevet ned i et program og ikek minst at man kan følge gangen i det som skal skje.... Jeg har ikke begynt på kirkeprogrammet mitt ennå, men oppsettet under blir iallefall skjellettet for hvordan jeg bygger det opp. Så kan man velge hvor mye man skriver ut eller ikke. Kirken kan helt sikkert sende deg et slags standardoppsett for hva som skal stå, så kan du tilpasse til dere og printe det ut. Inngang -"navn på inngangsmusikk" Inngangsord Salme (her med hele teksten til salmen) Skriftlesing (her kan 2-4 tekster leses av andre enn presten, f.eks. forlovere, venner) Salme eller sang/musikkinnslag Preken Ekteskapsinngåelse Overrekkelse av ringer (valgfritt) Forbønn og Fader Vår Sang og musikkinnslag eller symbolhandlinger (valgfritt) Salme Velsignelsen Utgang "navn på utgangsmusikk"
angara Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 Vi hadde et enkelt program. A4-ark bretta i to. Med rekkefølgen på ting, innslaga, hvilke tekster som skulle leses, og teksten på salmene. Har ikke dette på datamaskina, fordi vi måtte klippe og lime litt da vi lagde programmet. Vi hadde en salme med forskjellige melodier på forskjellige vers, og da måtte vi gå i gamle notebøker for å finne disse, og lime på arket. Så hadde vi en "Takk til"-sekvens helt sist, der vi takket prest, organist, tekstlesere, de som hadde innslag/sangerne. Organisten og presten fikk hvert sitt eksemplar en uke i forveien, slik at de kunne dobbeltsjekke med sine egne notater at rekkefølgen på salmer og innslag stemte. Jeg har vært i flere bryllup uten program, det er helt OK med bare en salmebok. Men pga vår innviklede salme med ulike melodier, måtte vi ha program.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Men må en ikke avtale med preste hvordan opplegget skal være?
angara Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 Men må en ikke avtale med preste hvordan opplegget skal være? Hvis det var min kommentar du sikter til, så ja, man må jo det. Og det var presten som hadde hjulpet oss med rekkefølgen, og å passe inn innslagene, etc. Men jeg syntes dette var en fin anledning for dem til å dobbeltsjekke at alt stemte, når de fikk se programmet. Vi hadde nemlig noen epostvekslinger med presten rett etter den obligatoriske samtalen, og da hadde presten satt opp feil salme på utkastet sitt, blant annet.
Gjest martini Skrevet 16. januar 2009 #10 Skrevet 16. januar 2009 (endret) ' Endret 17. januar 2009 av martini
Honey Skrevet 16. januar 2009 #11 Skrevet 16. januar 2009 (endret) Her er flere eksempler på hvordan det kan gjøres. Endret 16. januar 2009 av Honey
girly28 Skrevet 17. januar 2009 #13 Skrevet 17. januar 2009 Hei! Hvor lang tid i forveien kan man lage kirkeprogramm? Man må vel ta det etter samtalen med presten eller?
Mille123 Skrevet 21. januar 2009 #15 Skrevet 21. januar 2009 Jeg sliter fortsatt med kirkeprogrammet... Noen som vil legge ut sitt her eller sende meg PM??
KittyBambi Skrevet 21. januar 2009 #16 Skrevet 21. januar 2009 Her er flere eksempler på hvordan det kan gjøres. Kjempeflott Honey-du er en lifesaver!!!!
Gjest novemberbrud Skrevet 21. januar 2009 #17 Skrevet 21. januar 2009 Jeg lagde invitasjoner, kirkeprogram og bordheftene selv i publisher. Kirkeprogramet brukte jeg bilde av oss på forsiden sammen med monogramet jeg hadde laget og monogramet hadde jeg som vannstempel på hver side. Det gikk også igjen på invitasjonene og bordheftet ( nå også på takkekortene). På baksiden hadde jeg bilde av kirken (vannstempel) og navn på forlovere, prest, brudepiker/svenner, organist mm Skulle gjerne lagt inn bilder men vet ikke hvordan man får det til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå