PytteLiten Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Hei på dere. Jeg er ny her. Litt om meg. Jente i begynnelsen av 40 årene. Bosatt på Østlandet med mann og barn. Driver egen bedrift. Jeg har et spørsmål som jeg har grublet mye på i det siste: Jeg har mange venner/venninner. De fleste er vennepar vi har sammen min mann og jeg. Vi er ofte invitert med på festligheter og turer med våre vennepar og jeg har det veldig hyggelig med alle jentene da og ellers på telefon, sms og fritid. Mitt dillemma er et jeg føler at jeg sjeldnere enn mine venninner blir invitert på "jentefest/ -turer". Hvis jeg skal "gå i meg selv" kan jeg innrømme at jeg nok en og annen gang har prioritert å takke nei for å være sammen med familien, men har oftest vært positiv og tatt initiativ til både mat og gøy når det skjer noe. Siden jeg nå driver egen bedrift og ikke har kollegaer lenger (og morro med dem), føler jeg et savn av å ikke ha "noe eget". Jeg jobber også til tider veldig mye så det hadde vært godt med litt avveksling. Kan noen hjelpe meg?????? (;-O) Lille meg!
Avalon Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Hmmm, ikke så godt å si. Hvis du har tid og anledning, så kunne du jo kanskje tatt iniativ til en jentekveld eller jentetur med dem. Komme med forslag, da ser de kanskje at du også gjerne vil bli inkludert selv om du har sagt nei pga familie. Alle trenger en avveksling i ny og ne. Du kan jo prøve det? Finne noe du har lyst til å gjøre, et sted du vil reise til og invitere de andre?
Gjest Flode Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 (endret) Jeg tror jeg som Avalon sier ville prøvd å invitert de med meg på ting selv... Det kan jo være flere grunner til at du ikke blir invitert: - Du er selvstendig næringsdrivende med mann og barn, da har du naturlig nok mye å gjør, så kanskje de tenker at du ikke har tid...? - Kanskje de har hatt en "syklubb" i flere år...? - I min venninnegjeng avtaler to- tre at vi skal finne på no, også sender alle meldinger til noen, da hender det seg at noen blir avglemt (ikke med vilje!!!), også tenker vi ikke på det før utpå kvelden og da er det ofte for sent... - Kanskje de ikke treffes så ofte som du tror, så du faktisk er med på de fleste uten å vite det...? Hva med å sende en melding, og invitere de med deg på middag og bytur på lørdag? Eller kafe og kino...? Endret 15. januar 2009 av Flode
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Du blir ikke invitert fordi de forventer at du sier nei uansett. Du kan si til dem du kjenner at du gjerne vil være mer med på jenteting, så skal du se at det kanskje dukker opp noen flere invitasjoner. Jeg kjenner flere personer som alltid svarer nei på henvendelser, og da gidder jeg etter en stund ikke å invitere dem mer. Hvis de er interessert, får de ta kontakt selv. Det får da gå begge veier.
Gjest Gjest_blomst_* Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 100% enig med Du blir ikke invitert fordi de forventer at du sier nei uansett Er sånn selv med mine kompiser og venninner, sender alltid til de som sier ja oftest, og unnlater en del ganger å be de som sier nei for mange ganger, fordi jeg forventer at de sier nei uansett. Men hvis de kunne ha tatt initiativ å invitert til hendelser de også, så hadde jeg invitert de uansett, simpelthen fordi de tar initiativ og ikke venter på å bli spurt, for så å si nei. Forresten, så er det heller ikke slik at de finner på ting i den grad du innbiller deg, kan jo hende du faktisk blir invitert oftere enn du tror:)
Gjest Jente38 Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Du blir ikke invitert fordi de forventer at du sier nei uansett. Du kan si til dem du kjenner at du gjerne vil være mer med på jenteting, så skal du se at det kanskje dukker opp noen flere invitasjoner. Jeg kjenner flere personer som alltid svarer nei på henvendelser, og da gidder jeg etter en stund ikke å invitere dem mer. Hvis de er interessert, får de ta kontakt selv. Det får da gå begge veier. Helt enig. Kunne ikke ha sagt det bedre selv.
Gjest Rayden Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Hei Ts! Det er et kjent fenomen for meg også , i en periode takket jeg mye nei til ting sammen med jentene, og det slutta jo også å invitere meg like ofte som før, pga dette. Da satt jeg der med sjegget i postkassa og følte meg litt trist overt hvorfor det var slik ? Nei, ta råd fra innleggene før meg, så årner det seg nok ! Det er alltid kjedelig å være den som inviterer og får alltid nei, til slutt gidder man ikke lenger. =)
PytteLiten Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2009 Hei jenter Tusen takk for alle oppmuntrene tips og råd. Dere hadde helt rett alle sammen. For det først gjør ikke så mye som jeg trodde! Jeg har også tatt initiativ til å fortelle at jeg er interresert i å være med og arrangert noe selv. Jentene ble oppriktig kjempeglade for å se meg igjen:-) og jeg har t.o.m. blitt invitert med i en "ny" gjeng. Takk, takk alle dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå