Gjest Hvordan bryte kontakten med en v Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Hjelp! Dette er saken. Jeg har en venninde som jeg virkelig ikke ser gleden av å ha kontak med lenger. Får begge to. Vi har kjent hverandre lenge og var sto hverandre nær. Det er mange og komplekse grunner til at jeg ikke vil ha kontakt lenger. Det er noe jeg har brukt år på å komme fram til. Jeg har forklart henne hvor landet ligger, hun lover at ting skal bli anderledes hver gang. Det bilr det ikke. Har gitt henne utallige sjanser til forbedre seg. Det skal også sies at de fleste av våre felles venner har ingen eller minimalt med kontakt med henne. Men ingen har sagt til henne hvorfor ting har blitt som de har blitt. Hvordan skal jeg få henne til å forstå det en gang får alle? Jeg klarer ikke mer. Har prøvd å unngå å kontakte henne ,men hun bare fotsetter å ringe sende meldinger.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Send en mail og forklar at det er over. Jeg prøvde lenge å bare la være å ta kontakt med en tidligere venninne av meg, men det gikk visst ikke inn. Var ikke en hyggelig mail å skrive, men det var godt å få skrevet det av seg. Jeg skrev først et utkast til mailen og lagret den, da jeg ikke hadde internett-tilgang da jeg hadde lyst til å skrive. De avsnittene som var tøffest mot henne endte jeg opp med å ikke sende, da de andre avsnittene forklarte mer enn godt nok hvorfor jeg mente at vennskapet nå måtte være over. Evt møt henne for å snakke ordentlig med henne, men hvis du allerede i flere omganger har signalisert at du er lei bør en mail holde i massevis. Nei, det er ikke gøy å "slå opp" med venner heller, men det må innimellom til.
Avalon Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Send en mail og forklar at det er over. Jeg prøvde lenge å bare la være å ta kontakt med en tidligere venninne av meg, men det gikk visst ikke inn. Var ikke en hyggelig mail å skrive, men det var godt å få skrevet det av seg. Jeg skrev først et utkast til mailen og lagret den, da jeg ikke hadde internett-tilgang da jeg hadde lyst til å skrive. De avsnittene som var tøffest mot henne endte jeg opp med å ikke sende, da de andre avsnittene forklarte mer enn godt nok hvorfor jeg mente at vennskapet nå måtte være over. Evt møt henne for å snakke ordentlig med henne, men hvis du allerede i flere omganger har signalisert at du er lei bør en mail holde i massevis. Nei, det er ikke gøy å "slå opp" med venner heller, men det må innimellom til. Enig med deg, det må til innimellom. Hvis hun ikke gir seg, fortsetter å ringe, sende mld, mail osv kan du prøve å ignorere det. Men man får jo nok av det også om det går langt. Da kan du jo skifte nummer og mail adr om du har mulighet for det. Bare si at det ikke kan være sånn lenger, du ønsker ikke mer kontakt. Og la være og svare henne. Vært borti slikt selv, det er vansklig. Men når de endelig gir seg er det som om noe letter fra skuldrene. Lykke til!
MissStiles Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Jeg ville ha møtt henne og tatt en ordentlig prat med henne. Si helt ærlig hvordan ting er. Hvis du virkelig vil bli kvitt henne, så får du bare forklare det på en "pen måte". Lykke til!
Veronica88 Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Dessverre så er det vanskelig å stå rett foran en person og si rett ut hvor lei man er av den dårlige oppførselen, spesielt om den andre er en som kan finne på å gråte og "jamen unnskyld da det skal ikke skje igjen", og man har hørt den leksa der hundre ganger før, og man vet det ikke skjer uansett hvor mye hun gråter.. Disse tror jeg lærer mer av å få det i skriftlig form. Og da får du også sagt alt du vil si. Det kan være derfor ingen har sagt noe til henne, fordi ingen klarer å si det høyt. Formuler en bra tekst, bruk gjerne tipset om å ha teksten lagret noen dager og så send den! Så får du med alle hendelsene, alle gangene hun har unnskyldt seg men tydeligvis ikke forstått hva hun unnskylder seg for, for det skjer igjen og igjen. Ta gjerne med at du regner med at dette er grunnene til at de andre heller ikke ønsker kontakt. Ta dette gjerne opp med de andre vennene "hennes". For jeg opplevde at ei dårlige venninne fløy i en kompis av meg, full, og "herregud da for ei venninne du har! hun tar jo ikke kontakt mer og svarer meg aldri!! hun prater jo bare om seg selv og hører aldri på meg mer så hvorfor skulle jeg bry meg uansett da... si det til henne du!!".. han spurte meg jo dagen etter hva faen dette her var om.. At jeg aldri hørte på henne og bare avbrøt og pratet om meg selv nektet han å tro på. han hadde kjent meg i mange år da.Jeg er ikke sånn. Men flyr din venninne her i noen av deres felles venner, som IKKE kjenner deg så godt, så risikerer du jo baksnakking og rykter som folk tror på. Om du sier ifra at du skal "slå opp" med henne, og sier at om hun kommer med påstander om deg etterpå, så er det sikkert bare litt "hevn". Hadde jeg fått en sånn beskjed så ville jeg ihvertfall spurte andre venner eller deg om hva som faktsik var sant. Noen er bare ikke skapt for å ha sosiale forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå