Gå til innhold

Hvordan si til HAN at jeg er forelsket i han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan si til HAN at jeg er forelsket i han? Skal jeg bare si det rett ut?

Han vet nok at jeg er interessert:-) Han har sagt til meg tidligere at han ikke har tid til noe forhold, (jeg spurde da om vi kunne treffes og finne på noe, men det jeg kom til forslag med var ikke helt han, men han takket for tilbudet).

Vet med sikkerhet at han ikke har tid pga jobb og hobby.

Sist jeg traff ham tilfeldig, snakket vi som vanlig en del og jeg sa bl.a at han bare måtte komme på besøk hvis han ville. Han skulle tenke på det, og smilte mens han sa det.

Jeg vil invitere han på besøk snart, og vurderer å si til han når han kommer på besøk at jeg er forelsket i han. Syns dere det er greit at jeg sier det første gangen han kommer, eller skulle jeg ha ventet til en senere anledning? Skal bli så godt å få sagt hva jeg føler, selv om jeg vet at han ikke har tid. Jeg er travelt opptatt selv med jobb og hobby, så har det travelt jeg også. Men jeg har mer tid til et forhold enn hva han har.

Videoannonse
Annonse
Gjest LanaLane
Skrevet

Som du selv sa; han vet nok at du er interessert.

Av det jeg leser her, så får jeg dessverre inntrykket av at han ikke er interessert. Av erfaring vet jeg at om en gutt liker deg og du inviterer ham til å finne på noe med deg, så setter han jord og himmel i bevegelse for å få det til.

Jeg tror det "å ikke ha tid til et forhold" er en unnskyldning for maaaange av samme grunn som over.

Jeg hadde heller ikke tid til gutter og forhold, men så møtte jeg kjæresten min og det var visst tid likevel.

Beklager, men det er min mening :tristbla:

Skrevet
Sist jeg traff ham tilfeldig, snakket vi som vanlig en del og jeg sa bl.a at han bare måtte komme på besøk hvis han ville. Han skulle tenke på det, og smilte mens han sa det.

Men smilte han til deg eller av deg...

Kan hende han ikke er interessert og samtidig forstår veldig godt at du er interessert, også smilte han av det når du sa han kunne komme på besøk.

Hadde han vært forelsket så hadde han ikke sagt at han skulle tenke på det.

Tenker jeg da. Men jeg kan ta feil. Kan hende han også er interessert men er beskjeden som deg...

Eneste måten å finne ut av dette på uten å måtte vente er å bare si det som det er. Si at du er interessert i ham og lurer på om han også er interessert i deg. For hvis han er det så vil du gjerne vite og hvis han ikke er det så vil du også vite sånn at du ikke går rundt og bygger opp håpene dine til ingen nytte. Det er lov å være rett på og ærlig!

Skrevet

Det er mye salt i såret her fra de som allerede har svart.

Men jeg tenker også at om man er forelsket så har man tid. Om så bare til små korte møter innimellom. Er man forelsket så VIL man jo treffe den man er forelsket i.

Og han er vel ikke opptatt hver ettermiddag/kveld og hver eneste time i hver helg?

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Du bør ikke si til han så tidlig at du er forelsket i han. Det kan skremme han bort. Det er ganske vanlig at man møter hverandre flere ganger, og så kommer forelskelsen etterhvert. Hvis han får vite at du allerede er forelsket vil han vel føle et stort press. Ut fra det du forteller tyder det ikke på at han har så stor interesse. Men det kan jo være greit at du ber han med på en konkret avtale. Sier han nei da, er han garantert ikke interessert.

Skrevet

Det er altså bare jeg som er livredd for å treffe den jeg er forelska i?

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

KJæresten min var bestemt på at han aldri skulle ha seg kjæreste. Han hadde ikke tid, sa han alltid!Han var redd for at han ikke skulle få tid til å drive med hobbyen sin....men jeg inviterte han på besøk til meg likevel, vi hadde noen fantastiske kvelder sammen, ting utviklet seg, og nå har vi vært sammen i snart ett år!

Vi er sammen et par dager i uka, i tillegg til helgene, slik at begge har tid til å drive med hobbyene sine!!

Så bare prøv du!!Kanskje han ikke er så opptatt allikevel hvis dere blir bedre kjent...

Skrevet
Som du selv sa; han vet nok at du er interessert.

Av det jeg leser her, så får jeg dessverre inntrykket av at han ikke er interessert. Av erfaring vet jeg at om en gutt liker deg og du inviterer ham til å finne på noe med deg, så setter han jord og himmel i bevegelse for å få det til.

Jeg tror det "å ikke ha tid til et forhold" er en unnskyldning for maaaange av samme grunn som over.

Jeg hadde heller ikke tid til gutter og forhold, men så møtte jeg kjæresten min og det var visst tid likevel.

Beklager, men det er min mening :tristbla:

Feil! Ikke hvis han spiller etter reglene (mulig det er et fåtall som gjør det).

Gjest Kråkaa
Skrevet
Hvordan si til HAN at jeg er forelsket i han? Skal jeg bare si det rett ut?

Han vet nok at jeg er interessert:-) Han har sagt til meg tidligere at han ikke har tid til noe forhold, (jeg spurde da om vi kunne treffes og finne på noe, men det jeg kom til forslag med var ikke helt han, men han takket for tilbudet).

Vet med sikkerhet at han ikke har tid pga jobb og hobby.

Jeg vil invitere han på besøk snart, og vurderer å si til han når han kommer på besøk at jeg er forelsket i han. Syns dere det er greit at jeg sier det første gangen han kommer, eller skulle jeg ha ventet til en senere anledning? Skal bli så godt å få sagt hva jeg føler, selv om jeg vet at han ikke har tid. Jeg er travelt opptatt selv med jobb og hobby, så har det travelt jeg også. Men jeg har mer tid til et forhold enn hva han har.

At noen ikke har tid til å ha kjæreste er den merkligste unnskyldningen synes nå jeg..hva om han blir stormforelsket i noen? Man organiserer dagene slik at man får tid til personer man er glad i uansett.. Kjæresterier handler ikke om fornuft (altså,jo til en viss grad sevfølgelig..) men følelser.

Men uansett. Jeg ville i din situasjon holdt kjeft.. La oss nå si at han faktisk ikke er intr. i deg,vil det virkelig gjøre deg godt å blottlegge deg ved å si hva du føler? Ser du på det som en positiv ting uansett hans reaksjon så kjør på!

At han smilte til invitasjonen din om å komme innom en tur tolker jeg som et takk.. Alle smiler vel når de blir invitert med på koslige ting selv om de ikke har anledning.

Gjest gjest nå
Skrevet
Det er altså bare jeg som er livredd for å treffe den jeg er forelska i?

Men du sier heller ikke at du skal tenke på det hvis de vil treffe deg?

Skrevet

Three strikes, and he is out...

Tre høflige avvisninger. Uansett hvor dårlig tid han har: Han hadde utnyttet dine interesseerklæringer for alt hva de var verdt for å komme i nikkersene dine, om han var interessert.

Hvis han ikke har allverdens tid, så er det legitimt nok, men han finner alltid de timene som skal til for å få seg no, hvis anledningen byr seg, og interessen er der.

Vel, den er der ikke. Synd for deg, for det er kjipt når følelser ikke gjengjeldes. Men i min bok er disse tre avvisningene bevis for tre ting:

1) Han ønsker ikke noe forhold/opplegg med deg

2) Han er en høflig herre.

3) Han prøver å unngå å såre deg.

Beklager.

Skrevet

Dersom du ikke får respons hos ham, bør du prøve kun å legge merke til hans dårlige sider. Da vil du snart forstå at du var heldig som slapp unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...