Silfen Skrevet 25. juni 2003 #1 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg har en i stua. Den funker ikke. "Klokken" på toppen er løs. Hvordan flytter jeg den? Den veier jo minst tre tonn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 25. juni 2003 #2 Del Skrevet 25. juni 2003 En ekte kakkelovn? Den er jo gull verdt! Vurderte å få montert opp en gammel, original kakkelovn. Det ville koste meg minst 70.000 !!! Må du flytte den? Kan det ikke bare stå til pynt? Snakk med en murer, han kan kanskje finne ut hva som er feil, og rette den opp. En kakkelovn som fungerer er noe av den mest effektive og rimelig varmekilden du kan få. Ble konstruert i Sverige (tror jeg) da det var manko på ved. Skulle gi maksimal varme ut av lite ved. varmluften går i kanaler på kryss og tvers i hele ovnen. Også er de så praktfulle! Men i utgangspunktet er de altså "byggesett" så det skal være mulig å plukke dem fra hverandre. Men sammensetningen igjen tror jeg er i kategorien "komplisert tredimensjonalt puslespill" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. juni 2003 #3 Del Skrevet 26. juni 2003 Må ikke finne på å plukke ned den! Gjør som Twigi sier og få den reparert. Det er jo en skatt du har midt på stuegulvet!!! Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 26. juni 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 26. juni 2003 Den tar opp plass. Jeg har ett kvadratmeter stort kjøkkenbord, eneste spiseplassen her i huset. Sier at det blir så som så med å ha gjester på besøk. Derfor vil jeg ha den bort. Ikke er den min heller, så eierne kan vel pusse den opp om de absolutt vil ha den. Sikkert brannfarlig og. Nei, vekk med den, men hvordan? Selv om den er et puslespill, vil jeg jo aldri i livet klare å løfte fra hverandre delene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twigi ulogget Skrevet 26. juni 2003 #5 Del Skrevet 26. juni 2003 Hei igjen starfish! Jeg gjetter på at du leier (hvis ikke ovnen er din, så antar jeg at de som eier ovnen også eier leiligheten). I så fall bør du ta kontakt med dem for å spørre om hva du gjør videre. Hvis du begynner å plukke ned ovnen uten godkjenning fra eier, kan du risikere et solid erstatningsansvar - ovnen er mye verdt , selv om den ikke fungerer. Som du skjønner - en kakkelovn som fungerer er verdt VELDIG mye, og fra eierens synspunkt er det ikke sikkert at det koster så mye å reparere den, sett i forhold til verdien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 26. juni 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 26. juni 2003 De syns det er greit at jeg flytter på den. Den skulle egentlig blitt fikset, men det har den ikke. (2 år) Så den skal bare ut av min leil. Eieren kunne gjort det selv, men de er borte. Skal nå gi beskjed om at den kan være verdt litt, ingen av oss var klar over det, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twigi igjen Skrevet 26. juni 2003 #7 Del Skrevet 26. juni 2003 Hmmm -Bergen er langt unna, og jeg har allerede fylt opp huset med ovner.... synd. Ellers skulle jeg jamen ha vurdert å komme og hjelpe deg å bli kvitt ovnen Det kan ihvertfall være nyttig å få en vurdering av verdien. Det er en murer i Sverige som har spesialisert seg på demontering (og deretter reparasjon og salg) av gamle kakkelovner. Han er i NOrge innimellom, men jeg husker dessverre ikke hva han heter. Hvis både du og eiere er enige om at ovnen skal vekk - kanskje dere kan annonsere den "gratis mot avhenting" ??? NOen er enda mer på tuppa etter gamle ting enn meg, så kanskje noen tar jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå