Gå til innhold

Sølte melk på mobilen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_MarKen_*
Skrevet

Jeg fikk ny telefon for 1 måned siden, en nokia 5310. For for 3 dager siden klarte datteren min på 1,5 år å duppe telefonen min i en kopp med melk (opp ned slik at halve skjermen ble dekket. :gjeiper: Jeg slo telefonen straks av, og tok ut batteri og la den til tørk. Lot den tørke et døgn. Da jeg slo den på så den ut til å virke fint. Ser et lite belegg på skjermen, men tenker ikke mer over saken - før jeg skulle ta en telefon dagen etter. Mottaker hører meg helt fint, men jeg hører nesten ikke de jeg ringer til.

Så her kommer spørsmålet: Er det noe jeg kan klare å fikse med lyden her selv, eller må den repareres på et verksted? Går det i det hele tatt an å fikse? Regner med at det ikke vil lønne seg å levere den inn, det er jo ikke akkurat gratis.

Er så frustrerende, skal reise bort om 2 uker, og skulle veldig gjerne hatt en telefon sum funker optimalt på reisen!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Pascale
Skrevet

Etter hva jeg vet så kan du levere mobiltelefonen der du kjøpte den og så vil de se om den kan repareres. Hvis den kan, får du i mellomtiden en lånetelefon.

Jeg tror å huske at det er et Nokia/SE senter her hvor du kan spørre ang mobilen din.

Skrevet

...eller så kan du fjerne belegget med kondensfjerner... har funket for meg! :)

Skrevet

Jeg jobber i en butikk som selger mobiler og sender også mange inn til service, og dette er ikke å anbefale hvis du har fått melk på den.

Hvis de ser at det er væskeskade tar de betalt ca 300 for å sende mobilen tilbake og nekter å reparere den.

Skrevet

Tror de kunne ha gått bedre dersom du hadde skylt den i rent vann før du la den til tørk..men det hjelper ikke deg nå, bare et tips for fremtiden:)

Skrevet

Å - hahaha :fnise: MORSOMT!!! gjorde omtrent akkurat det samme selv for ikke noe særlig lenge siden! har også sølt hudkrem over hele mobb'en da jeg hadde den i baggasjen min på et fly en gang. min erfaring er at det hjelper å tørke den. ville kanskje prøvd med hårføner eller håndvifte hvis du ikke har det?

Skrevet

Jeg hadde byttet inn ungen og kjøpt ny mobil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...