Gå til innhold

Har møtt en fin fyr, men..

Anbefalte innlegg

Gjest skeptiskeren
Skrevet

Han er virkelig så lik meg - oppvekst, hobby, personlighet og hele pakka. Han behandler meg som en prinsesse, er høflig, morsom og flink å spøke. Jeg elsker hans personlighet. Men han fortalte at han har vært utro før, men det var så sårende at han vil aldri gjøre det igjen.

Jeg er så skeptisk, - jeg har så lyst å bli mer kjent med han, men - temaet gjør meg vanskeligere :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_trude_*
Skrevet

Utroskap er aldri bra, men hvor gammel er han og hvor lenge er det siden han var utro?

Det at han innrømmet utroskapen og på en måte tok et oppgjør med den taler jo veldig til hans forde, synes jeg.

Gjest skeptikeren
Skrevet
Utroskap er aldri bra, men hvor gammel er han og hvor lenge er det siden han var utro?

Det at han innrømmet utroskapen og på en måte tok et oppgjør med den taler jo veldig til hans forde, synes jeg.

Han er 30 år, er klar for et forhold og barn.... Spurte ikke når han var det, glemte det :)

Gjest Gjest_trude_*
Skrevet

Verken jeg eller andre kan naturligvis vite om det er fare for at han vil kunne være utro igjen, men det høres ut som dere har masse bra på plussiden sammen og det er jo tross alt ikke deg han har vært utro mot.

Tror jeg ville gitt ham en sjanse, men du kan gjerne være åpen om at dette bekymrer deg litt og du bør værte klar på at du ikke vil tolerere utroskap i forholdet deres.

Lykke til!

Gjest skeptikeren
Skrevet
Verken jeg eller andre kan naturligvis vite om det er fare for at han vil kunne være utro igjen, men det høres ut som dere har masse bra på plussiden sammen og det er jo tross alt ikke deg han har vært utro mot.

Tror jeg ville gitt ham en sjanse, men du kan gjerne være åpen om at dette bekymrer deg litt og du bør værte klar på at du ikke vil tolerere utroskap i forholdet deres.

Lykke til!

Takk. Hadde du spurt han om du kunne stille han spørsmål, altså 2.

1. Når var du utro? Og hvorfor? Er det teit å spørre før man vil være på den sikre siden før man evnt. blir sammen med han? Han skammer seg så mye at han ikke ville snakke så mye om det. Men han fortalte hvertfall.

Gjest Gjest_trude_*
Skrevet

Han sier at skammer seg og at han ikke vil snakke så mye om det. Da ville jeg nok forsøkt å respektere dette og ikke satt i gang noe tredjegradsforhør.

Men synes som sagt at du gjerne kan være åpen om at dette bekymrer deg litt og at en gang det føles greit for han så vil du gjerne at han forteller litt mer om det vonde som skjedde. Da virker du forhåpentligvis ikke fordømmende, men mer opptatt av åpenhet og av at dere skal kunne dele både godt og vondt sammen.

En sånn prat vil sannsynligvis gi deg svarene. Er du heldig vil det også berolige deg og føre til større tillit.

Naturligvis kan det også hende at du blir opprørt og skuffet, men uansett er det kanskje bedre enn usikkerheten.

Noen par ønsker å starte forholdet med mest mulig blanke ark. "Vi har begge en fortid, men nå er det oss det gjelder og vi lar fortid være fortid og snakker ikke mer om det."

Du må selvsagt tenke over hvor mye du egentlig ønsker å vite om hans fortid og tidligere forhold - og over hvor mye du selv ønsker å fortelle om din fortid.

Det er jo faktisk ikke alt man trenger å vite om hverandre heller.

Skrevet

Jeg har selv vært utro i et tidligere forhold, hovedsakelig fordi jeg ikke hadde det bra med denne kjæresten. Dette fortalte jeg til min nåværende kjæreste før vi ble sammen. Han så det positive i det, og valgte å stole på meg. Det ER mulig å la være å være utro, selv om man har vært det tidligere. Jeg har stor tro på at man kan lære av feilene man gjør.

Derfor tror jeg det kommer helt an på deg. Hvis du tror du kan takle det - go for it. Det er et godt tegn at han har vært åpen om det. Han kunne jo skjult det for deg uten problemer - og det ville sikkert vært det smarteste, hvis han "planla" å fortsette å være utro.

Forøvrig syns jeg du kan fortelle ham at det plager deg og at du gjerne skulle pratet litt om det, for å "forsikre" deg om at det ikke kommer til å skje med dere, men la ham ta initiativet. Tipper han er villig til å forklare hvorfor det skjedde hvis han skjønner at det vil hjelpe deg.

Lykke til :)

Skrevet

Hopp i det. Hvis denne mannen er så bra som du har fått inntrykk av, så tjener du ingenting på å ikke prøve med han.

Skrevet

Jeg ville nok sett meg om etter en annen. Det er nok av fisk i havet til at man trenger å ta til takke med damaged goods.

Skrevet

Jøss, perfekt mann som har gjort en tabbe før og man får beskjed om å lete etter noen andre. Det frister ikke akkurat å være ærlig med kvinner hvis det er slike overreaksjoner man blir møtt med.

Skrevet

Jeg synes også det er bra at han fortalte om at han har vært utro. Det er en fordel. Jeg ville ikke latt det ødelegge alt hvis du virkelig liker han. Du kan jo evt. spørre litt mer om det og rundt det. Kanskje det hjelper!

Gjest steptikeren
Skrevet
Jeg synes også det er bra at han fortalte om at han har vært utro. Det er en fordel. Jeg ville ikke latt det ødelegge alt hvis du virkelig liker han. Du kan jo evt. spørre litt mer om det og rundt det. Kanskje det hjelper!

ja, - jeg synes det er en fordel at han fortalte, at han ikke legger skjul på det og han vet inderlig godt selv at jeg har hatt en sårende fortid. Og jeg tror jeg vil ta opp med han en gang og snakke litt om det for å være på den sikre siden. Om han visste før eller senere om han vil såre meg, så er jeg nok ikke den rette for han. Jeg tror livet er full av risiko, og tror alle mennesker kan være utro om en vil - kommer an på situasjon og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...