Gjest Hypokondern? Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Hei, Jeg lurer på en sak. Mulig jeg er hypokonder for jeg er generelt ekstremt redd for å finne kuler på kroppen og undersøker brystene og ofte under armene etter kuler. Så til mitt spørsmål. Når jeg kjenner under armene ( og jeg tar i litt når jeg kjenner , bruker ikke puselabber ) så kjenner jeg litt sånn erter på en måte. Dette er ca midt i armehulene og bakover mot baksiden av armene . Føles nesten likt under begge armer. Lurer faktisk på om det er ribben jeg kjenner norn ganger. Når dere kjenner under armene deres: klarer dere å beskrive hva dere kjenner ? Er det helt glatt under der eller er det ruglette, små erter eller hva ? bklir takknemmelig for alle svar. Blir så sliten i hodet av å ha det sånn her. Og ja, jeg skal til legen på tirsdag men jeg kan jo ikke fly til han hver gang det er ett eller annet jeg bekymrer meg for heller.
Gjest som er frisk Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Det er lymfeknuter du kjenner. Og de skal være der. http://no.wikipedia.org/wiki/Lymfesystem
Gjest TS Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Takk for svar. Trodde ikke man skulle kjenne lymfeknutene så godt...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Takk for svar. Trodde ikke man skulle kjenne lymfeknutene så godt... Joda, de skal kjennes som små erter.. Du kjenner dem også på halsen under/bak øreflippen også og i lysken, i tillegg til i armhulene.. Dette er stedene de kjennes best, men du har lymfeknuter ellers overalt i kroppen også., i brystene også. Har du en infeksjon pågående, kan de hovne opp og være ømme å ta på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå