Gjest Gjest_j19 Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Jeg har da ei venninne, som jeg har kjent hele livet. Hun er krevende, masete og plagsom. Hvis jeg ikke kan møte henne når det passer henne, så blir hun sur og skal begynne å klage på at jeg tenker altfor lite på vennene mine og bla bla bla. Det er da ikke sant i det hele tatt, og det hun ikke innser er at jeg faktisk ikke får tid til de andre venninnene mine når hun driver å maser sånn. Jeg føler meg nesten pliktet til å møte henne, og gjør det ofte selv om jeg ikke har lyst til det i det hele tatt. I tillegg til dette, klager hun hele tiden over kjæresten min, sier at jeg burde finne meg en annen som er bedre for meg. Hun legger altså ikke skjul på at hun hater ham, og jeg opplever det som sårende når hun kommer med den kritikken. Greit nok at hun har sin mening om han, men helt ærlig synes jeg hun kan holde det for seg selv, og slutte å blande seg i _mitt_ forhold... Jeg har det kjempefint med kjæresten min jeg, og at hun mener han ikke er bra nok for meg, greit, men det er ikke opp til henne. Så jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre her. Vanskelig å konfrontere, føler at vi må beholde "vennskapet" siden våre mødre er bestevenninner. Forslag? J19
Piper Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Jeg syns ikke dere må bevare dette forholdet, bare fordi mødrene deres er venninner. Hun sliter deg ut, og jeg tviler på at din mor mener at det er greit bare fordi hun er venninne med moren til den andre. Sett foten ned, og bruk tiden din på de som du trives med. Du må ikke noe som helst, for man velger sine egne venner selv.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Jeg kuttet nylig all kontakt med den ene besteveninna mi og det har vært veldig befriende! Nå slipper jeg og late som lenger, og slipper å høre på alt drittpreiket hun har sakt bak min rygg. Jeg er HELT for å kutte dårlige venner!
MissStiles Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Jeg synes heller ikke at dere MÅ være venner, bare fordi mødrene deres er venner. Det er bare dumt. Ingen som må noen ting. Men jeg ville kanskje prøvd å snakke med henne og si helt ærlig hva du mener om alt. Det har jeg gjort med noen venner de siste årene og noen ganger har det hjulpet og andre ganger ikke.
EmmaW Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 En venn oppfører seg ikke sånn. Dessverre må man noen ganger renske godt opp i vennerekkene for å kvitte seg med slike mennesker. De er energityver.
Gjest Flode Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Hvis du synes det er vanskelig å konfrontere henne ansikt til ansikt, så send en mail. Det er en annen lignende tråd her akkurat nå... Vil anbefale deg å være ærlig med henne om hvorfor du ikke ønsker å ha henne som venninne lenger da. Jeg har en tidligere venninne som jeg sakte, men sikkert dumpa da hun bare er ei j***** f****kjerring. Hu har nå hengt seg på noen andre venninner av meg, så det hender at vi møtes på fester o.l. og da henger det uoppgjorte over oss. Kanskje du kan snakke med moren din også? Hvis hun er så manipulerende som du gir utrykk for, vil hun sannsyligvis gi sin versjon om "bruddet" til sin mor, og da er det greit at moren din har hørt sin...
Bellatrix Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Jeg syns ikke dere må bevare dette forholdet, bare fordi mødrene deres er venninner. Hun sliter deg ut, og jeg tviler på at din mor mener at det er greit bare fordi hun er venninne med moren til den andre. Sett foten ned, og bruk tiden din på de som du trives med. Du må ikke noe som helst, for man velger sine egne venner selv. Enig. Hold kontakten på et minimum. Jeg hadde en venninne som slet meg ut. Dvs jeg lot henne slite meg ut fordi jeg hele tiden danset etter hennes pipe uten å sette grenser. Nå treffer jeg henne av og til, men sier klart i fra om at jeg har andre ting å gjøre enn å være tilgjengelig for henne hele tiden. Det må jeg gjøre. Det nytter ikke med høflighet og bare dille med. Si nei når du mener nei, så kan dere treffes på begges premisser etterhvert hvis hun klarer å akseptere dine grenser.
Bellatrix Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 En venn oppfører seg ikke sånn. Dessverre må man noen ganger renske godt opp i vennerekkene for å kvitte seg med slike mennesker. De er energityver. Jepp. Noen mennesker er rett og slett energityver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå